Strømkablers effekt {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Nu har jeg længe gået med en undren, over hvilken effekt disse strømkabler har. Personligt bruger jeg bare std. der fulgte med mine komponenter, men har dyre rca-kabler og højttalerkabler. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvordan selve den strøm apparatet modtager, skulle kunne være bedre ved at komme igennem et 1,5 m supra eller van den hul AC-kabel? Der er jo en ENORM distance for elektriciteten at tilbagelægge igennem vores huse, fra transformerstationen osv. Hvordan kan 1,5 m kabel hjælpe på at få en anden lyd ud af højttalerne i sidste ende, taget i betragtning at AC- og signalkabler er adskilte bag på forstærkeren og cd-afspilleren?
apr 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
Prøv dig frem, det er sgu lige så individuelt som pærer og bananer
I de efterfølgende 10 indlæg er 5 nok for pissedyre kabler og kan høre alt muligt mere eller mindre definerbart, og de andre 5 er imod og vil ty til argumentet at strøm netop rejser flere 100km og den sidste meter (hvis dimensioneret nogenlunde fornuftigt), ikke kan påvirkes af noget kabel...
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 24 AV-enheder: 3 Emner: 123 Svar: 1.042
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 AV-enheder: 4 Emner: 134 Svar: 919
dec 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 122
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 24 AV-enheder: 3 Emner: 123 Svar: 1.042
dec 2011
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 37
Hvis man bruger alt for små kabler bliver de varme fx
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
MVH ronnie der har PS audio på alle sine produker
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
ElectroMagnetic Compatibility
altså elektrisk støj, dette kan påvirke dine signal kabler hvis de ligger helt op ad dine net strøms kabler
men at give 1500 for "van hul i hoved" kabler, er spild af penge
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
At du siger at det er hul i hoved at bruge penge på strømkabler, kan jeg kun dertil sige.............. Du har hul i hoved!
Strømmen er noget af det vigtigste i dit setup. Lige meget om der er X antal mange km fra elværket til din stikkontakt. De sidste 1,5 - 2 meter har kæmpe betydning.
Men det kan vi jo SKRIVE om resten af året, eller du kunne komme forbi denne adresse og få en åbenbaring..........
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 797
aug 2005
Arrrrrrghhhh, så forstår jeg
Kristian F:
Jeg tror heller ikke på at VDH laver gode kabler.................
sep 2010
sep 2010
Men jeg nægter at bruge en masse penge på at få den erfaring om et kabel på magisk vis kan lave lyden bedre.. Jeg tror virkelig ikke på denne placebo effekt..
Og da jeg ikke benytter mig af signalkabler men udelukkende hdmi kabler er signalet der enten eller ikke.
aug 2005
Så Kristian, gør mig og alle andre den tjeneste. Lad vær med at give nogle gode råd, for du har simpelthen ikke viden eller erfaringen til at udtale dig. Du vil altid gætte eller tro og ingen af tingene er troværdige..........
sep 2010
Jeg ved da godt at det er vidt forskellige kabler til hvert sit formål, de er dog alle digitale. Dvs. enten er der "hul" i gennem eller er der ikke.
Ligesom Lars C vælger at skrive at han ikke tror på gud vælger jeg at skrive at jeg ikke tror på hifi voodoo ( at kabler på magisk vis kan ændre lyden i ens setup).
At i så har en anden overbevisning er helt fint med mig :)? Det er nærmere jer som gør mig til syndebuk bare fordi jeg ikke tror præcist det samme som jer ? Det er lidt at drage en for hastig konklusion set fra mit perspektiv.
Desuden så er en A-B test ikke en skid værd. Det er blindtesten der virker fordi der ved man ikke hvilket kabel der er sat til og dermed kan placebo effekten ikke dominere i ens hoved. Sjovt nok vinder de dyreste kabler aldrig en blindtest. I WONDER WHY.
dec 2007
haha den med "enden er der hul igennem eller også er der ikke" holder overhovedet ikke
jeg kan også godt vise dig at kabler har noget at sige det er bare et spørgsmål om at bruge ikke skærmet kabler i bunker, eller knæk på kabler kan også have en del at sige...
men vil give dig ret i, at hvis det er sat ordenligt op altså at tallene passer sammen og lortet ikke er irret af helvede til og lign. fejl, så er det forståeligt nok at high-end kabler i den billige ende er lige så gode som i den dyre ende...
sep 2010
Det er ved analoge signal at de godt kan være der halvt? Det er i hvert fald det jeg har forstået, både ud fra generel viden og fra dne fysik undervisning vi får i skolen.
Jeg har aldrig sagt at skærmning eller meget skrappe knæk på kablet ikke virker. Jeg siger kun at jeg ikke tror på hifi voodoo.
dec 2007
jeg ved godt hvad teorien er bag digitale signaler, men det laver stadig ikke om på at det sagtens kan falde ud og have både skratten/støj, jeg troede nemlig også at kabler kunne være fuldstændigt ligegyldigt når det var digitalt, men virkeligheden er en anden, dog er der meget større tolorance, før du høre fejlene hvis det er anlæg vi snakker om...
sep 2010
Jeg har disse:
(link fjernet)
(link fjernet)
http://www.av-cables.dk/div_kabler_bokse_stik/spillekonsol_kabel/playstation_3_kabel/hdmi_kabel_til_ps3/clicktronic_14_high_speed_hdmi_kabel_2_m_7117_da.html
jun 2010
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 113
Strømkablers effekt