{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109

WD TV live + NAS eller WD TV live Hub? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften går på, så mangler jeg lidt input til hvilken af disse løsninger som vil være at foretrække.
Løsningen skal kunne:

Bruges som netværksdrev til billeder, filer og diverse. Skal afspille .mkv filer til tvet. Jeg vil også gerne kunne styre den med min Galaxy tab 10.1, så man kan arrangere mapper og filer og styre downloads eksempelvis. UI skal gerne være let og overskueligt (kæresten), og så må der gerne være mulighed for at vise covers.

Som umiddelbar fordel har WD TV live et indbygget WiFi modul, men er der andre fordele eller ulemper jeg skal have styr på?

WD TV live + NAS eller WD TV live hub?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  WD TV live + NAS eller WD TV live Hub?
  • Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #1   6. jan 2012 Tag opsætningen med NAS. Der kan du skifte diske som du har lyst til. Du kan også koble en ekstern usb disk direkte til WD TV.
    Merprisen for Hub-udgaven kan fint betale en disk eller NAS.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

#2   6. jan 2012 Hvis jeg tager en QNAP TS-110 med én disk + WD tv live så koster det ca. 1800 uden disk, og en WD Hub koster ca. 1800 også. Så der vil komme en disk over i prisen ved NAS opsætningen.

Jeg behøver vel i princippet ikke en disk direkte til WD, hvis mine film ligger på en NAS?

• #3   6. jan 2012 Nej du behøver ikke tilslutte nogen ekstern harddisk til din almindelige WD TV Live - Du kører jo bare over din NAS.

Du skal dog lige være sikker på at den almindelige udgave af WD TV Live understøtter remote, uden at man installere custom firmware (den gamle udgave gør det nemlig ikke)

Jeg har selv den gamle udgave koblet sammen med en Qnap TS-439 Turbo, som kører Raid med sine 4 x 1 TB diske.
    Men det er også mest fordi den skal bruges til backup af husets computere, at jeg har valgt den løsning.

Det smarte med en NAS er jo at du kan bruge den til langt flere ting, end en ordinær harddisk.
    Jeg har også lagt mange af mine CD-skiver over på den, for at have dem til rådighed ved min Squeezebox løsning samt ved hvilken som helst pc/smartphone jeg skulle være ved.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

#4   6. jan 2012 Jeg er ikke lige sikker på hvad du mener med remote? Jeg skal godt nok ha billeder og dokumenter liggende på den men primært film. Kan man nøjes med en mindre 2. Disk, og så kun lave backup af udvalgte dele?

• #5   6. jan 2012 Du siger at den skal kunne styres med din Galaxy Tab - Tjek lige at den rent faktisk understøtter det, inden du sidder og ikke kan få det til at virke.

Jeg kan via Qnap's eget software, sætte min PC til at tage backup af udvalgte mapper, på fastlagte tidspunkter - hvis det er det du tænker på.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

#6   6. jan 2012 Ah så er jeg med. Det skal jeg lige huske at kontrollere, jeg vil gerne pensionere min pc, så derfor ville dt være lækkert at kunne arrangere download direkte fra tablet.

• #7   6. jan 2012 Du kan jo gå ind i marked og se om der ligger en WD Live TV app, som understøtter den nye model.

Du kan fint Downloade/Uploade fra din Tablet til din NAS, sålænge der er et FTP eller netværksprogram på den.
    Jeg bruger ES File Explorer fra min HTC Desire, hvis jeg hurtigt skal have fat i noget - og det virker upåklageligt.

• #8   7. jan 2012 Jeg kan nemt styre min WD tv live via android telefonen smiley Kan endda tænde med den!

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

#9   7. jan 2012 Tænd og sluk skal bare foregå via min Harmony one. Men tak for det smiley

• #10   7. jan 2012 Skum-Cat
    Snakker vi den gamle model, uden en custom firmware?
    I så fald, hvilket program har du haft held med at bruge?

• #11   7. jan 2012 Det er den helt nye, uden custom smiley Programmet hedder hedder bare WD tv live remote. Det er den første der kommer frem på søgningen.

Kommentér på:
WD TV live + NAS eller WD TV live Hub?

Annonce