{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brokobling
  • #1   30. dec 2011 nej

  • #2   30. dec 2011 * MAJIK CABLE GUY *

    Er du sikker ?????


  • #3   30. dec 2011 ja det er jeg sikker på

  • #4   30. dec 2011 :=))

  • #5   30. dec 2011 det kræver et særligt kredsløb af en art, jeg ikke kender til, for at få transistorene sammen som ÉN kanal

    og er det ikke i manualen på produktet kan du være sikker på at de ikke har bygger det i, ellers ville de jo bruge det som salgsargument


  • #6   31. dec 2011 med et meget enkelt kredsløb kan det altid lade sig gøre at brokoble en hvilken som helst 2 kanals forstærker, dog skal man lige huske at hvis du brokobler ned i 8 ohm svare det til din forstærker køre 2 gange 4 ohm, så det forkorter jo levetiden på en forstærker. men hvis bare der er rigeligt med udgangstransistorer i skal den nok kunne klare det , men du får nok intet ud af det da den strømforsyning fabrikken har lavet ikke er overdimensioneret til det så den vil ikke kunne give nok strøm/ampere når du køre i en brokobling. men jo du kan jo altid tage og brokoble en forstærker i 16 ohm hvilket svare til 2 gange 8 ohm ca i belastning og i effekt, men så får du jo heller ikke flere kræfter ud af det smiley problematikken ligger i at når du køre en forstærker ned i ohm, hvilket du jo gør med en brokobling, at så skal udgangstransistorne kunne håndterer en meget større strøm/ampere hvilket de ikke kan så i længden eller også bare første gang du fyre til den brænder udgangen af. det næste problem vil så være strømforsyning. hvis altså udgangstransistorene holder til den større strøm , så kræver det jo at strømforsyningen kan levere den større strøm. når du går fra en 2 gange 8 ohm til en 8 ohms brokobling, fordobler du de ampere du forsøgere at trække ud af svinet, og det er trafoen og diodebroerne slet ikke lavet til, hvis de var havde fabrikken også lavet så den kunne brokobles standart. men med en god vilje kan man altså sagtens gøre det, men det kræver flere udgangstransistorer , flere emittermodstande og større trafo , større diodebroer større kondensatorer i strømforsyningen, og et lille print der sørger for det bliver en brokobling. det vil i groft tale bestå af at det ene indgangssignal går alm ind i den ene kanal , og den anden kanals indgangssignal bytter rundt på + og - på indgangen, også bruger du som regl en + fra den ene kanal og en - fra den anden kanal. smiley så det er et lidt stort arbejde, og du er aldrig sikker på om lortet holder. og en dyr affare, f.eks. hvis du ska køre en forstærker i 2 ohms brokobling vil det kræve at du har 14 udgangstransistore per kanal, altså 28 i alt smiley

    ret mig hvis jeg er galt på den smiley


  • #7   31. dec 2011 brokoblingen adapteren vil også kunne laves på mange andre måder, eksempelvis sådan her :

    http://sound.westhost.com/project14.htm


Kommentér på:
brokobling

Annonce