{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

HTC watt vs amp watt {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Jeg har for et stykke tiden siden erhvervet en Denon pra-1100 og to denon poa-2200 og de burde jo levere 2 x 400 watt i en bi-amp opsætning men når jeg kigger rundt efter højtaleren, så virker det som om at man endte skal have cerwin-Vega eller bare nøjes med en af poa-2200. Da højtaleren ligger på omkring 100-200 watt. Men kan f.eks en Jamo 707 godt klar at få smidt sådan en bi-amp i nakken. Kort sagt må der godt værelser stor forskel på den givende og tagende watt mængder.

Mvh. Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HTC watt vs amp watt
  • #2   28. dec 2011 De yder stadig 2x200w når du bruger dem til bi-amp.


  • #3   28. dec 2011 Nikolaj : takker, men er der nogle begrænsning på hvor stor forskel der må være på den watt mængde forstærkeren giver og hvad ht er normeret til.

    Kent: ja men er der noget jeg har misforstået eller vil hver ht ikke modtage 2x200 altså ialt 2x2x200 altså meget forenklet med 2x200

    Takker for svaren

    PS. Fik lige at SwiftKey havde lavet nogle åndssvage forslag, jeg undskylder.


  • #4   28. dec 2011 Når du bi-amper med dine effektforstærkere, vil hver ht få 200w til LF (bas) og 200w til HF (ml.tone og diskant)

    Forstærkerne vil have mere overskud, da det jo kræver mindre, at trække en enkelt højttaler. Ja du har 2x2x200w til rådighed, men det er ikke det samme som 2x400w.

    200w vs 400w lyder måske voldsomt, men forskellen er kun 3 db.







  • #5   29. dec 2011 hehe... kun 3dB. det kan også være en verden til forksel. 3dB er dobbelt op lydtryk.. smiley

  • #6   29. dec 2011 HA ! Rasmus, tror du skal erhverve dig noget mere viden, inden du udtaler dig. 3 db er en fordobling, men ikke af lydtrykket, skal du opleve musikken dobbelt så højt, kræves en 10 dobling (10 db).



  • #7   29. dec 2011 ... og gudskelov for det, for ellers var der nok over 1 million danskere, der ville have ødelagt hørelse.

    6 db giver en fordobling af lydtrykket, men hvordan vi oplever det i praksis, er jo noget mere relevant.



  • #9   29. dec 2011 Ratio doubling means:
    A sound pressure level +6 dB SPL,
    a power level of +3 dB
    an electric voltage level of +6 dB
    a loudness level +10 dB
    10 dB more SPL means 10 times increase in amplifier gain (amplification

    i know.. smiley


  • #10   29. dec 2011 Ja NU ved du det, efter du har læst mit indlæg, og søgt lidt på google.



  • #11   29. dec 2011 Glem ALT omkring det der er opgivet som watt. De 200w er på peaks og den vil aldrig kunne leverer 400w da dens max strømforbrug er på 320w og mig bekendt, så kan en forstærker latså ikke leverer mere end den bruger.

    Et godt gæt vil være at den har omk 80-100w. Men som skrevet, så GLEM ALT omkring wat. Du kan ikke bruge det til en FIS!!!


Kommentér på:
HTC watt vs amp watt

Annonce