{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Højtt. kabel råd til fronter {{forumTopicSubject}}

Hej Forum..

Hvilke kabler er værd at kaste penge efter?

Mit udstyr består af Marantz sr7005 + Jamo D590. (og kommende CD afsiller i 6-8000.- klassen)

Budget 1500-2000.-

Jeg ville egentlig gerne køre Bi-wire, så det er nok det jeg skal rådes om.. (hvis det ikke bare er woodoo)

nb.
Mine jamo vil med tiden blive skiftet til noget ala Focal Chorus 836V eller måske Vincent LS-310 (link fjernet)

Så det gør ikke noget hvis jeg fremtidssikres lidt..

Min musik smag er meget bred... Medina, sade, adele, Dire Straits, Andrea Boccelli, og sågar Metallica mm. ;o)

Jeg ønsker ren og detaljeret musik.. Ingen skinger diskant eller ligende...

har kigget på disse, men kan mindre ikke gøre det?
(link fjernet)

vh
René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtt. kabel råd til fronter
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   9. dec 2011 Hvis du vil fremtidssikre, så køb de billigste kobberkabler af rimelig tykkelse du kan finde.... Så taber du ikke en bondegård når/hvis du engang skifter højtalere...

Iøvrigt er det nok også begrænset hvad tussedyre kabler vil gøre for oplevelsen på dit anlæg.. Det sparede beløb er langt bedre brugt på film og musil. Det er trods alt det skidtet bruges til jo smiley

• #2   9. dec 2011 nogle kan høre foreskel, andre kan ikke

blue jeans canare er i hvert fald et SUPER kabel til en pris der er til at betale

hvis du synes dit setup er lidt mørkt i det

så kunne du tage et sæt chord odyssey 4, monteret op som singlewire, og så nogle gode jumperes, så er du DÆLME også godt kørende.

jeg kan evt terminere det hele for dog hvis det er

• #3   9. dec 2011 Altså et sæt Canare 4S11 Cable kan gøre det?

Tak for tilbudet majik, det kan vi da lige se på.. Skal kablerne lodes i banan stikkene?

Og Go pointe at bruge pengene på film og musik ;0)

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #4   9. dec 2011 Nu er det ikke fordi jeg bruger de dyreste kabler i hele verden, men jeg gik fra 20,- /m Argon kabel til en VDH Snowline kabel til 50,- /m.... Ingen ændring i lyd så vidt jeg kan høre smiley Så det kommer vist an på ørerne der lytter.

• #5   9. dec 2011 no offence michael, men det er ikke så underligt, de blueroom er ikke ligefrem hvad man kalder afslørende på lydsiden

de er fremstillet med DESIGN som salgsargument

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #6   9. dec 2011 MAJIK

Det var egentlig også lidt min pointe.. smiley Det kommer an på så meget, så jeg vil personligt ikke give ret meget for kabler, men det er nok også afspejlet i hvad mit anlæg er værd.

• #7   10. dec 2011 Jeg har nu gode erfaringer med Tara Labs kablerne. Både på signal og på højttaler-siden.

Kører Tara Labs Helix 8 til mine fronter, og Tara Labs RSC Reference til mine effektblokke.

Om det kunne blive bedre? Tja, det er ikke til at vide om der skulle være et produkt derude, der passer bedre ind i mit setup.
    Derfor er det nok bedre, hvis du har mulighed for det, at prøve lidt forskelligt og se om det er noget, du skal kaste penge efter smiley

• #8   10. dec 2011 Ja det er jo surt at man skal prøve sig frem.. For hvordan gør man lige det? Tvivler på butikken bare låner kabler ud? :0)

Kablet Canare 4S11 er jo ikke så dyrt, at man ikke ku prøve sig frem..

Lige nu spiller jeg på kabler hvorpå der står ( Supra PLY 3,4/s 2x3,4 sqmm Tinned OFC ) ville Canare 4S11 være en opgradering her? Jeg tror ikke de har været så dyre.. Og jeg har bestemt ikke noget imod at ofre, hvis det gir pote... Kæden er jo som sagt ikke stærkere end svageste led.. ;o)

Jeg er ikke så frerm med hifi-udtryk endnu, men det kommer måske hen af vejen...
    Med min denon og mine jamo'er, synes jeg lyden er lidt "mat/fesen" i mellemtone og diskant.. Lidt mere klarhed ønskes.. Bassen er lidt "slap" i det.. Den buldrer lidt for meget... Men det kan måske skyldes strømsvag forstærker? Synes at jeg kan huske ligende oplevelse fra en af mine tidligere biler med for lille forstærker.. Bassen skal være stram og kontant, og musikken skal være ren og klar.. (for så vidt det er muligt med de højtt. og kommende Marantz som pt. ligger hos gls i tåstrup)

• #9   10. dec 2011 rene, ALT er nærmest en opgradering hvis man kører med supra, det er noget af det med kedelig og dynamikdræbende produkt længe

• #10   10. dec 2011 Majik

Jamen det er sku da en go ting... Så kan det kun gå frem a ;o)

Lars C.
    ville dette så ikke være et endnu bedre valg?
    (link fjernet)

Jeg skal max bruge 4m såå.. Det er jo ikke en formue..

• #11   10. dec 2011 Lars C

Så løsningen kunne være 4m QED Revelation kabel, hvor jeg lige laver 4 bidder af det kabel som erstatning for bøjlerne? Det kan jo gøres for 700kr + evt. bananstik
    Eks. (link fjernet)

nb. jeg venter lige med at købe kabler, til jeg ved hvilken retning den Marantz ændre lydbilledet i forhold til nu.. Men hvis Supra kabler er no-go, så så skal de bare videre... ;o)

• #12   10. dec 2011 Ellers skulle du kigge på brugtmarkedet.

Der er uhyre store summer at spare på kabler smiley
    http://hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?produkttype=Kabler

• #13   10. dec 2011 lars, det er nogle SKOD BANANER

brug hellere LOK SUREGRIP i guld, de er lavet i kobber, og har den bedste kontaktflade jeg har set udover WBT og ORYADE

de koster 39kr stykket, og fåes hos hificable

• #14   10. dec 2011 http://hificable.dk/produkter/21-bfabananspade/57-lok-suregrip-gold-bfa-connector/

hvis du ikke kan terminere selv, så kan jeg gøre det for dig, skal alligevel have bestilt hjem derfra snart

Kommentér på:
Højtt. kabel råd til fronter

Annonce