Højtt. kabel råd til fronter {{forumTopicSubject}}
Hej Forum..
Hvilke kabler er værd at kaste penge efter?
Mit udstyr består af Marantz sr7005 + Jamo D590. (og kommende CD afsiller i 6-8000.- klassen)
Budget 1500-2000.-
Jeg ville egentlig gerne køre Bi-wire, så det er nok det jeg skal rådes om.. (hvis det ikke bare er woodoo)
nb.
Mine jamo vil med tiden blive skiftet til noget ala Focal Chorus 836V eller måske Vincent LS-310 (link fjernet)
Så det gør ikke noget hvis jeg fremtidssikres lidt..
Min musik smag er meget bred... Medina, sade, adele, Dire Straits, Andrea Boccelli, og sågar Metallica mm. ;o)
Jeg ønsker ren og detaljeret musik.. Ingen skinger diskant eller ligende...
har kigget på disse, men kan mindre ikke gøre det?
(link fjernet)
vh
René
apr 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
Iøvrigt er det nok også begrænset hvad tussedyre kabler vil gøre for oplevelsen på dit anlæg.. Det sparede beløb er langt bedre brugt på film og musil. Det er trods alt det skidtet bruges til jo
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
blue jeans canare er i hvert fald et SUPER kabel til en pris der er til at betale
hvis du synes dit setup er lidt mørkt i det
så kunne du tage et sæt chord odyssey 4, monteret op som singlewire, og så nogle gode jumperes, så er du DÆLME også godt kørende.
jeg kan evt terminere det hele for dog hvis det er
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 53 Svar: 433
Tak for tilbudet majik, det kan vi da lige se på.. Skal kablerne lodes i banan stikkene?
Og Go pointe at bruge pengene på film og musik ;0)
feb 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
nov 2006
de er fremstillet med DESIGN som salgsargument
feb 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
Det var egentlig også lidt min pointe..
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.886
Kører Tara Labs Helix 8 til mine fronter, og Tara Labs RSC Reference til mine effektblokke.
Om det kunne blive bedre? Tja, det er ikke til at vide om der skulle være et produkt derude, der passer bedre ind i mit setup.
Derfor er det nok bedre, hvis du har mulighed for det, at prøve lidt forskelligt og se om det er noget, du skal kaste penge efter
nov 2011
Kablet Canare 4S11 er jo ikke så dyrt, at man ikke ku prøve sig frem..
Lige nu spiller jeg på kabler hvorpå der står ( Supra PLY 3,4/s 2x3,4 sqmm Tinned OFC ) ville Canare 4S11 være en opgradering her? Jeg tror ikke de har været så dyre.. Og jeg har bestemt ikke noget imod at ofre, hvis det gir pote... Kæden er jo som sagt ikke stærkere end svageste led.. ;o)
Jeg er ikke så frerm med hifi-udtryk endnu, men det kommer måske hen af vejen...
Med min denon og mine jamo'er, synes jeg lyden er lidt "mat/fesen" i mellemtone og diskant.. Lidt mere klarhed ønskes.. Bassen er lidt "slap" i det.. Den buldrer lidt for meget... Men det kan måske skyldes strømsvag forstærker? Synes at jeg kan huske ligende oplevelse fra en af mine tidligere biler med for lille forstærker.. Bassen skal være stram og kontant, og musikken skal være ren og klar.. (for så vidt det er muligt med de højtt. og kommende Marantz som pt. ligger hos gls i tåstrup)
nov 2006
nov 2011
Jamen det er sku da en go ting... Så kan det kun gå frem a ;o)
Lars C.
ville dette så ikke være et endnu bedre valg?
(link fjernet)
Jeg skal max bruge 4m såå.. Det er jo ikke en formue..
nov 2011
Så løsningen kunne være 4m QED Revelation kabel, hvor jeg lige laver 4 bidder af det kabel som erstatning for bøjlerne? Det kan jo gøres for 700kr + evt. bananstik
Eks. (link fjernet)
nb. jeg venter lige med at købe kabler, til jeg ved hvilken retning den Marantz ændre lydbilledet i forhold til nu.. Men hvis Supra kabler er no-go, så så skal de bare videre... ;o)
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.886
Der er uhyre store summer at spare på kabler
http://hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?produkttype=Kabler
nov 2006
brug hellere LOK SUREGRIP i guld, de er lavet i kobber, og har den bedste kontaktflade jeg har set udover WBT og ORYADE
de koster 39kr stykket, og fåes hos hificable
nov 2006
hvis du ikke kan terminere selv, så kan jeg gøre det for dig, skal alligevel have bestilt hjem derfra snart
Højtt. kabel råd til fronter