{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Acurus A250 VS. Viincent sp. 998
  • #2   27. nov 2011 okay hvorfor vincent?

• #4   27. nov 2011 Vincent er helt klart at foretrække. Dog afhænger det jo af hvad du synes er "god" lyd.

Lidt om lyden generelt hos Vincent:
    Lyden er lys, dvs. diskanten og mellemtonen er godt detaljeret, bassen er stram/tør og kontant.

Jeg har selv 2x Vincent SP-991plus, som er storebrødrerne til 998.
    De lyder identiske, men 991 har større strømforsyning. Som gør der er mere kontrol over enhederne ved kraftig volumen.

Og er også 100W i klasse A, hvor 998 er 50W i klasse A.

Vincent er kendt for stabilitet, og man får rigtig meget for pengene. I flere test har de banket Mark Levinson og Krell til jorden, som anses for det ybberste på markedet. Det taler jo for sig selv.

• #5   27. nov 2011 Af ren nysgerrighed - har du nogen links til de tests Steven med Vincent mod Krell og Mark Levinson?

• #6   27. nov 2011 Desværre det er i High-fedelity bladene, Kan ikke huske hvad nr. det er. Men kan evnt. undersøge det når jeg lige for tid, hvis det er?

• #7   27. nov 2011 Har selv haft både Vincent 991plus samt 998'eren. 991'eren er IKKE storebroren til 998, men derimod forløberen for den. 998'eren lyder rigtig godt, især når man kigger på prissedlen. Man får utrolig meget for de 30k de koster fra ny.
    Om de spiller bedre end Acurus'en, er selvfølgelig altid en smagssag, men jeg ville ihvertfald gå efter 998'erne. Du skal dog passe lidt på strømregningen, da de trækker en del på stikkontakten smiley

• #8   28. nov 2011 "Ole C"

Nu kommer det an på hvordan du ser på det, for både spec. og den fysiske størrelse er 991 større. Bare fordi 998 er efterfølgeren, behøver 991 ikke være en mindre storbror for det.

Men ja ang. strømmen, så tager de altså en del bare når de står, da det jo er klasse A, og 991´ern, sluger ca. dobbelt så meget, men levere jo som sagt også det dobbelte i Klasse A

• #9   29. nov 2011 De bruger nu samme strømforsyning, og har det samme strømforbrug (1000W). Grunden til den mindre effekt i klasse A, er kun grundet en anderledes opbygning/justering. De leverer begge 300W i 8ohm, og det dobbelte i 4ohm. Den fysiske størrelse er også næsten ens, dog står 998'eren på højkant.
    Det er skam ikke for at nedgøre 991'eren, men Mk Disko skal jo ikke misledes smiley
    Men et strømforbrug på 2000W er selvfølgelig ikke vildt, men de gør det sgu konstant. Så sluk for radiatoren, da de bliver mere end håndlune.

Lyden fejler dog ikke noget, og de trækker det meste de bliver udsat for. Jeg havde selv et sæt Vienna Mahler dengang, og de er ikke en nem belastning.

• #10   29. nov 2011 "Ole C"

Er helt enig i han self. ikke skal misledes. smiley Men jeg er dog uenig i du mener jeg misleder ham!

Grunden til 998 er sat ned til 50W i klasse A er simpelt: Mindre køleprofilarial, og derved bliver for varm med 100W konstant. Som til sidst går ud over holdbarheden.

Her er størrelsen på dem... Så kan man selv drage sin egen konklution:
    Dimensions (BxHxD): 265 x 458 x 420 mm (991)
    Dimensions (BxHxD): 430 x 180 x 530 mm (998)

De 1000W du nævner i strømforbruget, er kun det absolutte maximam. Jeg målte lige på mine 991plus. De trækker 348W konstant fra lysnettet. (Og 998 trækker ihvertfald ca. det halve konstant)

Og det strømforbrug er enda mindre end 991 (ikke plus modellen) fordi på 991plus er de sat ned med 0,5A i BIAS, da folk havde problemer med at tænde for dem, fordi startstrømmen var for stor.

Ja, så med andre ord... Er man ligeglad med de ekstra 50W i klasse A ved 998, så spare man da strøm i længden. Og så kommer det jo så an på hvorvidt man kan lide de står op kontra at de "ligge ned".

• #11   29. nov 2011 Steven:
    Nu gider jeg egentlig ikke diskutere emnet, når jeg ved mit udsagn er korrekt. De fysiske mål du skriver er ikke rigtige, medmindre du bytter rundt på modelnummeret smiley 998'eren er fysisk størrer, og vejer også en anelse mere.
    Hvad 991'eren bruger i tomgangsstrøm vides ikke, men mine 998'ere brugte sgu noget mere end de 348W du skriver om.
    Når du nu engang indser, at dine 991'ere er forløberen for 998'eren, er der taget et stort skridt. Den spiller lysår bedre, selvom den "kun" leverer 50W i ren klasse A.

Mk Disko:
    Men for at komme tilbage på sporet, vil jeg stadig anbefale et sæt 998. Der fåes ikke meget til den pris, der kan hvad de kan. Over 60kg forstærker, der smider 300 velspillende watt, kunne sagtens koste en del mere.

Dine Acurus har jo efterhånden også en del år bag sig.

• #12   29. nov 2011 "Ole C"

Ja jeg kan se jeg fik byttet rundt på det. Men så var det jo godt du lige spottede det.

Og nej jeg har efterhånden fanget du lukker af ved modtagelse af konstruktivt kritik / rettelser til dine indlæg..... Men nu er det et debatforum!!!

- Det her var jo ment i en god mening, hvilket jeg fornemmer lidt du ikke antager det for. Vi alle kan lære af hinanden (uanset alder).

• #13   29. nov 2011 okay jeg vil ud og høre et par vincent sp 998 og muligvis en gryphon dm100 hvis det er muligt. men tak for hjælpen det har været en stor hjælp. samt sjovt at læse lidt om 991..

ja de acurus'r er ikke helt nye mere gammel teknik smiley

• #14   29. nov 2011 Lyder som en fornuftig idé - du vil ihvertfald ikke blive skuffet med Vincent. (Med mindre du ikke kan lide lyden self.)

Hvis du skal have 998 brugte, er de desværre sjældent til salg. Men der er sikkert nogle der ude der måske overvejer det, så kan du med fordel poste en købs annonce.

Ellers må du jo købe dem fra nye. smiley

• #15   30. nov 2011 Mk Disko:

Du skal nok ikke lytte til en Gryphon'en, for så vender du ikke tilbage til Vincent smiley
    En DM100 kontrollerer højttalere betydelig bedre, trods sine "beskedne" 100W. Den lyd den samtidigt leverer, hører absolut til i den yperste klasse.
    Prisen er selvfølgelig en del højere, men sådan er det jo næsten altid.
    Du er altid velkommen forbi, hvis du ønsker et lyt på min.

Kommentér på:
Acurus A250 VS. Viincent sp. 998

Annonce