{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Onkyo? {{forumTopicSubject}}

hej, tænkte på hvordan er onkyo forstærkere? synes bare de leverer mange watt per kanal i forhold til deres pris.

en surround forstærker til 3800 kr THX certificeret som leverer 160 watt per kanal?

og en en stereo forstærker til lidt over 3000 kr der leverer 130 watt per kanal?

synes de lyder af meget til prisen.. så hvor gode er de egentlig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Onkyo?
  • #1   27. sep 2011 synes det*

  • #2   27. sep 2011 onkyo har lavet gode forstærkere dog har jeg hørt man skal holde sig fra de billige.. smiley

  • #3   27. sep 2011 Onkyo er ikke en skid ærlige når det kommer til watt opgivelserne.

    For det første måler de ikke med alle kanaler i drift. De måler det ikke engang i stereo ? Næh de måler det i MONO og tilmed i 6 ohm i stedet for 8 ohm for at tallet skal lyde mere vildt end det egentlig er...
    Du kan ikke stole på deres watt opgivelser.

    Harman Kardon og til dels NAD måler med alle kanaler i drift.
    Alle andre måler det i stereo og siger at den kan levere det samme i 7.0 som den kan i 2.0 selvom det er en løgn.

    Onkyo er ligesom denon i mine øjne = svag.
    Men det er min mening smiley

    Når ja glemte lige at pioneer også måler i stereo men kun i 6 ohm!


  • #4   27. sep 2011 Du skal man jo også læse hvilken ohm det er målt i...

    Fx. Onkyo 7.1 Receiver TX-NR579

    Surround udgangseffekt (4 ohm) 160watt

    Surround udgangseffekt (8 ohm) 100watt

    Stereo udgangseffekt (4 ohm) 160 watt

    Stereo udgangseffekt (8 ohm) watt 100


    Er selv lige gået fra en pioneer til onkyo.. og er helt bestemt glad for det..


  • #5   28. sep 2011 Danny H. Præcis. Altså i de tal du nævner.

    Må jeg spørge ind til hvilken pioneer du er gået fra til hvilken onkyo du er gået til smiley


  • #6   28. sep 2011 lars C - man kunne også bare bruge en processor som processor istedet for at have et sæt forstærker kanaler i en receiver man aldrig får brugt smiley

    onkyo spiller ok og har ofte masser af tilslutningsmuligheder og masser af certificeringer, men det betaler man jo så også for smiley


  • #7   28. sep 2011 Vil give Lars C ret.

    De fleste producenter af surroundforstærkere/recievere er utroligt subjektive med deres watt opgivelser.

    lad os antage at du høre en Onkyo på f.eks. 7x120 watt op imod en harman/kardon på 7x60 watt, så vil du opleve klart mere power i harman forstærkeren, da det er ægte watt og plus de er målt i alle kanaler.


  • #8   28. sep 2011 tak for alle svarene! i har givet mest svar på surround, men hvad med onkyo stereo forstærkere?

  • #9   29. sep 2011 Kristian F: Hvordan kan du mene at Onkyo og Denon er svage? Det kommer, efter min mening bestemt an på hvilke modeller du kigger på. Jeg har selv en Onkyo 906, og vil da kalde den basse for alt andet end svag!

  • #10   29. sep 2011 Tror han mener at hvis man ligger i de små modeller, at de så er brystsvage i forhold til en tilsvarende harman/kardon bare som eksempel.

  • #11   29. sep 2011 Se, det er jeg skam enig i. Det bør bare fremgå af teksten så, for det andet er i mine øjne noget pjat... smiley

  • #12   29. sep 2011 Jeg synes man skal ret højt op i pris ved både denon og onkyo før modellerne har en ordentlig strømforsyning... Du kan da bare tage f. eks 1312 og 1612 og 1912 ? de kan næsten det samme?

    Og jeg har nok bare et eller andet mod Onkyo selv.. smiley
    mærke snobberi ja tak smiley

    Og som Allan A så pænt siger så synes jeg de er "fesne" i forhold til HK, NAD osv.


  • #13   29. sep 2011 Så synes jeg bare man skal uddybe sine udtalelser i stedet for... Det er jo ikke en selvfølge at alle ved hvad du mener. Har ikke hørt de små modeller fra Onkyo, men de større modeller lammetæver (i mine øjne) Marantz og NAD i surround.

  • #14   29. sep 2011 jeg har været yderst tilfreds med min onkyo tx-nr5007 ihvertfald. men det er jo også en af de helt store modeller smiley

  • #15   29. sep 2011 ... Og jeg ved godt at trådstarter omtaler de billige modeller, men måske kunne han blive fristet til at sætte budget op - hvis han blev belyst om hvor meget mere de store modeller giver til oplevelsen... derfor er jeg imod den generalisering.

  • #16   29. sep 2011 Ja hvis trådstarter gad og hæve budgettet lidt ville han opdage hvor meget mere han kan få uanset mærke.. Jeg synes man får rigtig meget bang for the buck ved omkring de 7000-12000 kr..

  • #17   29. sep 2011 ved godt jeg kunne få en del mere for lidt højere budget smiley men er kun 17, og vil gerne have et dejligt anlæg - men det er ikke der alle mine penge skal smides. I ved.. kørekort, og flytte hjemmefra på et tidspunkt smiley så er det meget rart at have penge på lommen

  • #18   30. sep 2011 Tjaa.. Hvis det var mig der snart skulle flytte hjemmefra og have kørekort osv.. så ville jeg nok mere gå efter et komplet sæt med alt inkluderet i stedet for... Har en af mine venner også lige gjort for så meget interesserer han sig sku heller ikke for hifi...

    Han har et Logitech Z906 og han oven ud tilfreds med det og han synes ikke det mangler noget.

    PS. jeg er snart 20 og skal flytte hjemmefra til sommer, men alligevel har jeg for omkring 70-75kg elektronik på mit værelse! Så det er bare et spørgsmål om at arbejde nok hvis du virkelig brænder for det? og ja jeg har kørekort.


  • #19   2. okt 2011 Kristian: tjener også godt smiley

    og gider slet ikke bruge penge på det logitech der altså smiley


  • #20   2. okt 2011 Okay smiley

    Må man spørge hvor mange penge du vil smide i det? Altså på receiveren, 5.1 højtalerne og bd afspilleren sådan cirka..


  • #21   2. okt 2011 cd afspiler skal jeg ikke bruge smiley bruger min iphone via dock. og skal være stereo setup smiley havde bare kigget på surround reciever såman altid havde mulighed for udvidning en dag.. smiley

    men havde da tænkt de 10.000 - 12.000 kr


  • #22   2. okt 2011 Jeg skrev nu bd afspiller? Altså BLURAY.

    Og synes også det er en god idé at du vælger en surround receiver til når du vil have surround. For film mangler sku for meget i stereo !!!

    og til de penge kan du få noget godt grej, hvis du vil købe brugt


Kommentér på:
Onkyo?

Annonce