{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.361 visninger | Oprettet:

Kim I
Kim I
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

HFI relæ slår fra {{forumTopicSubject}}

Hej.

Når jeg vil koble fjernsynet til computeren som skærm nr 2 med DVI - HDMI kabel, slår relæet fra.
Det har været koblet sammen før, computer og fjernsyn, med samme kabel. Jeg slukker på stikkontakterne, sætter kablet i computeren og i fjernsynet, tænder kontakterne igen og med det samme slår relæet fra.
Fjernsynet og computeren kører fra to forskellige stikkontakter, ingen af dem er med jord.

Det samme sker når jeg vil koble BluRay'en til anlægget via Coaxial. Med det samme stikkontakterne bliver tændt igen, slår relæet fra og både anlægget og BluRay'en er i samme stikkontakt.

Vi har ingen kontakter med jord herhjemme.

Begge kabler har været brugt til det før og de har ingen synlige skader, hverken på selve ledningen eller i stikkende.

Hvordan kan det lade sig gøre og hvad kan der gøres for at få det hele til at virke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HFI relæ slår fra
  • #1   24. jul 2011 det lyder til at der er noget galt med dit tv. Måske er der overgang til stel.

• #2   24. jul 2011 det har ikke noget at gøre med fejl på dine apperater

det er fordi at lige idet du tænder for kontakten, så trækker stømforsyningerne i dine produkter, en del i startstrøm samtidig laver de en del støj som går i dit HFI, der er intet galt derimod fungerer jeres HFI bare fint

men tænd for kontakten, og sæt så stikpropperne i en efter en, så burde du ikke opleve det igen

• Søren c
    Søren c Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #3   24. jul 2011 Lyder som om dit HFI er gammelt og slidt!
    Få skiftet dit hfi ud med et hpfi, det vil nok løse det!
    Uanset hvad, få en autoriseret elektriker ud og kigge på det!

• #4   24. jul 2011 søren det behøver ikke være slidt, jeg har monteret nye HPFI der har gjort det samme

det handler om støj det her

• #5   24. jul 2011 andreas, det har INTET at gøre med sikringerne

desuden er disse stadig lovlige

(link fjernet)

det er STØJ der er problemet, så sæt stikpropperne i 1 af gangen

• Kim I
    Kim I Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   24. jul 2011 Mange tak for jeres råd.

Men, da jeg oplevede det slog relæet fra, var stikkontakterne tændt, dog var fjernsyn og computer slukket. Da jeg så satte HDMI kablet i fjernsynet, slog relæet fra med det samme.

Det samme med coaxial kablet.

Men kan da godt ske jeg lige skal hive det gyldne kort og få min far til at kigge på det, han er uddannet svag- samt stærkstrømselektriker.

• #7   24. jul 2011 jeg er overbevist om at det er et støjproblem der udløser det der

andreas, og udskifte et HFI til et HPFI vil bare gøre det værre da det er mere følsomt overfor støj af den slags

du har vist ikke helt styr på det med stærkstrøm, sååååå......

og hvordan kan du overhovedet komme i tanke om at skrive at det ikke er tilladt at skifte hfp og hpfi ud med sikringer..............?????

det har jo INTET med sagen at gøre, og det er i hvertfald ikke noget JEG har tilrådet

• #8   24. jul 2011 okay, fair nok...

back to topic

• #9   24. jul 2011 Hvordan ligger dine kabler? Det er ikke godt at dine signal- og strømkabler ligger sammen, ved siden af hinanden.

• #10   24. jul 2011 betyder ikke en skid, det kun interferrens

• #11   24. jul 2011 det kan ligeså godt tænkes du fx har en fejl på komfur eller opvaskemaskine, så den ligger lige på grænsen til og slå hfi'en... det der ikke gir mening er at du ikke har jord på din stikk.
    det kan evt være en støj kondensator der er defekt i en af dine apperater.. og idet du sætter den til så ryger hfi...

mvh Stefan

• #12   25. jul 2011 træk en 5x10 fra gruppetavlen ind til tvet og sæt en 63A tytan og så kør uden HFI.. så er du kørene igen! smiley (ingen krav til hfi så)

ej.. spøj til side.
    vil også tro det er noget støj. men synte stadig det lyder underligt..

da det jo kun er 2-3 ting der er koblet på det. men ville nok prøve at sætte alt til 1 stikkontakt og se om fejlen stadig er der. da spæningsforskellem imellem kan spille en rolle.

eller vil jeg tro det er tvet der er fejl i.

Kommentér på:
HFI relæ slår fra

Annonce