HFI relæ slår fra {{forumTopicSubject}}
Hej.
Når jeg vil koble fjernsynet til computeren som skærm nr 2 med DVI - HDMI kabel, slår relæet fra.
Det har været koblet sammen før, computer og fjernsyn, med samme kabel. Jeg slukker på stikkontakterne, sætter kablet i computeren og i fjernsynet, tænder kontakterne igen og med det samme slår relæet fra.
Fjernsynet og computeren kører fra to forskellige stikkontakter, ingen af dem er med jord.
Det samme sker når jeg vil koble BluRay'en til anlægget via Coaxial. Med det samme stikkontakterne bliver tændt igen, slår relæet fra og både anlægget og BluRay'en er i samme stikkontakt.
Vi har ingen kontakter med jord herhjemme.
Begge kabler har været brugt til det før og de har ingen synlige skader, hverken på selve ledningen eller i stikkende.
Hvordan kan det lade sig gøre og hvad kan der gøres for at få det hele til at virke?
jan 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 218
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
det er fordi at lige idet du tænder for kontakten, så trækker stømforsyningerne i dine produkter, en del i startstrøm samtidig laver de en del støj som går i dit HFI, der er intet galt derimod fungerer jeres HFI bare fint
men tænd for kontakten, og sæt så stikpropperne i en efter en, så burde du ikke opleve det igen
jul 2011
Følger: 1 Svar: 1
Få skiftet dit hfi ud med et hpfi, det vil nok løse det!
Uanset hvad, få en autoriseret elektriker ud og kigge på det!
nov 2006
det handler om støj det her
nov 2006
desuden er disse stadig lovlige
(link fjernet)
det er STØJ der er problemet, så sæt stikpropperne i 1 af gangen
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men, da jeg oplevede det slog relæet fra, var stikkontakterne tændt, dog var fjernsyn og computer slukket. Da jeg så satte HDMI kablet i fjernsynet, slog relæet fra med det samme.
Det samme med coaxial kablet.
Men kan da godt ske jeg lige skal hive det gyldne kort og få min far til at kigge på det, han er uddannet svag- samt stærkstrømselektriker.
nov 2006
andreas, og udskifte et HFI til et HPFI vil bare gøre det værre da det er mere følsomt overfor støj af den slags
du har vist ikke helt styr på det med stærkstrøm, sååååå......
og hvordan kan du overhovedet komme i tanke om at skrive at det ikke er tilladt at skifte hfp og hpfi ud med sikringer..............?????
det har jo INTET med sagen at gøre, og det er i hvertfald ikke noget JEG har tilrådet
nov 2006
back to topic
jun 2010
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 113
nov 2006
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 22
det kan evt være en støj kondensator der er defekt i en af dine apperater.. og idet du sætter den til så ryger hfi...
mvh Stefan
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 137 Svar: 664
ej.. spøj til side.
vil også tro det er noget støj. men synte stadig det lyder underligt..
da det jo kun er 2-3 ting der er koblet på det. men ville nok prøve at sætte alt til 1 stikkontakt og se om fejlen stadig er der. da spæningsforskellem imellem kan spille en rolle.
eller vil jeg tro det er tvet der er fejl i.
HFI relæ slår fra