{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

CW CLS-12 tweeter alternativ {{forumTopicSubject}}

Dav. Jeg har nu brændt 3 diskanter af i mine CLS-12. Jeg er ikke sååå god til at passe på dem, I know, men har også læst at diskanterne i disse højtalere ikke er så holdbare.

Derfor tænkte jeg, om nogen har hørt om et alternativ til dem der sidder i? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CW CLS-12 tweeter alternativ
  • #1   6. jul 2011 Som lars C siger er det nok en for lille forstærker der er problemet...

    Da jeg havde CLS-215 som benytter samme diskant og gav dem tæsk med 2x1200 watt i 4 ohm, røg eller brokkede diskanten sig ikke lige meget hvor mange tæsk de fik...


  • #2   6. jul 2011 Jeg kører dem på en HK3480, så det er ikke meget for lidt de får i hvert fald. smiley Men det sker oftest når jack-ledningen ved et uheld bliver revet ud af computeren fx, når der er skrevet meget op. Sådan noget kan jeg ikke rigtigt undgå sker engang imellem, da jeg holder mange privat fester o.lign. Det var sådan de to sidste røg.

  • #3   6. jul 2011 Jamen det der har jeg oss prøvet på mine CLS 215 den gang jeg havde dem, en jackstik skal bare VÆK, kan du se at få fat i en DAC, så er du over det problem, for så køre du over endten optisk eller USB coax, som signal fra computeren og så RCA eller optisk fra DAC'en til forstærker

    et eksempel: (link fjernet)


  • #4   6. jul 2011 Auch.. Har sgu ikke lige de penge til sådan en DAC, desværre. Ellers en god løsning.

    Det er lige præcis hvad der sker, ja lars. smiley

    Hmm. Er der nogen andre løsninger eller må jeg bare til at tape jack stikket fast til bærbaren?


  • #5   7. jul 2011 Nej men de tåler intet, og hvis man så sidder ved en bærbar, så vil jeg anbefalde at få dig sådan en DAC, og 2000 er jo ikke meget når man tænker på at det koster 1000,- hver gang du skal have skiftet de diskanter nede i hifiklubben smiley

  • #6   7. jul 2011 Du har selvfølgelig en god pointe der, Martin. smiley Jeg må se om jeg kan få skrabet mig nogle penge sammen så!

  • #7   7. jul 2011 (link fjernet)

    Burde den ikke også kunne afhjælpe problemet?


Kommentér på:
CW CLS-12 tweeter alternativ

Annonce