{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang, Mobildiskotek...... {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at starte et mobildiskotek op med følgende opsætning.......

2 x MX-1515 Dual 15" Two-way - 600W (MX-1515) (B-52)
(showlight.net/shop/Scripts/prodView.asp?idproduct=298)

4 x MX-18S ( B-52 )
(showlight.net/shop/Scripts/prodView.asp?idproduct=299)

4 CH Quad Digital Power Amplifier 2400W
( www.stkpro.com/pro-vs-2004.htm)

Omnitronic MX-540 DJ-Mixer
( www.heise.de/preisvergleich/a206741.html)

GEMSOUND CD-60 Dobbelt cd-afspiller med Anti shock
(showlight.net/shop/Scripts/prodView.asp?idproduct=311)

Har ikke den store erfaring med diskoteker, men er så heldig min kammi vil hjælpe mig igang med Mobildiskoteket......;0)

Vil høre om, hvad i syntes om det. Jeg kommer primære til at spille Pop, Dance og Hard Dance.......
Prisen kommer til at lægge mellem 20000-25000kr

Hvis der er nogle, der har erfaring med den slags mobilediskoteker, må de gerne skrive hvis de har gode råd eller hvis man syntes noget af udstyret er noget lort og i kender noget bedre til ca samme pris......


Tak på forhånd.................;0)





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang, Mobildiskotek......
  • #1   5. jul 2006 ikke til at starte med............... ham min kammi har lys for ca 120000kr såå lejer..............

    har du noget at sige omkring systemet eller ligende......


  • #2   5. jul 2006 ok takker....... andre der vil give noget viden / erfaring videre.......................

  • #3   5. jul 2006 B-52 kasser får meget ros pga. deres pris i forhold til ydelse. Jeg har hørt dem kort på en messe-stand hvor jeg ikke var synderligt imponeret, men jeg har nok hørt det under forkerte forhold, så de kan sagens gå vil jeg tro (men tag en lytter på nogen forskelligt evt. Vibe også) Men når det kommer til forstærkerne vil jeg anbefale dig at finde noget andet evt. noget brugt der dur, istedet for noget lidt for billig kina ting der ikke kan levere de watt den skal alligevel.. Desuden vil jeg hellere have 2 stk. 2 kanals forstærkere end 1 stk. 4 kanalet.. Men hva skal du give for den forstærker ? Hvad angår cd-afspilleren så mener jeg også den er for ringe af kvalitet når du kan få en brugt kvali afspiller til omkring 2500 kr. fra Numark eller Denon (ex. Denon 2500 eller Numark CDN serien).. Hva mixeren angår så prøv at se på showsystems.dk efter American Audio mixere, de skulle være rigtig fine til prisen, hvorimod jeg ikke har gode erfaringer med Omnitronic.. Men det blev da også til en ordentlig tekst smiley har sikkert glemt noget

  • #4   5. jul 2006 add mig evt. til msn hvis du har spørgsmål, så skal jeg hellere end gerne hjælpe: casper_innleggen@hotmail.com

  • #5   5. jul 2006 Sad lige og regnede på hva det du har linket til koster.. Nu ved jeg ikke hva forstærker koster, men du skal have ret meget rabat hos Showlight få at få det hele for 25000 kr.. Alene højtalerne sniger sig op på 23500 kr..


  • #6   5. jul 2006 ved ikke andet end hvad han skriver til mig........
    Han skriver sådan her................

    Tilbud 1.
    1 stk. Mixer
    1 stk. Cd afspiller
    1 stk. digital forstærker 4 kanals
    2 stk. B-52 MX-15
    4 stk. B-52 MX-18s
    Og alle de kabler der skal til.

    Til kun 21459,60kr. + moms

    Så lidt over 26000kr, men skriver lige til ham, om han andre brugte sager end dem han har på hjemesidden......


  • #7   5. jul 2006 ved godt det ikke er 2 x 15" toppe men..............

  • #8   5. jul 2006 Den skal jeg nok have forklaret smiley for mig at se er det netop 2x15" toppe :S .. Nå, men hvis jeg var dig, så ville jeg som sagt tage et kig på Vibe OG så ville jeg nok nøjes med 2 bundkasser og så istedet købe større/flere forstærkere for pengene hvis du alligevel "kun" skal lave forsamlingshuse...

  • #9   5. jul 2006 hva vil du så foreslå, hvis jeg købte 2 x 18" bunde og 2 x 15" toppe med 2 x 15"bas i hver, tænker mere over i forstærkere og cdér og Mixer......

  • #10   5. jul 2006 Med 2 stk. 1x18" subs og toppe med 2x15", så er højtaler siden fornuftig.. Mht. til forstærkere så skal du nok op i 2 forstærkere, en til bund og en til top.. Topforstærkeren skal som minimum helst levere 2x600 watt/4 ohm og bundforstærkeren skal som minimum helst yde 2x500 watt/8 ohm. Jo mere jo bedre. Så er du også ved at have godt med kroner til forstærkere. Det kunne være brugt Yamaha forstærkere (P-5000S) eller måske American Audio V3000. De ligger begge til omkring 3000 kr. brugt og yder ca. det samme. Ellers måske (ved godt det kan lyde mistænkgelig) sådan nogen som jeg har til salg, Ecler Pam 2000 smiley De er lidt dyere med yder så også det der skal til + lidt ekstra, så er du sikker på at du har overskud i forstærkerne (rigtig godt, mindre chancer for forvrængning ved høje lydtryk), husk på der er større chancer for at brænde enheder af med for små forstærkere kontra store forstærkere.. Cd-afspiller, der ville jeg kaste blik på Numark CDN-35 som er en rigtig fin maskine, med 2xinstant loop og kvalitet, den kan fåes ny for omkring 2500 kr... Mixer der er der flere muligheder i den lave ende af pris skalaen, både fra Behringer, American Audio og andre i den kategori.. Men specielt AA skulle være fede til prisen (kan se de ligger fra 1500-2000 kr. i gennesnit)

  • #11   5. jul 2006 Ok i skal have mange tak for hjælpen, smider anlæget ind når jeg engang finder det rette........

  • #12   5. jul 2006 hva bo h, har vi ikke gået på efterskole sammen? smiley

  • #13   6. jul 2006 hej der.. jeg vil bare lige anbefale dig at kigge på vibe30..

    vi bruger dem selv, sammen med en AA v-3000.. de kan helt sikkert klare nogle tæsk, og samtidig er der stadig fin mellemtone og diskant, helt ned bagi lokalet også.. med et par vibe og nogle 18" bunde vil du nemt kunne spille 1-2 forsamlingshuse op, uden probs, hvis du da har store nok forstærkere..

    du kan jo evt kigge lidt på mit setup, og måske få lidt ideer..

    mvh brian



  • #14   6. jul 2006 Nicklas M.............Hmm............. Tror jeg ikke FUCKING DUMMERUMME..............;0)

  • #15   7. jul 2006 hehe:D

  • #16   7. jul 2006 Prøvede at ringe til dig sidste weekendt, da vi sad ude i dalby og ikke hviste hvad vi skulle give os til og var retberusede, men du svarede verken på mig eller danny........

  • #17   7. jul 2006 hvad lavede i i dalby?

  • #18   7. jul 2006 Drak...........;0).................Og var til fest ved pattes lillesøster, hun holdte noget Klasse fest, det var fedt nok og JEG fik Drukket Ralle midt over. Han måte hentes af sin far kl halv 1 eller 2 kan jeg ikke huske...............

  • #19   7. jul 2006 hvo genialt:D

  • #20   7. jul 2006 Hvor mange penge, tager i for en aften i et almindeligt forsamlings hus med en 6-8 scannere og strobo og ligende. Har hørt at de fleste dj tager et sted mellem 2000 og 4000 kr for enn fire timers tid..........?????

  • #21   23. okt 2006 Ang. priser vil jeg anbefale dig at du lige sætter dig ned og tænker over følgende ting:

    Afskrivning på diverse udstyr: Hvornår regner du med at tjene beløbet ind igen.
    Administrationsomkostninger: Hvor meget koster det at administrere udstyr, kontrakter, osv.
    Transportomkostninger: Frem og tilbage, afskrivning på bil, benz osv.
    Din egen løn: Hvad vil du give dig selv. Godt ske du ikke udbetaler dem men så du tjener noget på det.

    Som regl gør man det at når man har regnet dette ud pluser man eks procentdel oven i som tilfælder virksomheden som indtjeneste.

    Jeg er klar over at regner man alt dette ud for du nogle relativt høje priser og derfor kan det være svært at komme igang.

    Mit forslag er at du vurdere alt efter arrangement og opgaver prisen. Dog vil jeg vove og påstå at et beløv under 1500 vil være for dumt. Også selv om du er ny i faget. At tage over 3000 uden erfaring kan være farligt da kunden så også forventer meget mere af en da (iflg min erfaring) er mange dumme drenge der ikke aner en kæft om udstyr og det at køre diskotek der tager et sted mellem 1000-2500.

    Mit råd til dig er derfor at tage mellem 1500-3000 hvis det er 2x18 års, 40 års med over 50 deltagere ca. Og så giver du den gas. Smil, hver på. Så skal det nok gå. smiley

    Held og lykke her fra med dit foretagende og lad os høre hvordan det kommer til at gå med dig smiley


  • #22   23. okt 2006 Og jeg er her med klar over at jeg skal skrive langsomere og give mig tid til at læse posten igennem FØR jeg trykke på knappen. smiley

  • #23   24. okt 2006 Ja ok, tror ikke jeg køber noget udstyr lige forløbig, da jeg har fået lov til at tage med en dj med ud og spille i forsamlingshuse og ligende i en periode og måske Halbal, da han efterhånden er omkring 40 år og ikke følger så meget med i hva musik der er moderne og på toppen lige for tiden, så det er super...;0)

    Men tak for forslaget og hjælpen...


Kommentér på:
Spørgsmål ang, Mobildiskotek......

Annonce