3.075 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

En fed deal til Cerwin Vega fans En fed deal til Cerwin Vega fans

faldt over disse på DBA, der skal skiftes membran på en enhed men ellers er de vist g2g

http://www.dba.dk/cerwin-vega-1215-se-1500-w/id-74847391/

kunne forstille mig at der er mange der er interesseret i dem til den pris for det er da godt nok billigt, har set samme model til over 10k før

p.s. jeg har ikke noget med annoncen eller dens ejer at gøre, ville bare dele den med de 500.000 CW fans der ligger på lur her på hifigalleri

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En fed deal til Cerwin Vega fans
  • #1   17. jun 2011 Det godt nok billigt!, Havde jeg haft pengene havde jeg været på vej!(:

• #2   17. jun 2011 synd han ikke har sat de originale kantophæng på

• #3   17. jun 2011 Holder med majik.

CV-ophæng skal være røde på de modeller som er født med røde ophæng.

• #4   17. jun 2011 så havde han også kunne sætte prisen lidt op

• #5   17. jun 2011 Man kunne vel altid skifte dem til de røde ophæng igen, selv med et skift på alle enheder er det billigt lol

Hvis der ikke var forbud mod Cerwin Vega her i huset havde jeg købt dem

• #6   17. jun 2011 Jaja den mulighed er der altid smiley

Men forstår ikke hvorfor han har fået sat grå kanter på, det ødelægger hele helheden

• #7   17. jun 2011 De ser ikke specielt velholdte ud. Synes også mk2'eren er noget federe;)

• #8   17. jun 2011 Det tror jeg faktisk den er lars

• #9   17. jun 2011 det er den ikke, den er lavet i usa

• #10   17. jun 2011 Jeg sys ikke det er syndt, sys CV enheder er så pisse grimme, med den røde kant, så er det sagt :)..
    Så sys det har pyntet med en grå kant på i stedet..

• #11   17. jun 2011 Jeg er næsten 100% sikker den er fabrikeret i DK, for stort hele CV´s model program til det europæiske marked blev fremstillet i DK på den tid.

• #12   17. jun 2011 Jepp og den model er netop fra den tid hvor alle deres modeller til det europæiske marked var DK-fremstillet.

Jeg har vist stadig den avis hvor man kan læse artiklen i at alle Klubbens HT´er stort set blev bygget i DK for at spare penge.

• #13   17. jun 2011 Ja hvis jeg kan finde den, så kan jeg sagtens smiley Der er faktisk mange gode informationer både på højttalere, amps etc.

• #14   17. jun 2011 har fundet den, kigger lige på det i aften smiley

• #15   17. jun 2011 Hæhæ ingen årsag smiley

• #16   17. jun 2011 1215 er lavet i DK - den har slet ikke været solgt i Amerika.

MK I modellen, som der er tale om i annoncen, var kun på markedet meget kort tid, måske 3/4 år, før den blev afløst at MK II modellen. Det var vist meget godt - de små mellemtoner fra AT serien, der sidder i MK I modellen, var ikke just passende, i en højttaler til 4495,- som den kostede dengang.

• #17   17. jun 2011 Ja det mente jeg nok smiley Har i øvrigt fået sider scannet ind, men jeg kan ikke oploade dem da de er gemt som PDF filer

• #18   17. jun 2011 Ja det er lidt irriterende

• #19   17. jun 2011 Ja måske.

• #20   17. jun 2011 Ja det er vist lettere. Men jeg har kun det fra den højttalerfabrik og lidt om den CV model

• #21   8. jan 2012 Gammel tråd.....

Jeg skrev at, 1215 kun var på markedet måske 3/4 år, der skulle have stået 1 3/4 år.

Det første nummer af Audiovisen, (Hifi Klubbens gamle kataloger) hvor 1215 modellen optræder i, er den 25 udgave
    MK II modellen introduceres i Audiovisens 29 udgave (efterår 1991)

Der flyder jo så mange, ukorrekte oplysninger på nettet, så synes lige det var på sin plads, at komme med mere præcise oplysninger.

• #22   8. jan 2012 Ja, jeg har en helt del, kunne godt tænke mig at have samtlige udgaver, men der er sjældent nogen til salg, selvom de kom i meget store oplag.

For en 8-10 år siden, smed jeg under en oprydning flere ud, der røg også et par gamle Audioscan kataloger med ... : (

• #23   8. jan 2012 Var desværre ikke til den udstilling, for langt væk - men kom en del i både Danmark Hi-Fi Klub (som HFK jo hed dengang) og Audioscan, og lidt i Lydkilden.

Jeg sad ligesom dig, og studerede Audiovisen i flere dage : )
    Har du nogle dubletter af de gamle aviser ?

Det var fantastiske forretninger dengang, særligt i 80'erne, der var de var jo vitterlig 30-50% billigere, end den etablerede branche.

Kom første gang i Audioscan omkring 1975, det var Hifi nirvana - pludselig var lækkert hi-fi, til at betale.

Man bliver sku´helt nostalgisk.

Sender dig en pb, vi er jo ret off-topic.

• #24   8. jan 2012 ... eller måske, nogle af de andre brugere, gerne vil høre lidt om dengang ?

Da monster receiver bølgen rasede, solgte Audioscan i 1980 en Nikko NR-1415 på 2x160 - 2x190w for 3995,- (de tog i starten omkring 5500,-) Så man på den "almindelige" branche, måtte man nøjes med en receiver med 2x50-60w for samme beløb.

• #25   9. jan 2012 Lars, du får lige en lille historie mere, der illustrer hvor stort springet prismæssigt var, fra Audioscan og den alm. branche...

I 1976, købte jeg en Philips receiver, en lille ynkelig plastic kasse på 5,5 kg, der præsterede 2x12w og det endda kun i 4 ohm. Prisen var 2050,-

Da jeg et lille år senere opdagede Audioscan, købte jeg en Nikko 7075 den stod iflg hifi årbogen til 2595,- jeg mener dog at jeg gav 2495,-

For de extra 500,- iforhold til Philips'en, fik jeg : en flot 12,7 kg receiver, med metal front og smukt blåt lys, i det store skala display, og 2x61 w i 4 ohm (2x47w i 8 ohm)

Dengang kostede Receivere, med tilsvarende finish lige under 4000,- hos resten af branchen. Måske lyder en forskel på omkring 1500,- ikke af så meget i dag, men dengang i 1977 var det en formue, særligt for en ung knægt.

Jeg var meget glad for den Nikko, synes den lød fantastisk, men spørg mig ikke om lydsammenligning, med de andre modeller, verden var anderledes dengang, især for en 15 årig knægt.

• #26   9. jan 2012 Bagsi ; Hvis man ser på dengang Cerwin Vega DC10, kom frem, var det svært, for ikke at sige umuligt, at få en højttaler, i samme prisklasse, der både kunne spille højt og godt, på samme tid. Synes stadig, den var et best buy dengang.

Kan du huske da Hifi Klubben overtog salget af JBL, efter et år var XPL-200 nede i en styk pris på 6995,- de kostede vist omkring 12-14000,- stykket, da de blev solgt i radiobranchen.

Tror også AudioNord, blev kraftigt inspireret af Audioscan, så de startede med " direkte til dig " - de satte i den sammenhæng, prisen på Cerwin Vega ned med omkring 40%, noget der gav en forståelig eksplosion i salget.

AudioNord og Audioscan, lå i så kraftig annonce krig, at Ny Elektronik havde en anmeldelse - sammenligning, mellem et par Cerwin Vega og Sound Dynamics, over 4 sider, under overskriften " Hundeslagsmål i Hi-Fi branchen " Joee, der var " gang i den " dengang : )
    Det var i 1977, inden Audionord startede Hi-fi Klubben, og satte priserne ned.

Kommentér på:
En fed deal til Cerwin Vega fans

Annonce