2.820 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til nybygget anlæg (Roskilde anlæg) {{forumTopicSubject}}
Er ikke vant til at bruge dette forum, men vil give det en chance.
Har for nylig købt et færdiglavet Roskilde-anlæg af en ven, der ikke virkede.
fandt ud af, at det var sikringen til strømstikket (cigaret-stikket) der var røget, og har derfor skiftet sikring.
herefter virker anlægget fint, men når jeg skruer op for anlægget, eller der kommer lidt ekstra bas i musikken springer sikringen igen.. er lidt frustreret over dette da jeg ENDELIG har fået det igang igen....
Nogen der har en idé til hvad der kan være galt, så jeg kan skrue lidt højt op for anlægget?
- Håber i kan hjælpe
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 5 AV-enheder: 5 Emner: 23 Svar: 358
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
- købe en større sikring? eller er der farer for det så brænder sammen?
jun 2009
jun 2009
mar 2011
Der sidder en 2 amp sikring i, hvilket ikke er særlig meget, er der andre muligheder for at løse dette problem?
jun 2009
jun 2009
jun 2009
mar 2011
jun 2009
mar 2011
Bruger en X-Sound SL1000.4 klasse D forstærker
4x 360W X-Sounds 5 vejs højttalere
en X-Sound Bilradio
kan det passe det ikke kan spille højere?
skulle ellers mene at højttalerne og forstærkeren sagtens kan holde til det??
okt 2010
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 25 Svar: 73
mar 2011
håbede på der var et sted den var gal, siden den ikke kunne trække så meget..
- det sku ilidt ærgeligt
jun 2009
mar 2011
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 270
U =12volt
I = 2ampere
P = 24 Watt
Du skal vis smide nogle store kabler på, og en større sikring, ligesom man gør ved alm. bilanlæg. Hvad bruger du som strømkilde? Et bilbatteri?
feb 2008
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 7 Svar: 43
sørg for at have i hvert fald 2 batterier, da sådan et anlæg hurtigt løber tør for strøm.. vil skyde på 5-6 timer med et 60Ah batteri ved moderat høj lydstyrke.
her er en vejledning til montering af kondensator: http://carsound.dk/log/download/KONDENSATOR.pdf
mar 2011
- og ja bruger bilradioen som pre-out
mar 2011
Et andet spørgsmål med hensyn til tilslutning af powerkordensator, jeg bruger bilbatteristik der går over til et cigarettænder stik (hun), som så kan forbindes med et han cigaretstik, hvordan skal jeg løse dette??
- kan se +polen skal sluttes direkte til kordensatoren og så videre til forstærkeren..
mar 2011
mar 2011
http://carsound.dk/produkt.asp?id=3068&pk=720&produkt=Str%F8mkabel_10mm%B2_Sort,_Lbm.
feb 2008
forskellen på ledninger til brug i 12volt-system og de ledninger du har i huset, er at de førstnævnte skat trække en hel del flere ampere for at aflevere samme effekt(watt). mange ampere kræver lav modstand, altså et tykt kabel, ellers bliver kablet varmt og kan smelte over.. måske du kan bruge et 6mm2 med en 30-40A sikring, men den forstærker er jo ikke helt lille, så vil foreslå 10mm2. (bruger selv samme forstærker i mit roskilde-anlæg). selve bilradioen bruger ikke så meget strøm, da den ikke skal levere effekt til nogle højtalere, men bare leverer signalet videre til effektforstærkeren. Det er effektforstærkeren du skal sørge for at få rigeligt med strøm til.
jeg kan ikke helt se for mig hvordan det er koblet sammen, måske du kunne lægge et billede ud i fotoalbum her på HG. og linke til det i tråden..?
jeg ville helst undgå cigar-stik, da det ikke er lavet til at trække mange watt, men forbinde det hele med lodninger eller forskellige former for stik, på nær ved polerne til batteriet hvor du skal kunne spænde det af og på. Tag ud til en forretning der handler bilstereo, de vil hellere end gerne hjælpe dig med hvad du skal bruge, hvordan du skal forbinde det osv.
kig evt her først: http://carsound.dk/dlkategori.asp?dlid=11
den eneste forskel er bare at i stedet for at forbinde til det de kalder stel, skal du forbinde direkte på batteriets minus-pol.
mar 2011
mar 2011
feb 2008
mange folk har det med at tale dårligt om thansen.. Thansens produkter er generelt ikke af den bedste kvalitet, men hvis man sammenligner med prisen og køber deres tilbud, synes jeg personligt at man får utroligt meget for pengene. til roskilde giver det jo heller ikke mening at købe nogle super hifi-højtalere til mange tusinde kroner, hvorefter der er en eller anden idiot der pisser eller brækker sig ud over dem.. det skal jo bare kunne spille højt for en billig penge. deres personale er heller ikke altid de bedste at spørge til råds efter egne erfaringer..
feb 2008
mar 2011
mar 2011
mar 2011
Hjælp til nybygget anlæg (Roskilde anlæg)