655 visninger
|
Oprettet:
Opdateret profil. {{forumTopicSubject}}
Har opdateret min profil med nye billeder, giv gerne kommentarer og bedømmelse.
Mvh Morten P.
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 18 AV-enheder: 2 Emner: 55 Svar: 201
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
jul 2006
nov 2006
men det med toe in (som det kaldes) skal jo heller ikke være DIREKTE lige på lyttepositionen, men ved at du vinkler dem en SMULE, så vi du lade højttaleren tro du ar længere til din sidevæg, især den venstre vil ikke kunne levere bredden på lydbilledet, det kan den i bedre grad hvis du lige vinkler den indaf
med hensyn til din terminering, så ligner det .......... øhhhh øhhh karlsens klister med det tape du har puttet på, hvorfor har du ikke ofret et stykke krympeflex til at holde på det flet der er på kablet
og så nogle kvalitets bananer til det, så har du optimale betingelser for at signalet får det bedst mulige
LOK suregrip i guld bananer, den bruger audioquest til alle deres topmodeller, de er lavet af kobber, som er forgyldt, og ikke bare forgyldt messing som det er i rigtig mange andre bananer
nov 2006
lækker finish
jul 2006
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 24 AV-enheder: 3 Emner: 123 Svar: 1.042
Det ser fint ud :). Men jeg vil give majik ret med toe in, jeg ville også vinkle højtalerne lidt..
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
Du kan få lidt inspiration til hvordan det kan gøres, ved at kigge på de 2 billeder jeg lige har smidt ind her:
http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2187
Det er af nogle kabler jeg og en kammerat selv laver. De er lavet af de sindsyge dyre Mundorf sølv/guld ledere.
Signalkablet er omk 13mm tykt, pga dæmpning, skærm, teflon og andre sjove ting.
Har du prøvet andre stik end dem fra Audioquest?
Ang toe-in, så er det når man vinkler højtalerne ind mod lytte pos. De behøves ikke at vinkles særligt meget, før det høres. Prøv dig frem.
Det kan være med til at lave bedre fokus i lydbilledet, større soundstage osv.
jul 2006
Jeg har ikke lige haft tiden eller den helt store lyst til at rode med min afslutning på højtalerkablet, så det blev bare en gang elektriker-tape, som røg på. Det er fint nok til mig, indtil jeg engang skal have nye kabler..
Nogen der kan give et forslag på et lækker kabel? krav: 2x3 mtr, termineret fra start, enten banan-banan, eller spade-banan. max 1000 kr!
aug 2005
http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2188
jul 2006
aug 2005
Tag nu fx vores signalkabel. Der prøvede vi Furutechs dyre XLR stik til omk 1500,-. Det bliver lamme tæsket af de 200,- Switchcraftstik som vi bruger.
Men på højtalerkablet der er det WBT`s spader som fungere bedst.
Køb en varmepistol til en hund i Hjem & Fix og lidt krympeflex og så begynd at lege lidt med at få lavet en flot afslutning. Det ser bare så meget bedre ud
har du mod på det, så kan du jo også begynde at lave dine egne kabel konstruktioner. En god men billig kobber tråd, lidt isolering og nogle gode og billige stik. Man kan komme langt for få penge....
Opdateret profil.