{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Hvilken af disse receivere?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg er i gang med at spare op til en surround receiver og jeg er kommet meget i tvivl her i dag..

Jeg har kig på to forskellige receivere..

Marantz SR7005

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_95&products_id=621

og Pioneer SC-LX83.

http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=pioneer&product_number=5750186

Jeg regner med at spænde dem for enten nogle focal 836V eller nogle ikon 7mk2... Hvad synes i jeg skal vælge af de to? De har nemlig begge hdmi 1.4 som jeg gerne vil have plus undertstøttelse af alle lydformater..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken af disse receivere??
  • #1   11. maj 2011 Det nemlig fordi der er et godt tilbud på Pioneer receiveren og vil jo nødig købe Marantz'en for at fortryde det ift. Pioneeren.

    Hvorfor en af de to receivere er bedst til de højtalere jeg nævner?


  • #3   11. maj 2011 Hælder også til Marantz da jeg kan få demonstreret den og focal højtalerne sammen smiley

    Men har bare hørt at Pioneer's receiver er mega vilde i det smiley


  • #4   11. maj 2011 Det er jo relativt smiley

    Men jeg har i hvert fald ringet til Hif freaks for at høre om jeg kan få en demo af SR7005 sammen med 836... Så må vi se hvad jeg synes om dette...

    Håbede bare på at der var nogen der har noget pioneer og kunne sige noget om det evt. hvordan det spiller sammen med dali og focal...


  • #5   11. maj 2011 LX-83´eren har MANGE indstillings muligheder, så du kan få den til og lyde fornuftigt sammen med stort set alt. Den er formentlig også en tand mere strømstærk med dens ICE power, men det er nok underordnet til et Ikon setup.

  • #6   11. maj 2011 Så på et par ikon vil Pioneeren simpelthen være for kraftig?

    Hvad så hvis det er nogle Focal 836V højtaler? De har jo trods alt 4 6.5" enheder? smiley

    Nicky J.

    Men er Marantz så meget svagere kraft mæssigt ift. pioneeren? for hvis det ikke er så meget vil jeg da gerne satse på den smiley

    Er det egentlig muligt at tilslutte denne effektblok til SR7005 ?
    http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_97&products_id=648


  • #7   11. maj 2011 Har du helt ret i smiley

    Og jeg bor i tæt på Aabenraa så jeg kan ikke sådan lige tage til Kt radio i Odense som er den nærmeste...
    Men venter nu og ser hvad jeg får ud af besøget af hifi freaks smiley


  • #8   11. maj 2011 LX-83´eren får top anmeldelser rundt omkring, og ejere på diverse forums siger den er særdeles strømstærk, mere end hvad papiret gav dem forhåbninger om.
    En skam du ikke kan komme til og lytte dem begge.

    Men ved et prøvelyt i en butik vil du alligvel ikke få det optimale ud af Pio´en. De kræver tit (kommer an på udstyr), at man går i krig med indstillingerne før den lyder godt.


  • #9   11. maj 2011 Ja altså kan godt tage til Odense og kigge, men hvad nytter det når det enten er Ikon 7 mk2 eller Focal 836V jeg godt kunne tænke mig..?

    Og indstillinger jeg sku ikke særlig ferm til :s
    Men lyder da godt at den får top anmeldelser, den er vel også noget af det vildeste man kan få af en surround receiver før vi snakker seperat effektforstærker og forforstærker... ?


  • #10   11. maj 2011 Ja til de højttalere tror jeg også at Marantzen er længe fin. Og hvis du ikke er så vild med og rode med indstillinger så er du nok også bedst tjent med Marantzen.

    Men du kan godt få noget vildere end LX-83´eren, de laver jo også LX90 som smider 7x200 i 8 ohm.
    http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/SC-LX90/index.html


  • #11   11. maj 2011 Det sikkert også en helt andet prisklasse vi snakker der smiley

    Men jeg tænker over det og vil lige se hvad det bliver til efter jeg har fået besøg af hifi freaks, glæder mig dog bare allerede.. og det selvom jeg først får råd til receiver i næste måned og fronterne en gang i August/september..


Kommentér på:
Hvilken af disse receivere??

Annonce