{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Rca til xlr
  • #2   18. jan Tak for svar Thomas j...
    Jeg tror dog ikke du har forstået spørgsmålet men det er nok mig der ikke har skrevet det tydeligt nok.
    Jeg ved godt at man kan få kablet.
    Jeg er i tvivl om hvilken indflydelse det har på lyden.
    Bruger gode van den hul kabler fra surround forstærker til effektforstærker til mine front højtalere.
    Jeg vil bare sikre mig at jeg ikke forværre lyden ved dette kabel.
    Isåfald ville jeg vælge en anden forstærker end emovita'en.

• #4   19. jan Hej Thomas c
    Tak fo dit svar.
    Det er denne forstærker der er tale om.
    https://www.av-connection.dk/?PGr=12598

Det er en billig forstærker så jeg ved ikke om den kører ægte eller uægte balanceret.
    Nysgerrig... Hvordan kan man se om den kører ægte eller uægte?

• Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 42
    #5   23. jan Emovita-forstærkeren ser ud til at have balanceret indgang. Du skal dog være opmærksom på, at hvis RCA-kabler er langt (altså hvis du har lang afstand fra din forstærker til din center-højtaler), kan RCA-kablet et opfange en del støj, som du vil kunne høre som en svag snærren/brummen i din centerhøjtaler. Der er to løsninger på dette problem.
    1. Have et kort RCA-kabel fra din pre-out til Emovita-forstærkeren, også et langt højtalerkabel fra Emovita-forstærkeren til center-højtaleren. Ulempen ved denne løsning er den forholdsmæssige øgede impedans i dit højtalerkabel.
    2. Købe en DI-box, som du kobler til din pre-out med et meget kort RCA-kabel. Trækker et balanceret XLR-kabel fra DI-box’en til Emovita-forstærkeren. Trækker et kort højtalerkabel fra Emovita-forstærkeren til center-højtaleren.

• #6   24. jan Taak for svar Jørgen M.
    Nu begynder det at ligne noget jeg kan bruge.

Max længde fra receiver til emovita ville være 1m.
    Ligeledes fra emovita til højttaler max 1m.
    Er det så for langt?
    Ville man ikke kunne købe et godt skærmet rca til xlr kabel og eleminere støj på signal vejen?
    Lige nu bruger jeg van den hul d-102 mk iii fra receiver til effektforstærker til mine fronter og det spiller som det skal.

• Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 42
    #7   27. jan Nej, hvis vi snakker så korte afstand, så skal du ikke investere i DI-bokse, men blot et godt kabel (RCA -> XLR). Der er ingen grund til at købe meget dyre kabler, du vil alligevel ikke opnå nogen hørbar forskel. Brug i stedet lidt mere tid på placeringen af kablet. Undgå at det ligger langs med og for tæt på lysnetkabler.
    God fornøjelse.

• #8   27. jan Tak for svar Jørgen M

Kommentér på:
Rca til xlr

x