{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Hjemmebyg - Subwoofer. {{forumTopicSubject}}

Hej HIFI galleri..

Jeg er lidt ny på området men har leget end del med bilen og anlæg.. men det gider jeg ikke mere og nu vil jeg så hører ... eftersom mine enheder bare står og samler støv.. om man ikke kunne lave noget sjovt.. Det drejer sig om endten dem her;

http://knot.dk/shop/item.asp?id=7827&info=Hertz-Energy-ES200-8-Bas-enhed&InfoCat=Subwoofere-Lose-enheder-8-200mm

Hertz 8" es energy... har 6 af dem..

Men har også 2 til at ligge fra pearless

(link fjernet)

Det ligner den model men dem jeg har er lidt modifeceret med længere slag længde og størrer membran og sådan lidt småt (Købt af en HIFI guru jeg kender.. )

Vil tro det er Pearless jeg skal satse på, men har en Onkyo TX-SR700E reciever, så skal jo bruge indbygningsmodul til subberne men er det optimalt? og har fundet dette -> (link fjernet)

Eller nogen der ligger inde med god idé? Lige nu har jeg en Jamo 3SUB.1 ... den er altså sørgelig syntes jeg!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmebyg - Subwoofer.
  • #1   24. mar 2011 jeg har selv en enkelt Peerless XXLS 10'' med den Jamo forstærker du linker til... den fungere super fint til film og får sofaen til at ryste godt... men til musik er den håbløs... skruer jeg bare op på halv styrke på anlægget, så kan subwooferen ikke længere høres eller mærkes...

    men om du smider 2 Peerless enheder til, der ved jeg så ikke om du har effekt nok til at drive dem begge 2...


  • #2   25. mar 2011 (link fjernet)

    Det ligner den her på en prik som sidder i subben.. der står endda også jamo... men den er sat i ved en 8" sub... men kabinettet kan ikke klare en skid.. det giver resonans bare man drømmer om at skrue rigtig op (ved det ikke er subben der forvrænger)


  • - ALPHA -
    - ALPHA - Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 35
    #3   25. mar 2011 Når du dimensionere en forstærker til en ht enhed, så forstærkerens RMS værdi være større end de samlede HT enheders Peakværdi, og husk at omregne impedanser på, også på evt delefilter.

  • #4   25. mar 2011 Nu er den jamo submodul ikke verdens kraftigste, har den selv, og er ikke just imponeret over den, men nu har jeg heller ikke en perfekt kasse til min sub, så det har self en hel del at sige.

    Ta du og køb dig en HyperX i stedet, dem er der smæk på smiley


  • #5   25. mar 2011 Alpha:
    eeeeej, RMS værdien på forstærkeren skal IKKE være højere end den samlede peak værdi... så skal jeg ud og finde en 5.000watt RMS forstærker til min Kicker Solo X 10''.. men den kan kun klare 2.500watt RMS...

    forstærkeren skal smide mere effekt end den samlede RMS værdi på højtalerne, men det er ikke nødvendigt... selv vil jeg hellere ha en Rotel forstærker der smider 2x100watt RMS end en NAD der smider 2x200watt RMS... simpelthen på grund af kvalitets forskellen...


  • - ALPHA -
    - ALPHA - Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 35
    #6   25. mar 2011 Nu snakker jeg ikke om kvalitet men om grundlæggende dimensionering.

    men som du sikker allerede ved så forvrænger en forstærker mere, når den bliver belastet. Og jeg gider ikke sidde og skrive alle grunde til hvorfor det er optimalt at det er sådan.

    der er bare utrolig mange der ikke forstår hvordan tingene hænger sammen.


  • #7   25. mar 2011 ja, det er der... men at sige en forstærker skal levere mere RMS watt end den samlede Peak værdi er lidt hul i hovedet... det er der ingen sammenhæng i overhovedet...

    forstærkeren vil forvrænge jo mere effekt den skal levere, men er det en fornuftig forstærker så kan den sagtens spille på 8/10 uden nogen bemærkelsesværdig forvrængning...


  • #8   25. mar 2011 det du siger Alpha, det er at hvis jeg kunne tænke mig at bygge mine egne højtalere... ikke subwoofer, men højtalere... og jeg gerne vil bruge de enheder her:
    (link fjernet)

    altså en i hver højtaler, så skal jeg sammenlagt smide 1200watt RMS i forstærker effekt... hvor fanden finder du sådan en forstærker henne... ??


Kommentér på:
Hjemmebyg - Subwoofer.

Annonce