{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

opfordring til opgradering {{forumTopicSubject}}

her inde på hifigalleri, ser vi DAGLIGT folk som ønsker nyt grej..... og det er da FANTASTISK

dog får jeg helt ondt i maven, når folk, skriver at nu har de købt disse og disse højttalere, så nu vil de have noget der passer LIGE TIL DE HØJTTALERE

og der bliver jeg egentlig ked af det, når man så prøver at tale folk til fornuft, med at vælge noget der er bedre, som de ikke skal skifte ud næste gang de bare vil skifte højttalere......

i har jo nok set at hver ENESTE gang der kommer sådan et indlæg, så anbefaler jeg ALTID noget andet, end det folk de egentlig eftersøger, for jeg vil gerne have at folk bruger deres penge fornuftigt

en korrekt opgradering i min verden er fx at du har et sæt højttalere, som du gerne vil have en forstærker til, så lad være med at vælge den åbentlyse, tag da den der er BEDRE, så kan du jo skifte din højttalere ud næste gang, til nogen der er flere skridt bedre

på den måde slipper man for at skifte sin forstærker, bare fordi at man vil have nye højttalere

og skifte det hele er jo rigtig dyrt, også selvom vi snakker om grej, nede i den lave ende, man kommer da let af med 10-15000kr men man kommer ligesom aldrig meget videre, man bliver altid nede i den lavere ende...........

ja ja bevares, nogle ønsker måske ikke at komme op i high end afdelingen, og det skal de folk da have lov til

i kan jo se hvordan jeg har gjort i tidens løb

BILKA AIWA mini skrammel

så fik jeg jbl tlx151 som højttalere til det

anlæg skiftet til nad 514 cd 114 forf. 214 eff.

jbl skiftet ud med evidence 470

ekstra eff 214 købt

anlæg skiftet ud til linn klassik musik system

evidence skiftet til linn katan

anlæg skiftet til linn klassik movie system

katan skiftet ud til linn majik 140

linn AV5125 effekblok tilføjet

Linn move og AV5125 skiftet ud til

Pass labs INT-150 integreret
Audia flight CD ONE MK2

Dynaudio contour 2MKII

QLN signature MK2

QLN skiftet ud med DIY højttalere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opfordring til opgradering
  • #1   19. feb 2011 Ja og så er der os som køber det vi vil ha første gang, i stedet for at opgradere 30 gange igennem hele ens liv smiley

  • #2   19. feb 2011 thomas, jeg vil VÆDDE min hat på at du skifter noget ud indenfor det næste år, ellers ville du slet ikke være på et forum som dette

  • #3   19. feb 2011 Prøv med en ny CD i ny og næ, i stedet for alt det kelly family smiley

  • #4   19. feb 2011 Majik

    Nu har jeg jo allerede haft mit setup i et år. Og er egentlig ret glad for det. Mangler bare lige en effekt forstærker til mine fronter. Og måske lidt bedre kabler på et tidspunkt. Men så kan jeg snart ikke komme på mere jeg har lyst til og lave om på det. Og det bliver ihvertfald ikke skiftet de næste 10 år, det har jeg simpelthen ikke råd til, har også andre hobby´er der skal passes.


  • #5   19. feb 2011 anyways, det var ikke for at kommenter at folk de skifter hele tiden...
    det er for mig ligegyldigt

    poinet jeg ville frem til var, at jeg ser rigtig mange som skifter HELE deres anlæg ud, og alligvel kommer de ikke ret meget videre til noget der er bedre, det spiller måske bare anderledes

    derfor ville jeg frem til at, når man skal opgradere, så skal man vælge ting der er BEDRE end hvad har brug for LIGE NU, for så skal det ikke skiftes når man fx finder andre højttalere, så kan man måske skifte sin cd-afspiller næste gang.


  • #6   19. feb 2011 hmm... jeg vil tildels give andreas H ret.
    jeg er selv en af dem der har opgraderet mit anlæg løbende, og man får lov til at se og høre en masse forskeligt.
    men igen det må også være en dejlig følgelse at kunne ligge 50000 på bordet til ens dræmme anlæg smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #7   19. feb 2011 Nu er det jo ikke alle der udskifter/opgraderer ting ud fra samme kriterier som du stiller ?

  • #8   19. feb 2011 neejjj morten der er jeg da enig i, det også mere en rettesnor på hvordan mn kan minimere sin økonomiske indsats hver eneste gang

  • #9   19. feb 2011 mine andre hobbyer er

    mc instruktør
    cykle cross i skoven


  • #10   19. feb 2011 Jaja jeg kan da også høre at andre og dyrere højttalere lyder bedre end mine egne. Og blev da også lidt forelsket i Ikon Mk2 da jeg var inde og høre dem. Men da jeg så kom hjem, smed jeg min ynglings cd på, fyrede op og tænkte..Det lyder sku stadigvæk sindssygt godt!

    Jeg er nok bare i stand til og "affinde" mig med det jeg har og være glad for det. Eller også har jeg bare ikke behov for mere. Ved det ikke.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #11   19. feb 2011 Jeg har op (og ned) graderet de sidste 20 år. Har prøvet en del udstyr fra pa til bitte små stander hter, selvbyg er også prøvet af et par gangen og det har været sjovt men om det kan anbefales ved jeg ikke da der har været en del afskrivning.

    Er ikke enig i man nødvendigvis skal opfodre til at opgradere på den måde som MAJIK beskriver, de mest vellkykket anlæg jeg har haft har komponenterne været købt stort set samtidig, hvilket gav mulighed for at få parret det hele så der ikke var et svageste led, eller en komponent der fortjente bedre. Hagen er selvfølgelig man spendere mange penge på en gang, og vil medgive det kan være spændene at få nyt grej ind i mellem, selv om det kan være en skrue uden ende.

    Er egentlig enig med med Thomas A i hans synspunkt om at musikken kommer før anlægget og at det er en fed fornemmelse at være tilfreds med sit anlæg. Der findes heller ikke noget mere nedern at opgradere for at så finde ud af man har ødelagt sit anlæg.

    Man kan heller ikke helt undgå at opgradere da formater og teknologi kan tvinge en til det. Specielt hvis man har satset på surround sound skal man være forberedt der skal opgraderes tit, Bare sådan en ting som at vi ligepludselig skal se i 3D gør at i hvertfald at tv, kabler, blu-ray skal opgraderes og helst også ens processer/reciever og så skal man også lige have for 4000 kr aktive briller, og der er selv om du lige har købt sidste års topkomponenter.


  • #12   20. feb 2011 Jeg startede også med et 28" crt tv..
    Så kom der en brugt gammel dvd afspiller til.
    1.5 år senere.
    Så fik jeg ps3 i julegave.
    0.5 år senere
    Så købte jeg 40" fuld hd tv for en sommers arbejde.
    Hertil købte jeg et Samsung 5.1 surroundsæt ht-bd 1250r.
    0.75 år senere
    Opgraderede jeg Samsung 5.1 til det Sony 5.1 jeg ha nu og det gav noget af et løft.
    7 måneder senere
    Fik jeg så mit Samsung 55 8705 3D tv smiley
    2 måneder efter fik jeg så mit nuværede tv bord smiley

    Fremtidsplaner:
    Dali ikon 7 mk2, ikon vocal mk2, ikon on-wall mk2, ikon sub mk2
    Hertil regner jeg med en Marantz SR7005 og Marantz UD5005 3D afspiller.
    Men så kan jeg nok heller ikke finde på flere opgraderinger??


Kommentér på:
opfordring til opgradering

Annonce