7.830 visninger
|
Oprettet:
Rensning af plader {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har med min "projekt pladeafspiller" lånt/overtaget en masse af mine forældres gamle plader. Nu har de ikke været i brug i MANGE år, og er noget beskidte. Det kan høres og ses.
Så hvad bruger I, til at rense dem af med, og hvordan?
Mvh.
Per
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 270
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
Jeg går ud fra at du ikke vil ofre pengene på en rigtig pladevasker, så alternativet kunne være sådan en her
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97447
med sådanne væske
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97446
Så er du ok stillet, for 150kr. Men det vil kun fjerne overflade skidt, det som ligger dybt i rillerne tager det nok ikke. Men du vil være hjulpet omk 60-70% af vejen.
Jeg har måtte sande at jeg skulle have en rigtig pladevasker, da jeg på ingen måde gider at lytte til det mindste knas. Sådan en kan fåes fra omk 3500,- og op efter.
Held og lykke med projektet. Det tager tid
aug 2005
Selv til min pladerenser bruger jeg demeraliseret vand, for jeg skal sku ikke have mine lp`r ødelagt. Det er sku for dyrt
aug 2005
Vi kan godt blive enige om at der er meget kalk i postevand, ikk? Ved jævnlig vask, så kan det ikke undgåes at der sætter sig lidt kalk og især når de bliver lufttørret. Så får vandet jo lov til at fordampe og kalken forbliver på selve vinylen.
Men at du har fået det tip fra en med 40års erfaring med lp, det kan jeg såmendt ikke bruge til meget. Jeg selv fik min første computer i midten af 80`erne og jeg ved stadigvæk ikke en SKID omkring dem. Men jeg har da langt over 20 års erfaring, men den er bare ubrugelig
Trådstarter. Du skal selvfølgelig gøre hvad du føler for og ser du ikke noget problem med postevand/kalk så er det jo klart den billigste løsning. Men du skal altså bare være opmærksom på at du kan komme til at forværre dit problem. De ser måske rene ud på overfladen, men hvem ved om de er fyldt med kalk i rillerne????
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 270
Rensning af plader