{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensning af plader
  • #1   28. jan 2011 Roger smiley Det må prøves smiley

• #2   28. jan 2011 Isopropanol er også rigtig godt.

• #3   29. jan 2011 Jeg ville aldrig bruge vand fra hanen af. Der er simpelthen alt for meget kalk i og det er endnu værre end støv og UMULIGT at få væk, når først det er der.

Jeg går ud fra at du ikke vil ofre pengene på en rigtig pladevasker, så alternativet kunne være sådan en her
    http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97447
    med sådanne væske
    http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97446

Så er du ok stillet, for 150kr. Men det vil kun fjerne overflade skidt, det som ligger dybt i rillerne tager det nok ikke. Men du vil være hjulpet omk 60-70% af vejen.

Jeg har måtte sande at jeg skulle have en rigtig pladevasker, da jeg på ingen måde gider at lytte til det mindste knas. Sådan en kan fåes fra omk 3500,- og op efter.

Held og lykke med projektet. Det tager tid smiley

• #4   29. jan 2011 Jamen der er vi jo så forskellige, Lars. Jeg ville ikke tage chancen.

Selv til min pladerenser bruger jeg demeraliseret vand, for jeg skal sku ikke have mine lp`r ødelagt. Det er sku for dyrt smiley

• #5   29. jan 2011 Lars, det har sku da ikke noget at gøre med hvordan det lyder over for gutterne. Men hvordan man vedligeholder sine LP`r på bedste vis.

Vi kan godt blive enige om at der er meget kalk i postevand, ikk? Ved jævnlig vask, så kan det ikke undgåes at der sætter sig lidt kalk og især når de bliver lufttørret. Så får vandet jo lov til at fordampe og kalken forbliver på selve vinylen.
    Men at du har fået det tip fra en med 40års erfaring med lp, det kan jeg såmendt ikke bruge til meget. Jeg selv fik min første computer i midten af 80`erne og jeg ved stadigvæk ikke en SKID omkring dem. Men jeg har da langt over 20 års erfaring, men den er bare ubrugelig smiley

Trådstarter. Du skal selvfølgelig gøre hvad du føler for og ser du ikke noget problem med postevand/kalk så er det jo klart den billigste løsning. Men du skal altså bare være opmærksom på at du kan komme til at forværre dit problem. De ser måske rene ud på overfladen, men hvem ved om de er fyldt med kalk i rillerne????

• #6   29. jan 2011 Tak for de gode inputs smiley Jeg kan udmærket godt se problematikken med kalk. Man bruger jo heller ikke postevand til svampen, til sin loddekolbe smiley Så jeg tror, at jeg vil gå efter en 50/50 løsning af jeres inputs smiley Jeg vil bruge demeraliseret vand til at vaske dem i, og hvis det ikke hjælper, så må jeg tilføje noget sulfo smiley Selvom jeg også kan forestille mig, at der skal afskyldes bagefter med demeraliseret vand, for at få sæberester væk. smiley

Kommentér på:
Rensning af plader

Annonce