{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Peter A
Peter A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Er Mobildiskotek fortid???? :) {{forumTopicSubject}}

Hey alle disko tosser smiley

År 2000-2004 var den periode hvor jeg var Mobildiskotek ejer/DJ/Lys-mand osv. og det var en herlig tid, og der var gang i den.

Men nu skriver vi år 2011, og så kom jeg til at tænkte på om der stadig er gang i mobildiskotekerne rundt om i landet?

Eller er det fortid, at tage ud med sit mobildiskotek og spille fester op i små forsamlingshuse, til små penge, og så drikke pengene op weekenden efter? smiley

mvh.
Peter Andersen
Tidl. ejer af
Mobildiskotek ZEBRA SOUND
- Stribevis af hits
"2000-2004"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Mobildiskotek fortid???? :)
  • #1   7. jan 2011 Der er stadig godt gang i markedet smiley
    Eneste forskel fra dengang er, at der er kommet en del flere nybegyndere at slås med. Det har desværre en lidt skidt virkning på branchen, når alle drenge mellem 12 og 16 tror de er DJs fordi de har downloaded et stykke software og hentet en masse musik fra limewire smiley

Men kan man leve med at skulle argumentere lidt priser overfor kunderne, så lever det hele i bedste velgående smiley

-dog ved jeg ikke med den sidste del med små penge som skal drikkes op, det er ikke helt den filosofi vi arbejder efter smiley

• Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    nov 2009

#2   7. jan 2011 Det kommer selvfølgelig også an på hvad ens formål med mobildiskotek er. Vores var oplevelsen!
    Selvfølgelig skulle der også være penge til nyt/brugt udstyr og de seneste hits på single smiley

penge var der også småt af dengang, så vi byggede næsten det hele selv.
    Tror det dyreste vi nogensinde købte var 4 stk. GLP PocketScan incl. styring smiley

http://www.skjulestedet.dk/zebrasound/

• #3   7. jan 2011 ved da at min onkel næsten er ude at spille hver weekend... fuldstændig booket... mener jeg hørte noget med at han er optaget alle weekender frem til Februar... og det var i November 2010 jeg hørte det...

så jo, der er skam stadig marked for mobildiskotek...

min onkel har dog været i branchen mange år nu og er nok den mest kendte på Als og omegn... Diskotek Felix har han...

• #4   7. jan 2011 @ Casper I: Det der med der er unge gutter der underbyder er skam ikke noget nyt fænomen, det er bare noget man først lægger mærke til når man selv bliver lidt større.
    Var selv medejer/stifter af N-Joy i sin tid, hvis der altså er nogen der kan huske det smiley Vi var med til DM og vandt indledende runde, men pga uenigheder var vi nødt til at gå hver til sit inden fynsfinalen desværre.
    Det var squ nogle gode år så længe det varede, havde allerede det første anlæg som 13 årig sammen med nogle venner, der gik nogle år, hvor det ikke var så stort, men så tog det pludselig fart da vi begyndte at spille rundt omkring på gymnasierne og i hallerne.
    Men det er da rart der er nogen der holder gang i gryderne og ikke har solgt totalt ud til Mp3-drengene.

• #5   7. jan 2011 Kan faktisk godt huske navnet N-Joy fra dengang vi var i vores første år smiley ..

Dog mener jeg stadig, at der er kommet væsentligt flere begyndere end for nogen år siden, simpelthen fordi det er blevet ekstremt billigt at komme i gang med alt den software og små midi-controllere .. Men ja, de fleste falder jo fra efter knap så lang tid smiley

• #6   7. jan 2011 Ja det kan være du har ret, men vi synes også dengang at det var irriterende at folk valgte et par "knægte" på 16 til deres fester, hvor de så stillede med højttalerne hjemme fra værelset og et par billige stand-alone-effekter. Det er 5 år siden jeg har haft noget med mobildisko at gøre sidst, men kan da se der er mange af mine gamle diskokammerater som er igang stadigvæk, som fx Svenne med Pegasus. Jeg spillede de sidste 2 år med Down-Town v/Thomas Greve, bare på rent hyggebasis.
    Hvis du er deroppe fra midtjylland, så må du da kende Dan Vestergaard fra det gamle topflight? Ham har jeg handlet en del gear med.

• #7   8. jan 2011 Du har helt sikkert ret, der har altid været dem man synes var de trælse "knægte". Man har måske oven i købet selv været dem smiley

Ja Svenne er stadig i gang som DJ dommer til DM runderne. Er da selv blevet bedømt af ham smiley .. Men Pegasus er lukket og slukket.

Dan Vestergård jeg skam udmærket godt. Handler stadig ved ham og er da forbi INVI ind imellem. Det kører til gengæld godt derinde smiley

• Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    nov 2009

#8   8. jan 2011 Jeg ved med garanti, at vi var nogle af de knægte da vi startede som 16-17 årig.
    Selvfølgelig ville man jo gerne have taget flere penge, men de unge på ens egen alder som lejer os, havde ikke flere penge. Så vi blev nød til at spille for småpenge i starten for at komme ud og skabe os et navn.

Vi handlede med ProShop Danmark i Århus og Dansk Disco Teknik dengang og selvfølgelig på DJz.dk

Vi holdt til omkring Randers omegn. Vi spillede til Stoffri fest i Mariager, skolefester på diverse skoler i Randers, Danmarks ældeste ølfestival, utalige forsamlingshuse & ungdoms klubber.

Kanon fed tid...

Kommentér på:
Er Mobildiskotek fortid???? :)

Annonce