{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad afgør lyd kvalitet?
  • #1   18. sep 2019 det er det hele, det hjælper ikke specielt meget at have en High end kontrolforstærker hvis effektforstærkeren er noget hø.

    Men du kan få rigtig meget ud af at opstille højtaler bedst muligt og
    korrekte lytteposition, rummets akustik..
    Er de ting ikke på plads så kan der hentes fra små til kæmpe forbedringer omvendt får man ikke meget ud af et super high end anlæg hvis overstående ikke er i orden.

    Men bortset fra det vil jeg klart mene at højtaler er første/vigtigste del i et anlæg der næst Effektforstærker - kontrolforstærker - lydkilder og til sidst kabler
    Det ville være mit bud.


  • #2   25. sep 2019 jeg ville have sagt omtrent det samme gode speakers god kontrol forstærker god effektforstærker gode kabler men vis lyd kilden er noget bæ så hjælper det kun meget lidt at alt andet er i den gode kvalitet

  • #4   25. sep 2019 Og ud over det, så skal man ikke glemme indspilnings kvaliteten, for man får ikke super lyd ud af dårlige indspilninger og et super anlæg vil vise lytteren alle fejl og mangler, hvilket godt kan være et stort problem (meget godt musik kan blive fravalgt af den årsag) , Er dog ikke enig i at man på den måde kan sættes % på hvad der afgør lydkvaliteten, det er helheden der afgør det hvis man spørger mig, men man skal starte med rum akustik og opstilling/lytteposition ellers kan det hele være lige meget.

Kommentér på:
hvad afgør lyd kvalitet?

Annonce