{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Peter A
Peter A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

400 dvd'er ind på et media center?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et projekt jeg skal have sat igang men er nybegynder indenfor det område, så håber på lidt professionelle råd herinde smiley

Har omkring 400 dvd film jeg vil have rippet ind på et "media center" eller noget lignende, så jeg kan sidde i sofa'en og vælge på en liste hvilken film jeg gerne vil se, og så bare trykke start.

Spørgsmålene!

1. Hvilket stykke software er kan jeg bruge til at rippe mine Dvd'er med så jeg undertekster osv. med?? (Gerne hele dvd'en med alt hvad den indeholder)

2. Hvilken maskine/media center er bedst til den slags?

3. Hvilket media center software(hvis det er nødvendigt) kan anbefaldes til sådan et opsæt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.
  • Ophængning af TV 900 kr.
  • Rep af hydraulisk bremse & indstilling af gear og smøring 500 kr.
  • Campingvogn ophug 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  400 dvd'er ind på et media center??
  • #1   26. sep 2010 1."DVD Shrink". Simpelt lille program, som gør alt det som du beskriver. Nemt og enkelt.

2. Jeg foretrækker en pc beregnet til multimedie brug. De er faktisk blevet billige, jeg har selv købt 2 stk. hos Midt Data for 1.000 kr. stykket. Dertil kommer dog prisen på Windows oveni. Fordelen frem for at købe en pc i stedet for en multimedie afspiller, er at du også kan bruge den som pc inde i stuen. Men det er jo smag og behag.

3. Windows eget Media Center, specielt i Win 7 (Alt virker bare fra starten, fjernbetjening osv.)

Kort & godt smiley

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #2   27. sep 2010 Når du så har rippet dine ~400 film (som i øvrigt kræver en smule plads skulle jeg hilse at sige) så gør dig selv den tjeneste at mirror hele disken så du har en backup....

At rippe 400+ film er røvsygt og tidskrævende for at sige det mildt, og du kommer til at hade dig selv ud over alle grænser hvis disken brækker sig dagen efter du er færdig smiley

• #3   27. sep 2010 Ja siden jeg selv har fået det, så har jeg anbefalet det hver gang emnet er kommet op. For det er genial.....!

WD Tv Live og en NAS server. Tadaaa.....
    Så henter du alt trådløs (billeder, musik, internetradio, film, dokumenter) OG i Full HD. Det eneste du skal havde stående, er en lille WD boks.(ca. 12 cm bred) NAS serveren kan du gemme hvor du vil. F.eks på loftet, eller kælderen så du ikke skal glo på den.

For 3000,- er du oppe og kører, uden at tænke på ledninger og alt muligt andet gøjl.

Kommentér på:
400 dvd'er ind på et media center??

Annonce