{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.093 visninger | Oprettet:

Jonas C
Jonas C
Tilmeldt:
11. aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp til mit Hifi :) {{forumTopicSubject}}

Hey derude

Jeg har 2 hifi spørgsmål, som jeg håber en venlig og erfaren sjæl kan hjælpe med

Jeg er i denne situation, at jeg har købt mig en Nad T773 forstærker, som yder 7x110W - ELLER 2x145W stereo. (ikke dynamisk) - 8 ohm..

Jeg havde tænkt mig at sætte forstærkeren op til Stereo og bruge dens 2x145W .

Spørgsmål 1: Kan forstærkeren trække 2 Cerwin-Vega xls 15 ELLER DC-15 - Uden at skratte??

Spørgsmål 2: Hifi klubben sagde til mig min forstærker var lidt for lille, hvor de mente at deres Nad C375BEE var bedre, men når jeg går ind og ser dens specs, så er den "kun" på 2x150W ved 8 ohm - DVS. 5 watt mere end min, hvordan kan det betyde alverden?

Spørgsmål 3: Burde jeg investere i 2 DC-15 istedet for XLS-15? Jeg ved DC-15 er produceret i kina, men betyder det virkelig så meget igen?

Edit: Er det ikke muligt at slå hele mit Hifi system til min computer, uden det ødelægger for meget af lyden?

Håber I kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til mit Hifi :)
  • #1   17. aug 2010 hifiklubben skal jo sælge.. smiley men de 5 watt ville ikke ændre på det sidste resultat...


    bare fordi det er produceret i kina gør det ikke varen dårligere...


    lyden vil self ikke være helt i top idet du kører fra computeren med et AUX kabel... men tvivler på det vil gøre det store for dig... smiley


  • Jonas C
    Jonas C Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   17. aug 2010 Edit : 2 hifi spørgsmål : Nogle Hifi spørgsmål smiley

  • #3   17. aug 2010 Hej Jonas

    Det er bare en gang salgs gas fra Hifiklubben. Det giver ingen mening at sælgeren anbefaler dig at bruge 8000 kroner på en forstærker som faktisk ikke rigtig er en opgradering. Den 773 er ligeså kraftig som deres stereotrin. Jeg har haft begge modeller, faktisk med et sæt DC 15, og det klarede 773érn fornemt. Med mindre du på et senere tidspunkt vil opgradere med en effektblok, ser jeg ikke nogen grund til at investere i en 375.

    Hvorvidt du skal vælge XLS eller DC serien ved jeg ik. Jeg var meget tildfreds med mine DC-15 og så er de væsentlig pænere end de nye plastic modeller.

    Niels


  • Jonas C
    Jonas C Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   17. aug 2010 Tak for svarene begge 2 smiley

  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 32
    #5   17. aug 2010 for optimal lyd fra computeren kunne du investere i en DAC (digital til analog converter) som i bund og grund er et eksternt lydkort, men som konverterer til en lydkvalitet i +16bit. Det er en stor fordel da den giver mulighed for tilslutning via RCA / PHONO og man undgår en helvedes masse elektrisk støj som er i en computer.

  • #6   17. aug 2010 Og så er DC-15 forresten lavet i USA, mens det er dine XLS-15 der er lavet i Kina smiley

  • Jonas C
    Jonas C Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   17. aug 2010 Hvor investere jeg lige i sådan en Rune (: ?

  • Jonas C
    Jonas C Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   17. aug 2010 Ved du så om lyd kvaliteten er anderledes mellem de 2? Da de er produceret i 2 forskellige lande

  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 32
    #9   17. aug 2010 Ebay har nogle forholdsvis billige, men desværre ved jeg ikke om kvaliteten følger derefter eller om det bare er billigt fordi de er lavet i kina i store mængder, og der ikke er noget mellemled som skal tjene store penge som her i Danmark. En USB DAC fås på ebay fra 40 dollars, hvilket jeg finder meget rimeligt og hvis man ikke er født med trummehinder spundet af guld, tror jeg ikke der vil være hørbar forskel imellem for almindelige dødelige og dem der giver 1000-5000kr. Dog vil jeg mene at du kan høre en tydelig forskel på at bruge din computers onboard lydkort og så en USB DAC

  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 32
  • #11   18. aug 2010 DC15 lavet i kina ? DC15 lavet i usa ?

    Hvor får i dog alt det vrøvl fra ; ) Hele DC serien, er udviklet og produceret i Danmark. De har end ikke været solgt, i hverken kina eller usa.



  • #12   18. aug 2010 Kent N:
    Sorry det rigtigt!
    Hifiklubben og Cerwin Vega gik sammen om det right? smiley


  • #13   18. aug 2010 Jeg tror (gætter på) det eneste Cerwin Vega, har haft med DC serien at gøre, er at give tilladelse til at Hifiklubben / Dali, udviklede og producerede en ny model, til det nord europæiske marked.







Kommentér på:
Hjælp til mit Hifi :)

Annonce