{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Skal have anlæg på værelset. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg er virkelig i tvivl lige i tiden. Jeg har rigtigt fået lavet om på værelset nu, så det er blevet rigtigt godt. Simpel hen alt.

Nu har jeg fået købt en lækker 32" fladskærm, som jeg har sat til min computer, og derfra ser jeg tit film. Men nu har jeg kun nogle små computer højtalere til, men vil virkeligt gerne have en god, og høj lyd. Gerne noget bas også, så det virkeligt kan mærkes når man ser film som Death Race osv. smiley

Men jeg vil også utroligt gerne høre musik også, så det skal de også bruges til. Så ikke nogle små fine diskanthøjtalere.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, så vil gerne høre nogle råd omkring hvad der ville være godt, at gå efter. Det skal som sagt bruges til film og musik. (Stort set alt musik, techno osv. Forskelligt hvad jeg hører!)

Jeg er bare helt vild med CV, og designet passer godt ind på mit værelset, så det er lidt hvad jeg går efter. Men ved ikke om jeg skal stille to fronthøjtalere på hver side af tv`et. Lige foran sengen, eller jeg skal køb 2 små og hænge på vægen istedet for og så med en woofer?

Tænker lidt på de små her
(link fjernet)

Eller også de 2 små her på vægen med en woofer til også. Så der kommer noget dybde. smiley
(link fjernet)

Hvilken forstærker ville i så anbefale hvis de skal kunne træk dem nogenlunde. Er jeg helt galt på den med sådan noget her fx. ??
(link fjernet)

Lige meget hvilken løsning det bliver, så ender det nok med et par baghøjtalere, center og woofer, så jeg får et komplet surround.

Har i ellers noget at sige, eller andre forslag. ?? Jeg vil maks give 5000 lige her i føste omgang, men selfølgeligt mere hen af vejen, hvis jeg bliver glad for det. smiley

Mvh Kristian.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal have anlæg på værelset. Hjælp!
  • #1   17. aug 2010 køb brugt

  • #2   17. aug 2010 hvorfor lige cv..??? hvorfor ikk en almindelig gulv højtaler som dali eller jamo og så en god sub til at give den bund som du søger. tror helt sikkert du blir gladere for det i længden...

    bare mit råd.


  • #3   17. aug 2010 Jamen jeg ved det ikke, jeg har ikke ret meget forstand på det. Jeg interessere mig for scooter/biler osv. Så det er derfor jeg spørger efter råd herinde smiley



  • #4   17. aug 2010 Det har i ret i, ronni og ronni smiley enten køb brugt, ellers vil mit råd ogs være andet end cv hvis det skal være...
    Ellers spar noget mere sammen, 5000 er slet intet i det sammenhæng her


  • #5   17. aug 2010 Det er ikke fordi jeg ikke har råd til det, jeg vil bare ikke smide ret meget i det, da jeg ikke vil komme til at bruge det så meget igen. Og har også andet at bruge mine penge på.



  • #6   17. aug 2010 Hvilken forstærker ville i så anbefale hvis de skal kunne træk dem nogenlunde. Er jeg helt galt på den med sådan noget her fx. ??
    (Denon AVR-1311)
    - JA, det er du !


  • #7   17. aug 2010 hvad med nogle højtalere i stil med dem jeg har... ? dem har jeg købt for en tusse... ink pioneer forstærkeren... og de kan fanme spille højt...

    dog blev jeg nødt til at udskifte mellemtone og diskant, men det har nu kun kostet en 900kr...

    så det har i alt stået mig i 1900kr for en receiver/forforstærker og 2 sæt JWS C81XLG...

    det behøves jo ikke være JWS, men har set nogle højtalere herinde der minder lidt om dem til en billig penge også...


  • #8   17. aug 2010 evt. sådan nogle her:
    http://hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=22826


    nu vil han godt nok kun bytte, men tror da også de kan sælges... ?


  • #9   17. aug 2010 men selfølgeligt mere hen af vejen, hvis jeg bliver glad for det. smiley

    Hvis man investere det beløb, så tvivler jeg på man bliver glad for det.. Og så er pengene jo et eller andet sted spildt


  • #10   17. aug 2010 ville købe brugt dali, jamo, system audio, kan fået til nogenlunde penge og lyder noget bedre end cv og har noget bedre designe. smiley
    og så en sub til så kører det.

    og så en brugt harman kardon, onkyo, denon forstærker.

    så har du noget anlæg der er noget bedre end det du kigger på nu.


  • #11   17. aug 2010 Det var da noget af en påstand, Johan..B&W. Pengene er da ikke spildt, bare fordi at man ikke vælger at bruge hele sin månedsløn, og derover, på et anlæg. Han siger jo selv, at hans interesse ikke ligger i hifi, men scooter/biler, og dermed ikke har det store behov for at komme op i det dyre grej. Desuden kan det sagtens lade sig gøre, at finde rigtig fint grej til de penge, hvis man kigger brugt, som sagtens vil kunne opfylde hans behov.



  • #12   17. aug 2010 Johan .. B&W - Du skal vist tideligt i seng bette ven.

    Per N - Er glad for der endeligt er en der forstår hvad jeg har skrevet. smiley Tak for det.

    Alle - I mener jeg skal kigge efter noget brugt? Dali, jamo osv?

    Jeg ved bare ikke hvilken forstærker der skal bruges overhovedet. Men hvis vi fx siger det bliver er sæt dali concept 6 eller 8? Hvad skal der burges til at trække dem, evt sammen med en sub også. Måske med nolge baghøjtalere i fremtiden??

    Gerne et link med en ny, så jeg kan se noget om den rigtigt. Og hvad prisen ligger i. smiley


  • #13   17. aug 2010 Hold dig væk fra concept serien hvis du vil spille techno og se film smiley Et godt bud fra Dali kan være et sæt Dali 909 som fronthøjttalere, og måske en subwoofer. De kan virkelig spille højt nok til de flestes behov men også lyde ret udemærket smiley De er også ret nemme at drive så en forstærker på 2*100 watt kan sagtens klare mosten

    Mvh. Anders


  • #14   17. aug 2010 et sæt dali concept 6 kan handles til mellem 1500 - 2000.
    evt en harman kardon eller onkyo, du kan få nogle af de nye onkyo forstærkere med hdmi til en okay pris...

    hvis det var mig ville jeg blive i dali hele vejen rundt der er baghøjtalere og center til salg til 1300 her på siden og der er et sæt concept 6 til salg på dba til 1500

    så er vi på 2800
    denne forstærker er også til salg herinde til 2800.
    Harman / Kardon AVR 4550

    og så en sub.
    vi overskrider ganske vist dit budget lidt men du får også noget bedre lyd.


  • #15   17. aug 2010 et udemærket bud på en fin forstærker andreas h

  • #16   17. aug 2010 Det jeg egentlig mente var at hvis man fik brugt 5 k forkert og ik blev glad for det og mistede intressen, så vil jeg nok kalde dem spildt, i en eller anden forstand

  • #17   17. aug 2010 Nevermind

  • #18   17. aug 2010 Mange tak allesammen. Vil prøve og kigge lidt på noget Dali inden jeg beslutter mig helt så. smiley
    Andreas - Nej tak. smiley


  • #19   17. aug 2010 B&W, audio system, rega, audiovector, jamo osv. kig markeder igennem

    Held og lykke med jagten


Kommentér på:
Skal have anlæg på værelset. Hjælp!

Annonce