{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

søren b
søren b
Tilmeldt:
28. okt 2006
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24

7.1 / 5.1 ud af stereo forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en denon PMA1500ae stereo forstærker med et sæt dali ikon6 gulvhøjtalere. Ved ikke så meget om hifi men tænkte på at hvis jeg nu engang gerne vil have gang i noget hjemmebiograf om jeg så kan køre det ud gennem en bluray afspiller med 7.1 dekoder og så bruge stereo forstærkeren som "effektforstærker"?

F.eks hvis man kigger på denons bluray afspillere har dem i den alm. prisklasse kun udgange på bagsiden til HD og strøm(DVD-2500BT 4499 kr) hvor i mod DBP-4010UD 13.999 kr har udgange til alle de nødvendige højtalere et 7.1 lydsystem kræver.. Hvordan fungere det lige? Håber på lidt god forklaring, er ikke så meget inde i det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7.1 / 5.1 ud af stereo forstærker
  • #1   14. aug 2010 DVD-2500BT har som du selv siger, kun HDMI output.
    Det fungerer ved at et HDMI kabel bliver ført ned i din forstærker - som din forstærker så skal dekode.

    DBP-4010UD har derimod HDMI output, Coax og Toslink (optisk) samt alle de andre gængse, ældre overførsels muligheder af billede og lyd.

    MEN for at få biograflyden, som du efterspørger, bliver du nødt til at investere i en Surround receiver, da du ellers blot vil få stereo lyd som du allerede gør nu.
    Hvis ikke du vil ud og investere i en receiver, skal du finde en Blu-Ray afspiller som har 2ch out (almindelig phono) ligesom BDP-4010UD.


  • #2   14. aug 2010 De blu-ray afspillere er KUN afspillere intet andet.. Ik noget i stil med de plastic rædsler du finder i bilkassen og den store gigant... Som casper siger skal du ha en surround reciver

  • søren b
    søren b Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24
    #3   14. aug 2010 Vil det sige at jeg ved at købe bdp-4010ud kan køre 7.1 med min nuværende stereo forstærker?
    Altså få en ok biograf lyd og samtidig have et godt sæt til stereo lyd som nu??


  • #4   14. aug 2010 Nej det kan du ikke.
    Du har jo ingen effekt til andet end dine Ikon 6.


    BDP-4010UD er KUN afspiller og dekoder - der kan ikke sættes højttalere til den.


  • søren b
    søren b Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24
    #5   14. aug 2010 Okay det er bare i orden.. Men hvordan kan det være at der på bagsiden af nogle bluray afspillere ( f.eks. BDP-4010UD) er udgange til højtalere og andre ikke har så ?

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #6   14. aug 2010 har den heller ikke...

    Den har 7.1 analog udtag til recievere der ikke understøtter hdmi og decodning af hd lydformater...


  • #7   14. aug 2010 Ja, men casper man kan godt hvis højttalerne er aktive eller hvis du sætter tilpas mange effekter til

    Men søren, tag en god surround reciver istedet der kan dekode Hd lyd


  • søren b
    søren b Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24
    #8   14. aug 2010 nårh ok.. tak for hjælpen, og ikke mindst tålmodighed

  • #9   15. aug 2010 Ja, ellers kig onkyo på av-connection eller alternate.de

Kommentér på:
7.1 / 5.1 ud af stereo forstærker

Annonce