{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

kan NAD C272 trække 4 ohm i bridge ? {{forumTopicSubject}}

hey alle, kan en NAD C272 trække en 4 ohm højtaler i bridge mode ?
dvs der kun er 2 ohm pr udgangstrin
i følge databladet står der
"low impedance speakers (under 8 ohms) are not recommended when using bridge mode, as they may cause the amplifier's thermal cut-out to operate if played at high levels"

jeg har sået soft clipping til på begge mine effekter for at beskytte forstærkeren og højtalerene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan NAD C272 trække 4 ohm i bridge ?
  • #1   13. aug 2010 Prøv at oversætte det du skriver.

"low impedance speakers (under 8 ohms) are not recommended when using bridge mode, as they may cause the amplifier's thermal cut-out to operate if played at high levels"
    Det giver dig et tydeligt svar på spørgsmålet. Den kan godt spille med 4ohms impedans, men det anbefales absolut ikke.

• #2   14. aug 2010 Mine kører også 4ohm brokoblet uden problemer, har kørt med dem sådan i 4år nu smiley

• #3   14. aug 2010 Selvfølgelig kan det spille, men de anbefaler det ikke, hviklet der også er anført i databladet.
    Lyden bliver også dårligere af brokobling.

• #4   15. aug 2010 har koblet dme tilbage som paralelt på højtaleren og sat dem til effekterne nu, det ser ud til at virke fint smiley

nu skal jeg så bare have fundet ud af hvor meget den skal skrues op smiley lyder så meget bedre nu efter der er kommet mere power bagved

• #5   15. aug 2010 Bedre lyder det garanteret ikke, men det højere lydniveau kan godt snyde øret.
    Men bare du er glad, kan vi andre være ligeglad.

• #6   15. aug 2010 nææ tror faktisk det lyder bedre. da bassen er lidt mere tilstede værende og kontant, og ikke slap som før.
    de spillede sq højt nok før bare med en enkelt effekt blok,. men bassen kom først med når den var godt deroppe af i volumen. nu er den med helt fra lav volume og hele venen op.

• #7   15. aug 2010 Bi-amping er bedre, men kan du li' lyden, er andres meninger lige meget. Jeg har dog aldrig oplevet forbedringer ved brokobling, men vi er alle forskellige.

• #8   15. aug 2010 så du mener jeg skal sætte en forstærker til LF delen på begge HT'øer og en på HF delen på hver højtaler. og så køre stereo mode på begge effekter.

det kan være jeg prøver det en dag, nu har jeg jo udstyret til det, så det er jo nemt nok lige at slå om smiley

har kigget lidt i manualen men kan ikke finde ud af hvad den "anbefalede volume stilling" er oplyst til ? sys der står lidt af hvert i den manual. hvad er "normalt" ? kl 12 ? eller måske kl 3 ?

Kommentér på:
kan NAD C272 trække 4 ohm i bridge ?

Annonce