802 visninger
|
Oprettet:
Itunes EQ {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft nogle problemer med at min venstre kanal skratter lidt ved kvinde vokal og klaver spil. Og fundet ud af jeg kom uden om problemet ved at deaktivere Itunes' indbyggede EQ.
Og kom så til og tænke på om det ikke var idiotisk at jeg ikke havde deaktiveret den noget før da den jo vil ændre på musikken.
Er der overhovedet nogen der syntes det er en fantastisk ide og bruge de indbyggede EQ'er der er i div. musikprogrammer?
feb 2009
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 108
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 31 Svar: 350
Så tror at slukket eq er en god ide
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 31 Svar: 350
apr 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 75
Hvis man har de rigtige kilder kan du få musik i LANGT højere kvalitet end på CD, og med en rigtig god DAC, så kan du let komme til at slå langt de fleste CDafspillere på markedet.
Men tilbage til EQ. Det vigtigste inden for hifi er at holde signalvejen så kort som muligt så der er så få forvrængende led som muligt.
EQ skal først tages i brug hvis ikke man kan få sit anlæg til at spille som man ønsker, eller kun mangler den sidste smugle for at den sidder i skabet. Men brug aldrig den indbyggede EQ i diverse afspillere. Den der sidder i windåse mediaplayer der noget af det værste lort du kan komme i nærheden af. Den forvrænger lyden helt vildt bare med justeringer inden for få dB.
Skal du bruge EQ så køb en ordentlig ekstern EQ. Ved lavkvalitets EQer oplever man også ofte at der bliver stillet på andre frekvenser end lige den man selv justere på, så du risikere et boost ved flere frekvenser end du ønsker, ved at justere på en enkelt.
Itunes EQ