2.647 visninger
|
Oprettet:
DMX hjælp - lysshow {{forumTopicSubject}}
Hej hifi'ere
jeg er rimelig noob til sådan noget her, da det jo er første gang. Jeg kunne godt tænke mig at have noget hjælp.
Lige nu søger jeg et lysshow med alt undtagen stativ og bro.
Nogen der har nogle bedre idéer end dette, er i velkomne til at skrive dem.
4x PAR 64
1x AMERICAN DJ REVO SCAN
1x LASER 150-RGY DMX
Jeg ved ikke hvordan og hvad man skal bruge til at koble det til dmx styring, nogle der kan hjælpe mig?
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 16 Svar: 58
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 14
Du får intet ud af kun en scanner, der skal 2 helst 4 til før det kan svare sig.
De billige lasere er sjældent ret meget værd, så spring laseren over i første omgang, find en 2-4 brugte scannere, et par led lamper og en styring, så er du godt kørende!
dec 2009
kan du evt. linke til de kabler der skal bruges, og en styring?
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 14
Kig forbi www.danskdiscoteknik.dk, Gert har nok de billigste styringer og kabler!
dec 2009
hvad med de der?
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 36 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 1.172
Hold dig fra scannerer, når der ikke er flere (personligt vil jeg sige min. 4 stk.)
Det samme gælder laser. Det er noget man køber når man har styr på alt andet belysning.
Men hvad for nogen fester skal du spille? Voksen fester, så vil jeg klart sige noget parlamper (eller LED lamper).
Skal du spille blandet for voksne og unge, så er LED lamper en fed ting. De giver ikke alt for meget "forvirrende" lys (ikke noget særlig mange voksne bryder sig om) men de kan alligevel programmeres til at lave ret fede ting, når den skal have lidt gas til ung-fester.
Skal du spille ren ungfester, så vil jeg sige at der er rigtig mange fede LED effekter på markedet pt. med rigtig meget lys for pengene. Jeg kører selv ind imellem med et setup bestående af 4 LED effekter, røg og en DMX recorder til ungfester - det virker super! Skal det være lidt bedre, så lige et par LED lamper til at lave noget grundbelysning. Her er nogen effekter jeg synes er værd at kigge på:
(link fjernet)
LED Devil
-(den jeg selv bruger - se her: http://www.hifigalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1334 )
Calypso/Cyclope
-Giver meget lys og er rimelig varieret
Orion LED
-Kan give dig et meget alsidigt lysshow, dog kræver det en del programmering. Her er også meget lys for pengene.
Til at styre det kunne du vælge en dmx-recorder. Så skal du bare have fat i en venlig sjæl med en alm. styring, så den kan bruges til at progammere på. Så "optager" du bare programmerne ned på din recorder og sætter dit lys til den. Den her model har vi en af: http://www.mixpro.dk/pi/FUTURELIGHT_DMX_Recorder_256_7711_.aspx ..
Så mangler du bare at vælge hvad du kan lide og anskaffe dig en bette røgmaskine. Så er du køreklar
dec 2009
tak for hjælpen, jeg kigger lidt på dine links
dec 2009
dec 2009
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 8
Casper I : Tror du hvis man i første omgang starter med at købe 2 LED Devils, + 4 scannere, er godt kørende?
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 36 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 1.172
Det kommer lidt an på hvilke scannere der er tale om, men jeg ville nok bytte LED Devil ud med noget grundbelysning, for at det hele ikke skal være "stråler/kegler"
DMX hjælp - lysshow