{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
225 visninger | Oprettet:

12V Trigger spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej HFG.

er der nogle teknik nørder, der kan give mig svar på et godt spørgsmål.

12V trigger er en mangelvare på min denon avr 1912. Min sub, understøtter 12v trigger og auto on.

problemer er at auto on, er en by i rusland, da subben, kun tænder ved meget høj volume.

spørgsmålet, lyder på om 12v trigger udgangen på en forstærker, levere konstant 12V eller om det kun er et puls signal??

Jeg tænker en 12v dc adapter må kunne klare opgaven, hvis det er et 12v Konstant signal der skal bruges for at holde konstant liv i min sub.

på forhånd tak smiley

Kommentarer på:  12V Trigger spørgsmål
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 194
    #1   8. maj De 12v skal være konstante

• #2   8. maj Nogen ide om max Ampere :)?

• Hifi2you.dk
    Hifi2you.dk Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Svar: 36
    #3   8. maj Der er ikke noget max da apparatet bare trækker det det skal bruge, men jeg ville sige min. 1 ampere, så er du sikker og kan evt trække flere apparater.
    Skulle du falde over en 12 V 3 ampere, så bruger du bare den smiley

• Hifi2you.dk
    Hifi2you.dk Tilmeldt:
    mar 2019

#4   8. maj Prøv evt først at skrue godt ned på subwooferen og tilsvarende op på forstærkeren, det hjælper tit på præcis det problem, da der så kommer mere niveau til subwooferen

• #5   8. maj Det er en Polk audio HTS 12 der skal trigges til on smiley min ældre denon har desværre ikke den fine udgang til det smiley men er 3 AMP ikke lige rigeligt til 1 enkelt sub der skal trigges? Kan se på div receivere, at der står MaX 150mah, på 12v trigger udgangen.

• #6   8. maj Har forsøgt med +12db på sub level. Ingen resultat smiley

• Hifi2you.dk
    Hifi2you.dk Tilmeldt:
    mar 2019

#7   8. maj Om den er 1 eller 3 gør ingenting, for der trækkes kun det der skal bruges.
    Mit forlag til 1 A var bare for at strømforsyningen ikke ligger på grænsen af hvad den kan levere hele tiden, så hellere en der er for stor

• Hifi2you.dk
    Hifi2you.dk Tilmeldt:
    mar 2019

#8   8. maj Nej der findes desværre nogle (mange) aktive subwoofere der ikke er nær følsomme nok på det auto on kredsløb

• #9   8. maj Har sendt subben retur, da jeg mistænker der trigger relæ i forstærkeren smiley en mobil tlf med Jack og rca kunne heller ikke sparke liv i lortet. Så det blir en ombytter til en ny smiley den er heldigvis helt ny smiley men trigger spørgsmålet var til det lange løb, auto on er ikke altid den hurtigste kniv i skuffen, til at komme i omdrejninger smiley

• Hifi2you.dk
    Hifi2you.dk Tilmeldt:
    mar 2019

#10   8. maj Du kan evt be dem om at gøre det lidt mere følsomt

• #11   8. maj Jeg laver hellere et 12v IR trigger relæ som styres via min Logitech fjernbetjening smiley så er jeg sikker på den tænder når den SKAL smiley

• #12   12. maj Jeg har indstillet Sub'en til altid at være tændt og så koblet sub'en på en TV-skinne så når forstærkeren bliver tændt, tænder den for 230V til sub'en

• #13   12. maj Jeg laver et 12v relæ som tænder via usb på forstærkeren, når denne tændes smiley en hjemmelavet trigger smiley

Kommentér på:
12V Trigger spørgsmål