{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Surround Reciever maks 3000kr? {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag Hifigalleri.dk
eftersom at jeg er ved at sælge ud af mine gamle forstærkere, er jeg på udkig efter en anden, enten nyt eller brugt.

jeg trækker lidt til de nye fordi de har HDMi indgange og flere decoding understøttelser.

recieveren må gerne have 7.1 og autokalibrering og en god effektdel der kan trække mine højtalere tilstrækkeligt. ved godt at det er strænge krav for en forstærker til 3000kr, men ved at det kan findes.

har selv haft kigget på en Sony STR DH800, Marantz NR1501 og Onkyo TX SR507, indenfor nye recievere.

brugte har jeg fundet Denon AVR-3801, Yamaha RX-V2400 og Marantz SR5600

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surround Reciever maks 3000kr?
  • #1   6. mar 2010 kan også lige stille et andet spørgsmål, nu fx Marantz er på papiret generelt dem med den svageste effektdel fx 1501 har kun 50watt. men er det så også dømt for den at den ikke er nær så handlekræftig som de andre, eller gemmer sig der mere i Marantz end hvad der står sort på hvidt. har nemlig hørt en masse godt om Marantz og det er et af de mærker hvor man finder mest af alt det man søger.

• #2   6. mar 2010 Med de krav (og den skal selv kunne klare de nye HD formater også) og det budget.

Så ska du nok kigge brugt.

De har godtnok haft denne her til en 3200-3500kr helt ny......men den er i restlager nu smiley

http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943

• #3   6. mar 2010 Og pas på med sony....

Hvis man kigger bagpå dem, og ser på hvor mange (eller lidt) Watt den kan trække ud af stikkontakten, så er deres effekt-opgivelser ret optimistiske.

smiley

• #4   6. mar 2010 yo .
    okay ja sony watt er jo nok ikke ligesom Marantz.
    men de tre sidste jeg har skrevet er jo brugte og de opfylder også kravene rimelig godt med 7.1 surround og god effekt. dog bare ikke hdmi og de nyeste formater.

men jeg er bedre stillet med en ældre sag, fremfor en billig ny forstærker? selvom at de nye har fået tilføjet nogle flere funktioner og formater.

er godt klar over at de ældre brugte (førhen dyrere) er bedre i kvalitet og styrke, men det handler også bare om surround fornemmelse, understøttelser og tilslutninger, hvor jeg mener man finder det mere i det nyere.

• #5   6. mar 2010 har du overvejet og spare lidt flere penge sammen og så evt. købe en nyere Marantz reciver? ingen tvivl om at SR 5600 er en utrolig fed og lækker reciver som spiller mega godt, men med lidt flere penge på hånden kan du få en nyere som sagt og stadig i SR 5000 serien.

• #6   6. mar 2010 møg jeg kiggede lige på HIFI4ALL.DK

hvor jeg fandt en Marantz SR 8500 til 3200 kr en lækker reciver og den kan trække alt, men den har desværre ikke HDMI men den er billig

• #7   6. mar 2010 Dennis V
    det gør ikke så meget ang. HDMi, det er ikke et maks krav, det er mere vigtigt at den har en god surround funktion og god kvalitet.

og jov jeg har overvejet at spare penge sammen, men nu er jeg ved at have solgt dem jeg havde, og ville så bare lige have noget andet med bedre surround og kvalitet, og nyere opdateret. jeg regner også med at senere når jeg har en lidt bedre indtægt og ikke har gæld på hånden, at jeg vil have en anden forstærker til 10-12.000kr. den forstærker jeg vil købe her skal bare være bedre end min technics, men vil alligevel finde det bedst mulige til pengene.

• #8   7. mar 2010 her har du det link til den Marantz SR8500 som jeg fandt.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=146718

Det er en rigtigt fed og lækker reciver med masser af overskud og krafter og så spiller den bare utrolig godt.

• #9   7. mar 2010 Dennis V
    den er desværre solgt =(
    skrev til ham i går,og han har svaret i dag at han har bare glemt at slette annoncen.

det var ellers det bedste jeg har set indtil nu

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
    #10   7. mar 2010 (link fjernet)

Hvad med denne? Jeg har selv kig på den, ser rigtig fin ud og god pris.. måske var det en mulighed.

Understøtter i hvert fald alt hvad du søger, inkl. HDMI indgang og udgang.

• #11   7. mar 2010 Flemming N
    det var jo faktisk også et rimelig godt bud, på en ny forstærker i hvert fald. og ja man må sige at den har det som jeg har brug for, udemærket effekt, 7.1 surround med rumkorrektion, hdmi, de nyeste formater og ja en masse gode funktioner. det vil jeg overveje

• #12   7. mar 2010 Hej igen.

Oki det var da godt nok træls, jeg kigger lidt videre.

Men hvis det skal være en ny reciver, så har jeg fundet en Marantz SR 4003 godt nok en model mindre end det som du havde kigget på, men den er på tilbud.

http://www.av-connection.dk/?PGr=2175&ML=579

• #13   7. mar 2010 jeg har selv tidligere haft SR 4500 inden jeg skiftede ud til min SR 6003. Det er en fantatisk reciver i marantz's mindste surround serie.

• #14   7. mar 2010 ellers igen hvis det skal være brugt

så er der denne:

http://www.dba.dk/marantz-sr5600-71-kanaler/id-64740661/

• #15   7. mar 2010 Dennis V
    heh ja har tilfældigvis også selv kigget på den 4003ér, og 5600éren har jeg også bidt mig mærke i, i hvert fald får man noget for pengene.

men umiddelbart så vil du foreslå marantz eller? syns selv at marantz lader til at være et rigtig godt kvalitets mærke. som jeg tror vil matche godt ind i lyden med min qln 166 og audio pro, overvejer at købe flere audio pro højtalere til center og side positioner.

• #16   7. mar 2010 nu har jeg selv arbejdet i en butik hvor vi solgte både Marantz, Audio Pro & QLN, og der vil jeg mene at Audio Pro passer rigtigt godt sammen med Marantz, vi brugte Audio Pro og Marantz i flere forskellige surround setup og det spiller bare perfekt. dine QLN kvære lidt af e strømforsyning og det er der ingen tvivl om at marantz har og kan levere utrolig meget overskud og kvalitit til dine højttalere.

Nu har ejg selv haft Marantz i mine surround setup, hvor jeg startede med Marantz SR 4500 og havde den i små 3år og har aldrig på nogen måde været skuffet eller ked af den reciver, for den spillede utrolig godt og havde power og overskud og utrolig meget kontrol over mine Monitor Audio Bronze serie, hvor mit setup var med disse højttalere, SE foto album: http://hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=909

men så skiftede jeg min Marantz SR 4500 ud til en helt ny model, nemlig Marantz SR 6003 og igen må ingen måde itvivl om kvalititen og om hvad den kunne levere. med min nuværende SR 6003 satte den helt nye standarter hjemme i min hjemmebio, lydmæssigt og kontrol mæssigt. Den spiller helt perfekt og har igen masser af overskud og kontrol over mine højttalere.

Så jeg har som sagt aldrig været skuffet over Marantz reciverne, men kun derimod været overrasket over at de kan blive ved med at lave så fantatiske reciver som bare spiller og spiller så over mega godt efter min mening.

jeg har en kammerat som havde en Marantz SR 5001 og skiftede også den ud til en SR 6003 men kort tid efter ville han endnu længere op i surround serien, nemlig SR 8003 og MM 8003 og igen bliv vi begge to utrolig overrasket over den standart og kvalitit som Marantz levere hver gang med kontrol, overblik, overskud og spiller både godt i surround som i stereo.

Som du nok kan læse dig til eller gætte, så kan jeg kun og varmt anbefalde Marantz smiley

• #17   7. mar 2010 Dennis V
    heh det lyder ekstremt fedt, og utroligt hvis man tydeligt kan høre at det forbedre lyden gang på gang med opgraderinger, det er jo fantastisk, i forhold til andre forstærkere der kun levere det som højtalerne er beregnet til og ikke noget særlig derudover. og søger jo nemlig en reciever der skal lyde rigtig lækker i surround, men også have en velovertruffen kraft i stereo lytning.

men jeg må i tænke boks om hvilken forstærker jeg vil foretrække, i hvert fald er der blevet lagt en masse gode bud på banen som jeg er komplet tilfreds med. en skam jeg ikke kan høre dem alle samlet, og bedømme derud fra.

• #18   7. mar 2010 præcis det ville været perfekt hvis de alle sammen stod på række og så man bare kunne flytte stikkende og så høre hvert enkelt.

Årh jo, vi kunne høre forbedringer hver gang vi lavede en opgraderingede vores reciver og det var og er helt vildt fedt at der er så stor forskel på reciverne, og den måde som de håndteger lyden på. Af det vi har oplevet så er de på ingen måder ens eller tæt på hinanden, selvføglelig noget af det ligger tæt, men alligevel så stor forskel på dem. lydmæssigt.

Der hvor vi mest kunne høre en forbedring var på den måde forstærkeren havde kontrollen over højttalerne og den blev forbedret hver gang, men også den måde som diskanten åbende sig på og at bassen var blevet mere stram og fast, men stadig meget dyb og klarpå begge områder.

men hvor bor du henne af Dennis? for det kunne være at du hvis du havde mulighed for det at du skulle kigge forbi min hjemmebio og så kunne du få en demo af hvordan min marantz reciver klare mine højttaler.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#19   7. mar 2010 Har lige siddet og kigget på specs på den Denon jeg henviste til og så den Marantz, som også bliver nævnt, og den sidstnævnte tager ikke alle formater med lyd, som den Denon gør. Det skal du selvfølgelig være opmærksom på hvis det er noget der har betydning for dig.

Denon'en tager lidt flere HD dekodere, og det vil jeg da mene er noget man skal være ops på smiley

• #20   7. mar 2010 Måske tager SR 4003 ikke HD formater, men den tager PCM

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#21   7. mar 2010 Mente nu også den 5600 model

• #22   7. mar 2010 hehe oki

Nu er SR 5600 jo også en ældre model og der var der ikke noget som hed HD formater til hjemmebiografer, så det er klart at den ikke har det. men det er stadig en utrolig fed og lækker reciver.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#23   7. mar 2010 Jo jo, men når man tænker på bluray osv, så er det måske ikke smart at investere i sådan en der har ikke har det.. ville jo være rart nok at udnytte lyden jo smiley

• #24   7. mar 2010 Dennis V
    bor i 8620 nær silkeborg. og ja desværre så har hifiklubben fx kun denon, cambridge og NAD, hvor jeg ved at jeg foretrækker denon fordi den har mange flere fine detaljer i lyden, og utrolig fed gengivelser af musikinstrumenter. og andre hifi-butikker har jo også kun udvalgte mærker. har desværre ikke hørt en marantz endnu (tror jeg) men har læst mig til at de skulle minde om NAD, bare bedre, at de skulle have det som NAD mangler.

Flemming N
    det er hel sikkert vigtigt at recieveren kan tage de forskellige nyeste og meste brugte formater, eftersom at film vil være recieveren hovedopgave. eller i hvert fald der hvor det betyder mest for mig, for bruger det lige så meget til spil og musik.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#25   7. mar 2010 Men forresten har lige set på en Onkyo..

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttaler/TXSR607B/onkyo-tx-sr607-receiver

Har lige læst en masse test af den, og de fleste kåre den som vinder, så det kunne være en mulighed for dig. Den er i hvert fald super til lyden, kalibere rum og alle test siger den spiller helt kanon. Vandt også flere test, så prøv evt. at se den måske smiley

• #26   7. mar 2010 Flemming N
    ved du noget om Onkyo? jeg ved slet ingenting om dem, ved ikke om det er et godt kvalitetsmærke lignende Denon og Marantz, eller om det nærmere er noget Sony, Panasonic lignende.

og hvordan er de i lyden? men ja i specs ser det jo ud til at være en ganske udemærket forstærker

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#27   7. mar 2010 Det er det absolut.. det er et kvalitetmærkes mærke som Denon, Marantz og NAD, så den kan du roligt købe.

Lyden skulle være sublim i den klasse som de ligger i. Som sagt i de test jeg har læst af 4 stykker, både Denon og Nad og sony, der vandt Onkyo, fordi lyden var helt unik og super god.

Jeg tror jeg skal ud og have mig sådan en fætter i hvert fald. Prøv google den, så kan du finde en masse om den.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#28   7. mar 2010 Har nemlig også læst at selvom man har lidt dårligere højtalere, så kommer de til at lyde bedre med den forstærker. Hvilket jo også bare gælder, hvis man tager andre og bedre højtalere, så skulle det lyde endnu bedre, så det er jo helt klart noget som man skal tænke over. Onkyo ejes vist også af dem der laver Denon.

• #29   7. mar 2010 Flemming N
    hmm ja okay, ved bare ikke så meget om dem endnu. men ja så har de i hvert fald også lavet nogle konkurrence dygtige recievere. jeg er nærmest blevet hel glad for at der er så mange gode recievere, selvom prisen er sat lavt, så er ikke bange for at købe en ringe enhed, er blevet mere og mere sikker på at uandset om det bliver en Marantz, Denon eller Onkyo, så får jeg en rigtig god reciever med hjem, til pengene jo vel og mærke også.

det ser højst sandsynligt lidt anderledes ud, længere oppe i klasserne, der skiller recieverne sig nok rigtig meget ud fra hinanden, på forskellige gode måder.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#30   7. mar 2010 JO, men som nævnt, så skulle den Onkyo være super god, og den der har også fået god kritik osv, så ville nok vælge den hvis det var mig. Regner stærkt med at købe sådan en der i den stil.. eller den der.

• #31   7. mar 2010 Flemming N
    hmm ja jeg havde jo faktisk os kigget lidt på en Onkyo TX SR507 inden jeg opretterede dette emne. og det er vel moddellen et hak mindre end 607éren

• #32   7. mar 2010 Dennis V
    har en 4003ér rumkorrektion? syns ikke direkte jeg kan læse at den har det, den har en mikrofon og en funktion (MRAC) til at automatisk at indstille lyden, men er i tvivl om det også gælder surrounden.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#33   8. mar 2010 Ja, det er den. Kan vist ikke svare sig at købe lillebroderen. Den der er magen til 607'eren er 605'eren, hvor der kun e er 2 hdmi indgange i. Umiddelbart er det den eneste forskel på de 2 så vidt jeg kan læse mig til.

• #34   8. mar 2010 den har ikke rumkorrektion, men vil tro at den mic som medfølger også kan bruges til at indstille lyden i surround også

• #35   8. mar 2010 Flemming N
    hmm umiddelbart så tror jeg det er 606éren der er magen til, men den kan ikke betale sig i forhold til 607éren, eftersom at den faktisk er dyrere.

Dennis V
    men ang. det med om jeg ville lytte til din Marantz forstærker, så ville det da være lækkert, for lige præcis din Monitor Audio silver 8 har jeg også selv lyttet til ude hos tapeconnection i århus, og det er virkelig også en fed højtaler, så den kan jeg godt forholde mig til. og hvis dit sæt kan jeg lave kuldegysninger ned af ryggen af mig og få hårene til at rejse sig i nakken, så må Marantz hvis gøre arbejdet rigtigt, det er nemlig noget i den kvalitet jeg søger... sådan en oplevelse fik jeg da jeg fik illustreret mine qln 166 på en cambridge forstærker, dengang havde jeg ikke hørt noget lignende, en lyd der var så kontrolleret og perfekt dynamisk fra det stille til det vilde. og en så behagelig lyd hele vejen igennem, det er det jeg søger, og det har jeg desværre ikke fået helt frem i mine højtalere igen, endnu...

• #36   8. mar 2010 Dennis L

Oki du skal være meget velkommen til at komme forbi og få en lytning på mit system. Jeg bor i hinnerup tæt på århus så det er jo ikke så langt smiley

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#37   8. mar 2010 Prøv læs den her:

http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1856814.ece

Kan også se at 606'eren har ikke helt de samme ting, som 607'eren har, den har nyeste format osv..

• #38   8. mar 2010 Flemming N
    rigtig god test, den fortæller i hvert fald at man får noget for pengene ved Onkyo, og hvilken kvalitet og lydbilled man kan forvente af tildels Onkyo og Marantz.

Dennis V
    ville jeg da gerne en dag, kunne sikkert blive en lærerig oplevelse, skulle nærmest være en dag hvor jeg alligevel skulle til Århus.

• #39   8. mar 2010 Hej.

Jeg har lige læst testen og jeg må indrømme at jeg ikke er helt imponeret over det og mener at tester ikke er den korrekte vinder. Nu har jeg ikke selv hørt Onkyo, men hvis man går efter en god lydkvalitet både ved afdæmpende og uafdæmpede scener, så siger personen også har lavet testen af Onkyo ikke er den bedste, men at marantzen er. fordi marantzen er mere opløst og luftig i lydbilledet end Onkyo er. i og med at han siger at Onkyo ikke er lige så opløst og luftig som Marantzen, så i mine øjer lyder det som at han siger at Onkyo er mere mundret og lukket i lyden end Marantz er.

Men der er også noget som jeg bider meget mærke i det som personen skriver, at i Onkyoen er masser af slagkraft i stereo gengivelse, hvor man kan mærke musikken i kroppen. Hvilket selvfølgelig er fint, MEN hvis man har den holding at man skal spille så højt hver gang man høre musik at det rykker i bukse benende, jamen så skal man da have CV højttaler og en ordenlig disko forstærker som bare siger spar 2 i stedet for Onkyo.

Men når jeg læser testen så ser jeg flere ulemper ved Onkyoen end jeg gør ved Marantzen og dette siger personen som tester de to mærker også imellem lignerne, personen siger det ikke direkte men pakker det ind i stedet for. Så i mine øjne modsiger personen sig selv lidt i forbindelse med at personen gør Onkyo til test vinderen, når han helt klart siger at marantzen er bedre end Onkyoen.

Dette er bare min indflydelse på det lille test...

Mvh. Dennis

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#40   9. mar 2010 JO, det er nok rigtigt nk, men bare lidt mærkeligt, for har læst en masse andre engelske test af den Onkyo, som vinder stort set hver gang og hvor de ikke siger sådan om den. Det er jo altid svært når det er en test andre har lavet..

Men prisen er jo også derefter med Marantzen...

• #41   9. mar 2010 Dennis V
    ja iflg. af hvad jeg kan læse fra testen, så har Marantzén hel klart også den bedste lyd. Men til prisen der forstår jeg sårn at det er bedst med Onkyo, fordi den er så billig som den er. men jeg fik et indblik i hvordan lyden er fra tildels Onkyo som Marantz. Men af hvordan de beskriver det, så er det os klart Marantz der tiltaler mig mest

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#42   9. mar 2010 Dennis.. du kan jo ikke hundrede procent regne med det der. Men du skulle næsten ud og høre dem i stedet for.. det er jo svært at beslutte sig.. anmeldelser er jo ikke altid korrekte og ens med hvordan man selv har det.

Kan se man kan få onkyo til 3200 kr ca.. men ellers er der en Denon, som skulle være lækker også.

• #43   10. mar 2010 Flemming N
    Den Denon AVR1910 er udsolgt, og de har over 350 personer på venteliste som vil købe en, og den næste sending kommer først til april, og det er ikke engang sikkert at der er nok til alle der. ringede nemlig lige til dem i dag, for at høre om jeg kunne få en test af den hos dem.

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

#44   10. mar 2010 I know.. men bror har også lige købt en, så det er lidt noget trælst noget.. men den kan da findes på nettet også .. burde da være muligt smiley

Kommentér på:
Surround Reciever maks 3000kr?

Annonce