{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.706 visninger | Oprettet:

Akkustik problem? :( Jamo concert 7 {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

da jeg brugte mine DALI 109 i min stue lød det rigtigt godt.

Jeg har gulvtæppe og det er et kælderrum på 25m2 ca.

Fin bass og det hele.

Da jeg så kommer hjem og sætter mine nye Jamo Concert 7 til, er der INGEN bas hvor "sweetspot" er, altså der hvor jeg sidder og lytter(Der var fin lyd der før)
Men rundt i kanterne og i sofaen langs væggen og tæt på højtaleren er der fin bass, der lyder det super godt, men lyden er bare MEGA tam hvor jeg sidder i min sofa, som står på tværs af rummet.

det skal lige siges jeg har prøvet både med og uden spikes på jamo'erne.

Nogen forslag idér??

takker på forhånd.

Mvh Jokke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akkustik problem? :( Jamo concert 7
  • #1   5. mar 2010 har prøvet og flytte rundt mht tæt på væggen og meget luft og sådan..

  • #2   5. mar 2010 du har jo ikke samme membranareal, så det vil give et andet resultat

    i et rum, kan man ikke sige at duer den højttaler, så duer den anden også lige så godt, det er desværre langt fra tilfældet


  • #3   5. mar 2010 Så langt er jeg med smiley

    Men hvis jeg sidder i siden af stuen, spiller det virkeligt suverænt godt!! men lige i midten af stuen er stort set ALT væk.

    jeg søger en løsning på dette problem, ikke at de ikke har samme membranareal... Det er jeg helt klar over..


  • #4   5. mar 2010 jamen, jeg kan ikke sige andet end at du skal flytte rundt på højttalerne, og evt vinkle dem ind imod lytte position

  • #5   5. mar 2010 har prøvet, det hjælper ikke smiley

  • #6   5. mar 2010 Som Jeppe siger - prøv og vend hele stuen om og se, hvad der kunne ske ved det smiley

  • #7   5. mar 2010 Det har jeg så desværre ikke mulighed for..

    Der må da være andre muligheder?

    Har boret fladskærm i væggen og alt muligt nemlig, og har 2 døre og et skab at tage hensyn til i den anden ende.. smiley


  • #8   6. mar 2010 De burde ellers være rimelig dynamiske i tonelejet specielt denne model fordi den er udstyrret med samme bassystem som eks. 707 modellen. hvor der er subwoofer-modul indbygget i kabinettet. Jeg har lyttet til dem før og har aldrig oplevet det problem du beskriver, så jeg er sikker på at det er et akustisk problem enten med tæppet eller måske indretningen. Prøv etv. at placere en flise under hver højttaler med spikes monteret og husk så at montere de gummi.sokler som skal sidde på spikes´ene

  • #9   6. mar 2010 Som du beskriver bass problemet, lyder det som om at bassen ikke kan komme fri af dine sidevæge. Altså at der kun er bass langs vægene og ikke i midten af rummet.

    Der hjælper vinkling, fliser osv ikke en fis, men kun den rette plasering ude i rummet. Hvor bredt er rummet (nøjagtig mål)
    Du skal flytte højtalerne fri af bag og sidevæg og her snakker jeg ikke 20-30cm men måske helt op til 2m ud fra bag væg smiley

    Men smid lige de nøjagtige mål af dit rum, så skal jeg lave en beregning som kan give dig en aenelse om hvor de vil stå bedst.


  • #10   6. mar 2010 Ja jeg tror osse PR ! har fat i noget der. Nogle højttalere skal faktisk så langt fra væggene som muligt, og det kan jo være at den Jamo er en af dem.

  • #11   8. mar 2010 De er faset korrekt.

    Altså jeg har prøvet alt mulig vinkling, og intet resultat, og de står godt og vel over en halv meter fra bagvæg og 35++ cm fra sidevæggen.


  • #12   8. mar 2010 Bredde ca. 3,48 mener jeg.
    Længden er ca 7m


  • #13   7. dec 2011 jeg har nogenlunde det samme problem med mine Infinity reference 61i.

    - der er bass alle andre steder end der hvor jeg sidder, og jeg har prøvet at hvad i har sagt og det har ikke hjulpet smiley


  • #14   7. dec 2011 det der sker ofte er at man simpelthen har for store højttalere, altså med for MEGET bas

    det der så sker, er at du får placeret dem så bassen toppe og bund i frekvenskurven, udfaser hinanden i din lytteposition

    derfor vil man opleve at der er mere bas ved væggene en i lytte position.

    det man skal gøre er at man rykker højttaleren UD fra væggene indtil det passer

    man kunne jo prøve en dag man har masser af tid, så flytter man lidt om derhjemme, og så begynder man at rykke højttalerne frem og tilbage imod lytteposition, der vil man hurtigt erfare at få centimeter betyder en del faktisk


  • #15   7. dec 2011 jeg har prøvet at rykke dem en halv meter til 2 meter ud fra væggen og der var ingen forskel.

  • #16   7. dec 2011 aaaahhhh det kan simpelthen ikke være rigtigt

  • #17   7. dec 2011 Hvad er de nøjagtige mål på dit rum og spiller du på den lange eller smalle led?

Kommentér på:
Akkustik problem? :( Jamo concert 7

Annonce