{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Hifigalleri - tak for lort ! {{forumTopicSubject}}

hey alle

vil lige sige min mening om Hifi galleri..

altså inden jeg kom her ind havde jeg bare et standard logitech anlæg og det lød nu meget godt og alt det. og mine venner havde noget anlæg fra losseren men ja der var bas og det spillede så det lød også pisse godt.. syntes jeg nu nok..

men så faldt jeg over Hifigalleri og oprettede en bruger og. ja det lød nu mget spændene.. så jeg satte mig lidt ind i HIFI og begyndte at lytte til højtalerne i stedet for musikken. og fandt ud af hvor dårligt mit anlæg egentlig lød .. så jeg invistedere i noget noget nyt og dyrt. og ja så åbnede verden for mig og nu kan jeg høre forskel.

men ja.. hvis ik ku jeg sagtens have hørt på noget lorte højtalere.. så ja det er vel tak for at i har vist mig hvordan god ordentlig lyd lyder smiley

så ja.. tak hifigalleri smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hifigalleri - tak for lort !
  • #1   18. jan 2010 haha... smiley

sådan havde jeg det også i starten... dog med bilstereo, ikke så meget i stuen, det skal bare spille... smiley

men i starten lavede jeg også det værste fusk i bilen, og der var snart mere støj i musikken end egentlig musik... smiley
    så begyndte jeg at gå op i det og nu har jeg sat mig for at få en DD subwoofer til 40.000kr... forstærker til 45.000kr som skal trække den ene subwoofer...
    Pioneer ODR højtalere og ODR forstærker...

og det blir sgu lidt halvdyrt... og kæresten hader mig for det, alle de penge på noget så ubrugeligt som en magnet, noget kobber og en stor falde af pap / aluminium / glassfiber som skubber noget luft... smiley

• #2   18. jan 2010 Det er da også hjernedødt at bruge så mange penge på hifi til en bil ?!
    Altså den er så fuld af støj i forvejen, og for meget bang bang ødelægger bilen. Svejsninger, osv osv.

Har ALDRIG forstået at det er fedt at bruge så mange penge på Hifi i en bil.
    Så hellere købe et ORDENTLIGT stueanlæg, som kan spille en dejlig lyd.
    Der er langt mindre støj i en stue, og anlæget er noget nemmere at transportere fra hus til hus, end det er at transportere et anlæg fra en bil til anden type bil smiley

• #3   18. jan 2010 Jubas:
    der er vi så alle forskellige... smiley

gider ikke ha det helt store anlæg i stuen da naboerne ALDRIG kan li høj musik... så når jeg først for mit eget hus i udkanten af byen, der skal jeg ha kraftig anlæg i stuen...

indtil da, så nøjes jeg med bilen... smiley
    men kunne dog aldrig drømme om at bruge så mange penge som jeg nævner på anlæg til bilen... så skulle jeg da først vinde i Lotto... smiley
    men god klar lyd og en bass der kan slå ihjel, det et must... smiley

• #4   18. jan 2010 jamen det var da så lidt, men indholdet i indlægget stemmer vist ikke helt over ens med overskriften.

• #5   18. jan 2010 hehe jo.. for i er sku skyld i at jeg har fået øjene op og nu må ofre mange flere penge på anlæg for kan ikke fordrage dårligt lyd nu smiley

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
    #6   18. jan 2010 Jeg forstår dig ;P - jeg bruger også ALT for mange penge på det lort xD

• #7   18. jan 2010 Jamen hvorfor skal i høre musik så højt ?
    Musik kan da UDEN problemer nydes i et normalt almindelige toneleje, hvor man kan snakke ved siden af, uden at skulle råbe.

• #8   18. jan 2010 Jubas:
    Uden problem ja...

men jeg er desværre af den støbning at jo højere jo bedre... smiley trykket skal ellers gerne få håret til at rejse sig, gøre spejlene ubrugelige og så skal man risikere lunge kollaps og hjertestop... så man ved at være der... smiley

• #9   18. jan 2010 Det hedder jo bare støj.... så skal du være flymekaniker og stå tæt på en jetmotor når den starter... Det må du jo elske... smiley

• #10   18. jan 2010 Jubas:
    det er problemet med jer HIFI-folk... da skal det bare lyde godt, om det så knap er højt nok til man kan høre det... smiley bare det er rent... smiley

har faktisk været flymekaniker, men det er sgu bare ikke det samme som en ALT for kraftig subwoofer i bagagerummet... smiley

• #11   18. jan 2010 Præcis...
    Det er jo ikke sjovt at høre noget musik, som er så højt og banker så meget, at man ikke kan høre hva der egentlig bliver sunget ! smiley

• #12   18. jan 2010 Jubas:
    du må ikke misforstå mig... det er nemlig lige præcis ikke særlig fedt at der bare er larm...

men men men men, der findes rent faktisk udstyr til en bil der spiller virkelig højt, samtidig med det spiller rent, klart og tydeligt... og stadig kan få lungerne til at kollapse... smiley

• #13   18. jan 2010 ... så ryster handskerummet, så ryster bagpotten, så ryster ruderne, så ryster styrtøjet, så larmer motoren, så piber lejene, så larmer dækkene, osv osv osv.

Der ER ALTID støj i en bil, da den ikke er bygget til at være et diskotek.
    -Derfor kan musik ikke nydes, da eventuelt støj fra bilen, overdøver detaljer i musikken.

• #14   18. jan 2010 jamen der skal det bare spille højt nok... så overdøver det larmen... smiley

men nej, det er ikke det rigtige valg... ingen tvivl... smiley

• #15   18. jan 2010 MikkL [ MW ] - hvis du er ude efter noget der kan spille højt, så ska du nok ikk gå efter ODR, for det spiller ikk synderligt højt, men godt smiley

Jubas - om det er spild af penge vil jeg lade være op til den enkelte at syntes, men jeg syns ikk det er spild, for hvis man bruger lang tid i sin bil er det da fedt med noget god lyd, og tro det eller ej, så kan det altså sagtens lade sig gøre smiley

Mark - jamen det var så lidt, og kender godt selv problemet

• #16   18. jan 2010 tjoh... det gælder bare om at ha nok af dem... smiley

bare en 2-4 diskanter i hver A-stolpe med 3-5 kickbasser i bunden af fordøren...

så er det både ren klar lyd, samt det kan stadig spille højt...

ved godt det ikke lige er det der spiller højst, men det spiller afsindig godt... smiley

• #17   18. jan 2010 jabas.... grunden til folk høre så høj musik i bilen "eller lad og kalde det støj", er jo at de gerne vil ha opmærksomhed... det har intet med nydelse af selve musikken og gøre....

MikkL
    måske du skulle tilmelde dig dB drag....?

• #18   18. jan 2010 MikkL [ MW ] - hehe, du kender godt prisen pr sæt ikk smiley men jeg vil mægtig gerne se det i praksis

• #19   18. jan 2010 Michael J:
    kom nummer 2 til DM 2009... smiley

og det har absolut INTET med opmærksomhed at gøre... jeg skruer faktisk først rigtigt op når jeg er uden for byen da jeg HADER folk der glor og tror de er seje når de danser med på musikken når man kører forbi...

har intet til overs for dem end: IDIOTER...

• #20   18. jan 2010 Martin A:
    tjoh, ved godt det koster knaster... men det kunne da være et fedt setup... smiley

men tror sgu nok bare jeg shopper noget Audio system når jeg kommer så langt... smiley

• #21   18. jan 2010 MikkL:

ja det er det jeg mener.... højt kan det spille.... men rent??? nja... tror jeg næppe... der er for mange forstyrelser i en bil til det nogensinde blir en fornøjelse med så højt en dB tryk....

så hellere et ordentligt anlæg derhjemme hvor man kan høre en hver nuance i musikken og få alle detaljer med....

• #22   18. jan 2010 Michael J:
    de subwoofere jeg brugte til at spille 139.7db ved 54Hz var Peerless xxls enheder...

de er ikke ligefrem kendt for at spille højt, men derimod knaldhamrende rent... så jeg brugte dem desværre til det forkerte formål..

men jeg kunne da heller aldrig finde på at køre rundt med en kasse, der er bygget til SPL, til hverdag...
    Det kan sagtens blive for slemt... men så skal vi op i 150db klassen for mit vedkomne... smiley

• #23   18. jan 2010 og igen har i fået mig til at bruge penge smiley - denne gang blev det en Harmand / kardon AVR 350 + H/M DVD 29.

• #24   18. jan 2010 Dichael J, det ER larm, og opmærskomhed får de da, men det er mere fordi at vi har ondt af dem, og synes de er nogle tåber smiley

• #25   18. jan 2010 tsk tsk tsk mark smiley

• #26   18. jan 2010 den spiller faktisk udemærket indtil videre.. dog mangler jeg lidt Bass men spiller med et par små Pioneer lige nu nok derfor.. den blir spændt for DC10erne imorgen smiley

men 4500 kr og den er købt 20/11-09. ik så galt smiley

• #27   18. jan 2010 godt man ikk har nogle fordomme hva Jubas smiley

• #28   18. jan 2010 så blev der lige smidt et par billeder ind af mit dejlige køb.

• #29   18. jan 2010 ja fin er den, har ikk været meget for det design, men er begyndt godt at kunne lide det af en underlig grund

• #30   18. jan 2010 ja sammen her.. er blevet helt vild med deres rene cleane design uden "synlige" knapper..

• #31   18. jan 2010 Tja.... jeg vil bare sige, tænk jer lidt om når der spilles højt i bilen !

Det er fedt når man kan mærke lydtrykket, ja ...men knap så fedt når man har konstant hylen i krainet

Jeg snakker af erfaring, har også været ung en gang smiley

Kommentér på:
Hifigalleri - tak for lort !

Annonce