{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Caroline B
Caroline B
Tilmeldt:
18. jul 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvad ved i om bærbare? {{forumTopicSubject}}

Jeg håber, i kan hjælpe mig med et lille problem...

Det er ved at være noget tid siden, jeg kunne alle de gode regler om bærbare. Jeg har ikke vildt meget forstand på det og heller ikke tiden til at lede i flere måneder.

Selvom jeg kun har hørt negativt om Aldis service og computere, overvejer jeg at falde for det nye tilbud på en Medion:
(link fjernet)

MEN MEN MEN... Hvem har forstand på, om det kunne være en ok computer? Eller har evt. andre forslag til en god og billig bærbar

Jeg skal bruge den til
officepakken,
redigere billeder,
mails,
internet generelt,
musiklagring og afspilning + video osv.

Jeg skal ikke spille på den, men den må gerne være hurtig, lydløs, letvægt og have god plads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ved i om bærbare?
  • #2   10. dec 2009 Enten skal du, som Christoffer siger, købe en Mac da de er hurtigere, virusfri og alt passer perfekt.... ellers synes jeg ikke du skal købe Medion for jeg synes det er der rene lort. Køb hellere Acer, Zepto, HP, MSI eller noget i den retning hvis det skal være en PC.

  • Caroline B
    Caroline B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   10. dec 2009 Jeg har netop fundet rigtig gode anmeldelser på en Acer Aspire Timeline 1810TZ til 3800 kr. inkl. levering. Har i nogen idé om det er en god en? Ville rigtig gerne have en Mac, men jeg har desværre ikke pengene til det.

  • #4   10. dec 2009 Jeg havde IKKE valgt acer, så langt hellere medion. Medions pc'er er faktisk slety ikke så slemme, som folk gør dem til. Du får meget for pengene.
    Hvis du gerne vil have en mac, så¨kan du købe en brugt til relativt billige penge.


  • #6   10. dec 2009 JA som christoffer siger, ASUS er lækre, men ellers er der IBM/lenovo utroligt holdbare og rimelig service.

  • #7   10. dec 2009 Ja undskyld, Zepto er gået konkurs, og så glemte jeg selvølgelig at nævne ASUS som er rigtigt godt mærke!

  • Caroline B
    Caroline B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   10. dec 2009 Tak for alle de gode svar. Jeg må se, hvad jeg kan finde. Jeg er dog lidt bange for at købe en brugt.

  • #10   10. dec 2009 servicen er fin nok. jeg fik en bærbar der var købt i aldi og da den skulle til reperation skriv jeg ind til den hotline service der var med til computeren og det var nemt og computeren kom hurtigt tilbage uden problem på garentien. de betalte inda for fragt!

  • #11   11. dec 2009 Altid en eller anden Apple nørd som anbefaler en mac. Hvis han nu var millionær så kiggede han nok ikke i Aldi's katalog på en Medion.
    I øvrigt er en mac ikke en skid hurtigere - hardware'en i en mac er fuldstændig den samme som i PC'ere i dag. Den kan endda installeres med windows og hele pivtøjet. Den er bare SVINEDYR og du kan få en rigtig lækker og hurtigere PC-bærbar til næsten de halve penge... og hvis man alligevel vil op og betale den slags pris så ville jeg vælge en af de store Sony Vaio, Lenovo eller ASUS.

    Acer er noget crap - deres historie har ikke ligefrem vist stabilitet på deres produkter. Fujitsu Siemens har et elendigt kvalitetsfeel og design - samt også stabilitetsproblemer (som dog ofte kan skyldes en masse reklamesoftware de pumper dem med fra starten). Det er til gengæld længe siden jeg har haft en Medion i hænderne, men det er nu min erfaring af kvalitet(sfeel) og pris hænger helt sikkert sammen. Den kan sagtens have en god performance på trods af det.


  • #13   11. dec 2009 Har arbejdet både med Mac, Iphone, Itunes, Mac OS X (Tiger såvidt jeg husker, men kan godt have været en tidligere udgave), samt næsten alle mærker af PC bærbare i mit arbejde som IT tekniker og sælger for nogle år siden.

    JA Mac er stabil - men som med så meget andet så handler det om at købe det rigtige hardware for at få noget som er stabilt. Og der følger prisen med - derfor nævner jeg også de mærker som jeg gør. Man kan så sige at Mac ikke laver et billigere alternativ som kan give dem et dårligt ry mht. stabilitet.

    Men jeg føler ikke at jeg får det for pengene som jeg betaler for - men jeg ved også at det er en religionssag - lidt ligesom B&O - som jeg i øvrigt heller aldrig kunne finde på at give den uhyrlige stak klejner for.

    Tror måske bare min religion hælder til PC'en. Mac'en har i hvert fald aldrig overbevist mig om at det er den vej jeg skal gå.

    smiley


  • #14   11. dec 2009 Ok - Iphonen var for nylig - men skiftede til en HTC Hero i stedet, da jeg synes Iphonen er for begrænset mht. widget-brugerdefinering og startskærmsopsætning.

  • Caroline B
    Caroline B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   13. dec 2009 Ej, hvor er det fedt at følge med i argumenterne. Og igen mange tak for alle svarene.

    Jeg har hørt rigtig godt om Lenovo, og det var også planen til at starte med, jeg skulle have sådan en. Men økonomien tillader det ikke på nuværende tidspunkt, og derfor har jeg desværre set mig nødsaget til at købe ceren, idet det var den til prisen, der havde fået den bedste vurdering.

    Jeg har dog ikke vildt gode erfaringer med acer, men jeg kan ikke undvære en computer lige nu...


Kommentér på:
Hvad ved i om bærbare?

Annonce