{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.599 visninger | Oprettet:

Kraftige højtalere {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft mine Cerwin Vega Al 752 højtallere sat til en crown k2 forstærker men desværre er Mellemtonen og Bass enheden gået i den ene højtallere (Muligvis fordi jeg spiller for højt)
Så kunne godt tænke mig nogle højtallere der bare kan klarer at få tæsk vil sige min pris range er omkring 7k og køber gerne brugt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kraftige højtalere
  • #1   7. dec 2009 Det må både være hifi højtalere og PA højtalere

  • #2   7. dec 2009 Du ku jo måske bygge selv?

  • #3   7. dec 2009 Det kan kun gå galt !

    Forstærkers smider

    2*1250 Watt RMS 2 ohm
    2*800 Watt RMS 4 ohm
    2*500 Watt RMS 8 ohm
    Vil godt bruge 10k på højtalere har jeg lige fundet ud af skal bare have nogle der kan spille sindsygt højt


  • #4   7. dec 2009 Og som kan holde til det

  • #5   7. dec 2009 Du kan godt finde et sæt højtalere til 7k som vil spille udemærket med den. Prøv at se på www.truss.dk, han har en model som hedder vibe 30. De spiller udemærket til prisen og er på 600 watt rms i 4 ohm. De vil jo passe udemærket til din amp, og der er jo ingen der siger at du behøver at clippe forstærkeren hver gang du høre musik, for 2*800 watt, så spiller man sku højt smiley

  • #6   7. dec 2009 cerwin vega 1215 eller dc 1515?

  • #7   7. dec 2009 Tja... MIN holdning er :

    Hellere en for kraftig forstærker, end en for kraftig højttaler.....

    Det er er nemere at ødelægge en højttaler, ved at forvrænge den istykker, pga af for lidt watt i forstærkeren........end det er at ødelægge højttaleren, ved at give den for mange watt.



    Har prøvet med en 12" 400 Watt RMS Sub..........den blev fodret med over 1200 RMS watt.........UDEN nogen problemer.

    Har dog prøvet med en 10" sub (watt ukendt..).......den blev fodret med 50 RMS watt........og det havde nær slået den ihjel.....(forstærkeren kunne ikke håndtere det)
    Så fik den 400 RMS watt bag sig..........og det hjalp MEGET.



  • #8   7. dec 2009 yo, ved godt heller for mange watt end for lidt, men mine al har 750 watts peak og får 800 watt rms hver så tror det måske har dræbt den at jeg spiller lidt for højt derfor jeg godt vil have nogle kraftigere højtallere
    Ole c vis mine forstærker er fin nok til det højtallere vil jeg da kraftigt overveje det de ser sku rigtige gode ud tak for det

    Yo kan du evt forslå nogle højtalere vis det er som passer til Crown k2 specs


  • #9   7. dec 2009 Har forresten lige hørt, nogle af Cerwin Vega´s nye XLS serie...

    OG NØJ........Diskanten var blevet meget bedre....(mere blød, og ikke skrigende, som i CLS serien)

    Men "high-end" er det jo stadig ik smiley


  • #10   7. dec 2009 yo... nu er det også kun til musik de skal bruges hård techno... har nemlig nogle rimelig fornuftige højtalere til Film smiley

  • #11   7. dec 2009 Måske du skulle prøve et AL1000 eller AL1002 i stedet for. Den er vist mere gearet til din forstærker. Men du må osse have spillet ekstremt højt, for enhederne burde ikke brænde af, hvis det lyder rent

  • #12   7. dec 2009 Allan A Spiller også extremet højt få somereglt klager fra hele nabolaget.

    Jeppe S har testet dem de virker nada, kan næsten heller ikke holde ud af stå inde på værelse når der bliver skruet op men ved ikke hvorfor vil bare have noget kraftigere

    Har kigget på pa højtallere men det er jo umuligt at finde rundt i Vibe-30 har jeg kigget på ser rimelig fornuftige ud men vis nogen har nogle forslag må de egentlig komme med dem

    Det er egentlig bare højtalere der skal kunne spille højt uden at forringe

    PS mine al højtalere havde ingen tegn på at lyde "grumset" de lyd helt rent helt op til toppen bruger også kun kvalitets kabel bruger Van Den Hul som højtallere kabel og Argon phonostik fra forstærker ttil forstærker


  • #13   7. dec 2009 Lars, ud fra hvad jeg kunne hører var der ingen forvrængning, spillede rent og højt diskanten havde det lidt med at skrige i ørene når man blæse helt ud men ellers ik, Bass Enhden var revet op.

    Men når jeg snakker tæsk snakker jeg virkelig tæsk skruer så højt op for det hele som jeg kan holde ud at hører det og det er satanedme højt


  • #14   7. dec 2009 umiddelbart må man gå ud fra du har spillet med forvrængning. for ellers er det gerne bassen den brænder af. men hvis du spiller med forvrængning, laver forstærkeren DC spænding på udgangstrinet. og det fiser lige forbi delefilteret og går direkte i diskant og mellemtone. og har du spillet med 10% forvrængning. så er der også 10% af det samlede udbytte af forstærkeren der har løbet uden om filteret og op i de små enheder = du har et sæt brændte vega højttalere. smiley

  • #15   7. dec 2009 Ved det godt rasmus men så skal jeg selfølig måle men Crown forstærkeren har være til service for ikke så lang tid siden hoos crown og der gik den rent igennem den har stået stille siden da. Og jeg har ikke kunne hører der har været forvrægning, desuden har den revet Bass enheden fra hianden så vil tro jeg gangs enkelt har spillet for højt.

    Men vil selfølig lige måle på forstærker om der er noget desuden er det kun Bass enheden og Mellemtonen i den ene højtaller der er gået og de har været sat til begge udgange begge 2


  • #16   7. dec 2009 altså forstærkeren fungerer jo fint, den har lige overbelastet en vega HT til bristepunktet. men når bassen slår vil forstærkeren forsøge at levere det meste af sin effekt til bassen. og har den ikke de fornødne reserver til at trække bassen i AC suplerer den op med DC " forvrængning", men når den så sender DC ud i form af forvrænget bas, så er det at den forvrænget bass som forstærkeren giver der løber forbi delefilteret og derfor får fri adgang til mellemtone og diskant, uden du rigtigt kan høre at det. diskanten og mellemtonen kan jo på ingen måde gengive et forvrænget bass signal, så derfor kan det sagtens forvrænge uden du rigtigt kan høre det, derfor man skal passe på med for små forstærkere smiley

    hvis du vil undgå at brænde flere højttalere af når du spiller så højt, så få fat i et aktivt delefilter og en extra forstærker, og så nogle store bundkasser, så kan du elektronisk fjerne den dybe bass fra toppene og forstærke bassen til bundkasserne og spille endnu højere med endnu mindre hørbar forvrængning, og selv om du skulle komme til at overstyre bundkasserne så har det ingen indflydelse på topperne.


  • #17   7. dec 2009 Rasmus L, mine HT har 750 watt peak power min forstærker er en crown k2 som smider 800 Watt RMS i hver kanal så power har den slet slet ikke mangel på overhovedet desuden kan jeg ikke bruge en ekstra forstærker til bi-amping eller bi-wiring da denne HT model ikke har mulighed for det.

    Men som jeg siger vil jeg stadig tro at det er forstærkeren der er alt for stor


Kommentér på:
Kraftige højtalere

Annonce