{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Subwoofer kobler ikke ind!!! {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kan ikke få min SW (subwoofer) til at koble automatisk ind.
Jeg har søgt div. Tråde på nettet, brugt instruktionsbogen, set youtube m.m uden held.
Min receiver er en Onkyo tx-sr608 og sw'en en Jamo Sub 200 (står til udskiftning).
Jeg har kørt autokalibrering og der brummer sw fint med. Mine højtalere er Dali motif lcr og receiveren er sat til small højtalere med 6 ohm.
Jeg har streamet musik via Apple tv og når det spiller kobler sw'en ikke ind. Den blå lysdiode på fronten lyser ikke, det gør den hvis jeg switche til "on". Jeg har læst nogle steder at der sidder en sikring som kunne være sprunget! Men så vil den blå diode vel ikke lyse?
Connections og div. Lydniveau skulle også stå indenfor rimelighedens grænse.
Jeg er selvfølgelig ikke interreseret i at skifte sw'en før jeg ved om det er den eller receiveren.

P.S. Onkyo's brugsforviringer er da heller ikke det mest simple læsning.

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer kobler ikke ind!!!
  • #2   1. nov 2018 @HIFI2YOU det vil jeg prøve (igen), jeg synes jeg har prøvet det, men det kan nemt være hoppet over i kampens hede.
    For at vi er enige, når du skriver Sub niveauet på receiveren, der skulle jeg men jeg kan justere fra -15db til +15 db - korrekt? Og jeg skal selvfølgelig bevæge mig til +?
    Hvilken af de tre drejeknapper skal jeg skrue ned på? (se billede).


    profilbillede
  • #3   1. nov 2018 @HIFI2YOU: Da jeg havde kørt en auto kalibrering havde receiveren selv justeret på lydniveauet på Sub udgangen - måske jeg bare skal give den mere?

  • #5   1. nov 2018 @HIFI2YOU: det vil jeg prøve, indtil videre tak.

  • #6   2. nov 2018 @HIFI2YOU: Øv, det virkede ikke.
    Jeg skruede næsten helt ned på den knap du skrev, og helt op for subniveauet. Jeg kørte derefter en kalibrering. Forstærkeren skrev efter kalibreringen at der ikke var en SW! Jeg skruede der efter mere op på den knap på SW - med samme resultat. Jeg kørte endnu en kalibrering hvor styrken på drejeknappen var på ca. 50% - der meldte SW sig ind på kalibreringen.
    Jeg prøvede derefter at spille musik, men der var desværre ingen SW med! Heller ikke ved at skrue volume op på receiveren eller på SW.
    Lige i skriven stund ser datteren film med bulder og brag, samt høj volume, men Subben er stadig på ferie!!!
    Jeg skulle mene at recieveren skulle være indstillet rigtigt, men som skrevet tidligere så synes jeg Onkyo's brugervejledning er meget svær.


  • #8   4. nov 2018 Det automatiske on kredsløb, er det i receiveren eller SW?

  • #10   5. nov 2018 Tænder subwoferen af sig selv når du kører en kalibrering?
    Hvis den gør det, er det ikke der fejlen ligger, måske er det lydsignalet eller soundmode der er i stereo?


  • #11   5. nov 2018 @Thomas M: Når jeg har kørt en kalibrering, så "brummer" SW ved signal - hvis der skruet højt nok op.
    I min verden fortæller det mig at receiveren udsender signal, SW modtager og der er hul igennem kablet.
    Jeg kører kun med 2.1 opsætning nu, da jeg bor i midlertidig bolig og må undvære sorround for en tid. Jeg skulle som tidligere skrevet, mene at opsætningen af de forskellige soundmodes i receiveren står ok!
    Det kabel som går fra receiveren til SW er dog rimeligt langt og der er vel ca. 2-3 meter der er viklet op. Den afstand der er opgivet i receiveren er den fysiske afstand og ikke kabellængden - jeg ved ikke om det kan være en spiller?

    Indtil videre takker jeg mange gange for jeres hjælp, det er rart når man er lidt handicappet på området.


  • #12   7. nov 2018 Så er det heller ikke hverken sub eller receiver den er gal med.
    Det er højst sansynligt fordi du afspiller i 2,0, enten pga. Indgangs signalet eller indstillingerne.


  • #13   7. nov 2018 Hvis dine fronthøjtalere er registreret som full band i speaker setup menuen, vil subben ikke spille når du kører stereo, medmindre du slår double bass funktionen til samme sted.

  • #14   7. nov 2018 @Thomas M: Det tyder på at jeg her til aften jeg har fået hul igennem, der var en Audysse (staveplade) funktion der lukkede ned for lyd/signal. Jeg skal nu have kørt en kalibrering igen, det var der desværre ikke plads til i skemaet her til aften.
    Når jeg kører en ny kalibrering, hvordan vil du anbefale jeg grundjustere de tre drejeknapper SW, på billedet længere oppe i tråden. Hvis knap 1 er den øverste (volume), og 3 den nederste.

    Pft
    Thomas


  • #16   12. nov 2018 Hej, tak for hjælpen.
    SW er nu begyndt at koble ind automatisk - dog uden den siger alt for meget. Jeg kan mærke at den spiller svagt ved at sætte en hånd ind til membranen.
    Når jeg skruer op og ned for volumen eller cut off, så bliver lyden meget kraftig - kortvarigt, og selvfølgelig med store udslag i membranen. Jeg kan ikke rigtigt finjustere SW, så jeg er ved at tro den skal en tur på kirkegården. Jeg har som sagt fået hul igennem til SW nu, så er det da på plads.

    Endnu engang tak for hjælpen.


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #18   18. nov 2018 Der skal ikke cutoff på sw hvis receiveren har LFE kanal. Bare sæt den til det højeste. Hvis kalibrering justerer volume på subwoofer meget op bør du justere den op på sw og køre kalibrering igen.

  • #19   28. nov 2018 Hej Alle

    Tak for hjælpen, der er nu "hul" igennem - jeg tror det der gjorde udslaget var et flueben i en kasse i opsætningen??
    Det var ikke et sted i opsætningen jeg havde regnet med ville have indflydelse! Endnu engang tak alle sammen????


Kommentér på:
Subwoofer kobler ikke ind!!!

Annonce