{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Logitech eller philips fjernbetjening?
  • #1   25. okt 2009 Og er ret meget i tvivl om hvad for en det skal være.

    Design er jeg klart mest til philips smiley


  • #2   25. okt 2009 tag phillips smiley


  • #4   25. okt 2009 Ja jeg vil helst vælge philips men logitechen kan tag flere enheder. men er sgu meget i tvivl smiley

  • #5   25. okt 2009 Så har man sku for mange penge......hvis man køber sådan noget smiley



    Men anyways.......Syntes også at logitech´en er det rette valg.


  • #6   25. okt 2009 og her f.eks er den billigere smiley


    (link fjernet)


  • #7   25. okt 2009 yo.: tak smiley

  • #8   25. okt 2009 Havde klart valgt Logitech... Men ville derimod hellere købe Harmony One!

  • #9   25. okt 2009 Ville også vælge logitech, syntes designet er meget flottere end phillips. også ser den også ud til at kunne mere smiley

  • #10   26. okt 2009 Lytter lige med... da jeg også har kigget lidt på de to. Især Harmony tiltaler mig men er lidt i tvivl om den har for meget plastik-feel.

  • #11   26. okt 2009 Sådan som jeg ser det: så er philips bedre design (for mig er philips et bedre og solidt mærke)... men... det står det kun kan tag 1.100 mærker, men at man kan få dem alle til at virke igennem inferød, kan det passe?

    Logitech: kan tag 250.000 mærker, også okay design, billigere end den anden, og tror man kan lave flere ting med den..

    Men er sgu i tvivl, så havde håbet en havde prøvet en af dem så man kunne hører hvad folk synes smiley


  • #12   26. okt 2009 Hej Dennis.

    Der er faktisk ikke så meget at være i tvivl om. ;o)
    Logitech er helt klart vejen for dig. En logitech kan ikke kun styre dine enheder, men skulle du i fremtiden få dig en lysdæmper, ville Logitechen også kunne styre den. Ikke nok med det, så kan den lave sekvenser, som fx. hvis du skal se film og trykker på play, så fader den først lyset ud og starter så filmen. Trykker du på pause, så stopper den filmen og skruer fx. 30 % op for lyset. Der er stort set ingen begrænsninger. Bevares, det tager tid at sætte sin harmony op, men softwaren der følger med er enormt brugervenlig.
    Til sidst kan man få en RF omformer til Harmony'en. Det betyder at man kan lave alle signaler om til radiosignaler istedet for IR. Derved kan du gemme dine enheder i kælderen, hvis det skulle være, og stadig kunne bruge fjernbetjeningen fra stuen. :o) Det er ret smart.

    Phillipsen har nogle lækre detaljer, som selvfølgelig tiltaler mig, men ikke nok til at den er bedre end Harmony'en.


  • #13   26. okt 2009 Thomas j: okay mange tak. Tror jeg vælger harmonyen smiley

    Lyder som om at den er bedre end philips..


  • #14   26. okt 2009 Jeg har haft en Logitech i nu en lille uges tid.
    Og ja......selve ide'en med den, er sindssyg smart. Men jeg er ikke særlig imponeret over den.

    Den lever sit egen liv. Nogle gange kan den godt tænde for tingene, på én gang. Andre gange kan den ikke. Jeg har også lysdæmper som programmet også kan finde, men det virker bare ikke !?

    Jeg giver den en uge til, hvor jeg prøver at slette alt og begynde forfra igen. Hvis ikke det virker efter det, så ryger den retur igen.

    Jeg kan lige give en tilbagemelding herinde, hvad det ender med.


  • #15   26. okt 2009 dEz - : Okay det er nemlig også det som jeg er bange for med sådan nogle fjernbetjeninger.. men ved ikke om du måske har indstillet den forkert?

    Men jo du må meget gerne sige til hvad du finder ud af.


  • #16   26. okt 2009 Hmmm... Har haft tre forskellige Harmony modeller, og alle har fungerede optimalt!!!

    Det at Philips kan indlære alt via IR, bliver du gevaldigt træt af!!! Logitech´s on-line katalog er simpelthen genialt! Og det er yderst nemt at kontrollere enhedder og indstille dem så de aktiveres sammen osv.

    Jeg har dog en svaghed på Logitech... Den gamle LK 180IR lysdæmper kan kontrolleres perfekt, men den nye lysdæmper fra LK kan ikke kontrolleres (mener den hedder IR350).

    Desuden har Logitech en super fin support og hotline som svare lynhurtigt, hvis du skulle få brug for det.


  • #17   26. okt 2009 dEz:
    Hvilken lysdæmper kører du med?

    IR signaler er lidt noget makværk... Og når vi taler multifjernbetjeninger, der skal styre flere stykker elektornik, placeret forskellige steder, på én gang så kan det gå galt. Især fordi IR kendetegnes ved at fjernbetjeningen skal pege mod enheden. Derfor vil det helt klart være at fortrække at gøre brug af logitechs RF signalomformer, således at man kan sende alt i radiosignaler. Det løser mange af de der "det virker ikke" problemer.


  • #18   26. okt 2009 Thomas:

    Noget billigt JO-EL. Men det virker faktisk rigtig godt, med den alm. fjernbetjening. Vi har et stort hus og ligemeget hvor jeg er i huset, så virker den, uanset hvor mange vægge og etager der er imellem.


  • #19   26. okt 2009 Det er i øvrigt denne her jeg har.:

    http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1440&zoneid=5

    Og det var netop p.g.a de rigtig mange gode anmeldelser, at jeg valgte netop den. (og fordi jeg fik den til kun 500,- smiley

    Men den får en chance til, og så håber jeg det bliver bedre. smiley


  • #20   26. okt 2009 dEz:
    Det lyder som om, på det du forklare med fjernbetjening til lysdæmper, der virker gennem vægge und alles, at det kører på radiosignaler, altså RF? Og Harmony One kan kun sende IR... Så kan jeg egentlig godt forstå at det ikke virker. :o)


  • #21   27. okt 2009 Det kom jeg også frem til, men det ændre nu desværre ikke på, at den ikke virker på min Viasat HD boks, Sanyo projektor, Marantz forstærker og til dels mit Samsung tv.

    Jeg kunne forstå, hvis det var ukendte mærker, meeeen..... et Samsung f,eks !? smiley


  • #22   27. okt 2009 Det lyder altså helt vildt underligt, taget de 250.000 enheder logitech har samlet sammen.
    Uden at være flabet, så tror jeg altså at du ikke har fået det sat ordenligt op. :o)


  • #23   27. okt 2009 Harmony har fungeret uden problemer med samtlige af alle mine enhedder som er i min profil... bla. Smasung, Pioneer, Panasonic, Technics, Hitachi, LK og "no name" produkter som for eksempel vores gulvventilator osv.
    Desuden fungere mine forældres 525 med deres LG PLasma og Yamaha mini-surround og deres Prosonic i soveværelset...

    Men jeg har kun erfaringer med IR modellerne!


  • #24   27. okt 2009 Jeg har slettet det hele og prøvet igen.
    Samme problem igen.


  • #25   27. okt 2009 Lyder meget mystisk....

Kommentér på:
Logitech eller philips fjernbetjening?

Annonce