{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Pierre S
Pierre S
Tilmeldt:
24. aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Optisk lyd, Xbox/tv? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at lave lidt om på systemet herhjemme, og nu hvor alt er pilled fra hinanden så ville jeg jo gerne få det sat nogenlunde op.

Jeg gamer meget på Xbox360, køre HDMI kable fra boxen til tv og optisk til forstærkeren. Men da jeg os ser en del tv, og er glad for surround så ville jeg høre om der ville være forskel i lyden hvis man kørte det optiske fra tv'et og ned til forstærkeren i stedet? Tv'et modtag jo stadig lyden igennem HDMI kablet.

Ville der være forskel? Eller skal jeg bare holde mig den god lyd på kun xbox'en?

Tak på forhånd - Pierre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Optisk lyd, Xbox/tv?
  • #1   13. okt 2009 Har du kun 1 optisk indgang på din forstærker..??

    Og har du HDMI indgang på din forstærker..??


  • Pierre S
    Pierre S Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   13. okt 2009 Nope det er en lidt ældre forstærker. HDMI køre fra xboxen til Tv. Som det kørte før kørte optisk lige til forstærkeren. Spørgsmålet er bare om jeg vil høre tydelig forskel hvis jeg køre optisk mellem tv og forstærker, istedet for mellem xbox og forstærker, da HDMI kablet jo føre lyden fra boxen til tv'et ligemeget hvad.


  • #3   13. okt 2009 Hmm......

    Xbox´en sender jo 5.1 surround lyd ud....(også via HDMI ja)

    Denne surroundlyd, vil du så sende fra TV´et til forstærkeren via optisk.


    Ha jeg forstået det korrekt..??


  • Pierre S
    Pierre S Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #4   13. okt 2009 Ja, det ville jeg mene.

    Xbox har 1x optisk udgang.
    Forstærker har 1x optisk indgang og udgang
    Tv har 1x optisk udgang

    Så ville bare være sikker på dette var muligt inden jeg pakked alle ledningerne pænt sammen bag tv'et. Men det tyder på dit sidste svar at det er muligt smiley


  • #5   13. okt 2009 hmm......

    Tror godt at lyden kan sende lyd videre på den måde, men om du beholder surround signalet, er jeg i tvivl om.


    Men prøv........og giv en tilbagemelding smiley
    (tror godt jeg kunne få brug for det selv.......he he)


  • Pierre S
    Pierre S Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   13. okt 2009 Hehe, oki, jamen så leger jeg bare test pilot smiley Skal nok melde tilbage om en time eller 2 smiley

  • #7   13. okt 2009 lyder godt smiley


    Og HUSK at se på forstærkeren, at det er DOLBY DIGITAL der kommer ind... (og ikke bare et Stereo signal, som bliver lavet om til noget ProLogic gøgl)


    PS: kan også være, at du inde i XBOX´ens menu, skal sættte den op, til at sende surround ud via HDMI


  • Pierre S
    Pierre S Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #8   13. okt 2009 Du kan ikke bestemme om xbox'en skal lever på HDMI eller optisk eller noget, du kan bare bestemme hvilken lyd du vil have ud af xbox'en.

    Men jeg har testet det nu, og må desværre melde tilbage at når man køre optisk fra tv'et så bliver det ikke dolby surround, men Pro Logic.

    Jeg har prøvet lidt forskelligt, indstille xbox og tv, og kommer frem til det sammen. Den bliver først dolby når man køre direkte fra Xbox.

    Så nu har jeg mit svar, og det er, ja. du vil høre forskel smiley


  • #9   13. okt 2009 Øv smiley

    Hvilket mærke TV er det..??




  • #11   13. okt 2009 Daniel (RA)

    Syns lige at du skal læse mine og trådstarters svar én gang til...
    (da det ud fra dit svar ligner, at du intet har læst)


  • #12   13. okt 2009 Pierre S

    For at løse din problem (at have både Optisk fra dit TV og XBOX i din forstærker)

    Så kan du købe sådan en boks her:

    http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optisk_toslink_switch/high_end_optisk_toslink_switch_2_vejs_3749_da.html


  • Pierre S
    Pierre S Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #13   13. okt 2009 Jeg har et Samsung PS50A457.

    Men nu er det sat op som det bliver, indtil jeg finder en anden forstærker ihvertfald.. Super fedt når Højer front højtaler falder ind og ud smiley

    Men Daniel, vi har fundet ud af at det ikke kunne lade sig gøre, sådan som mit setup er ihvertfald.


  • #14   13. okt 2009 Daniel (RA)

    Mange nye TV, sender surround ud når man ser en film via en Digital kanal (f,eks TV2 Film HD)

    Så DERFOR er det fedt, både at have TV og XBOX´en sat til forstærkeren via optisk.

    Men at TV´et ikke kunne sende Surround videre fra XBOX´en, er jo så bare ærgerligt........da han kun har 1 optisk indgang på hans forstærker.

    Men så kan man jo bare bruge den boks, jeg linkede til.....


Kommentér på:
Optisk lyd, Xbox/tv?

Annonce