{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Ingen lyd af aktiv Subwoofer HJÆLP. {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri.Håber i kan hjælpe mig!

Har købt mig en Dali basis 100 aktiv subwoofer, Som jeg vil tilslutte min Yamaha Rx-v396rds av receiver. Mit problem er jeg ikke kan få noget lyd ud af subwooferen. Subwoofer får signal fra forstærker. Håber virkelig i kan hjælpe mig!!

Kommentarer på:  Ingen lyd af aktiv Subwoofer HJÆLP.
  • #1   17. aug 2018

profilbillede
  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 153
    #2   17. aug 2018 Subwoofer får signal fra forstærker, hvordan ved du det når den ikke siger noget ?? Prøv at fjerne kablet fra forstærkeren og sæt en finger på stikket så skulle den brumme, Ellers skal du ind i opsætningen og indstille læs mere her https://www.manualslib.com/manual/197402/Yamaha-Rx-V396rds.html?page=37#manual

• #3   17. aug 2018 Tager jeg stikket ud af forstærkeren og sætter en finger på kablet brummer subwooferen ikke. Har læst manuellen til forstærken igennem to gange. Så forstærker skulle gerne stå til subwoofer out.

• #6   18. aug 2018 Måske du skal aktivere sub udgangen inde i en menu, det skal man ofte.

• #7   18. aug 2018 Og så skal du fjerne det ene kabel, der skal kun gå en i den hvor der står lfe ved.

• #8   18. aug 2018 Har nu prøvet med et normalt phonokabel på subwooferen og holdt fingeren på den modsatte ende. Subwooferen brummer ikke.

• Kurt S
    Kurt S Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Svar: 7
    #10   23. aug 2018 Så vidt jeg husker, er der 2 line in indgange på din woofer, noget med left og right. Har du prøvet at sætte et phonokabel til henholdsvis den ene og den anden og hold en finger på tippen af stikket?
    Stil begge potentiometre i lodret position.

• Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 31
    #12   23. aug 2018 Undskyld mine lidt dumme spørgsmål.
    1. Har du tilsluttet sibwooferen til 220v?
    2. Har du tændt for sibwooferen?
    3. På subwooferen sidder der en volumen - knap.
    Har du husket at skrue op for den?
    4. Sæt on/auto/off på on.

Mvh Jørgen

• #13   24. aug 2018 Hej Kurt og Jørgen m. Har prøvet af tjekke/ gjordt som i har skrevet. Der kommer ingen lyd ud af subwooferen.??

• Kurt S
    Kurt S Tilmeldt:
    aug 2016

#14   24. aug 2018 Tænd for subwooferen og læg øret helt hen til højttaleråbningen. Er der en svag susen/støj?
    Hvis ikke, skal du tjekke sikringen, og prøve igen.

• #15   24. aug 2018 Den summer ganske svagt ud af højtaleråbningen. Sikring har jeg tjekket og den lyser også bag på subwooferen.

• #17   24. aug 2018 Ja har jeg også prøvet. Men tager den med ind til hifiklubben i morgen. Så må de prøve den af. Syntes jeg har prøvet alt nu.

• Kurt S
    Kurt S Tilmeldt:
    aug 2016

#18   16. sep 2018 Hvad kunne Hi Fi klubben så fortælle dig om din subwoofer? Det kunne være interessant at vide smiley

Kommentér på:
Ingen lyd af aktiv Subwoofer HJÆLP.