{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Hvad kan man bruge mange Watt til... {{forumTopicSubject}}

...Hvis det alligevel ikke lyder godt ?

Jeg synes rigtig mange herinde, går op i at man kan spille højt, jo flere Watt jo bedre!

Jeg kan spille rigtig højt, og der er masser af BASS !! ja ok men lyder det godt tænker jeg bare ?

Jeg vil blankt indrømme at jeg som teenager selv havde CV´er med 12" Bass enheder, det var da sjovt!

Det lyder måske lidt flabet, men jeg vil mene at jeg er blevet voksen, og har indset at ja det kan spille højt, men det lyder sku ik special godt når det kommer til stykket...

Hmm... Jeg kan ik rigtig forstå hvad jeg så i CV´er egenligt ?

Jeg kan også spille højt med mit setup, forskellen er bare, at jeg synes det lyder godt i forhold til CV´er, men der er jo så også en prisforskel på en på slat penge...

Jeg vil bare frem til at Watt er ikke alt, i min verden er lydkvalitet vigtigst smiley

Hvad er jeres mening på dette område ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man bruge mange Watt til...
  • peter m
    peter m Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #1   12. mar 2009 kommer jo an på hvad for noget musik man høre.

    jeg kan godt lide rap, hardstyle osv .

    det er mine cerwin vega AL1000 højtalere perfekt til smiley


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #3   12. mar 2009 nej wATT er ikke alt. men cerwin vega laver gode højtaler med god bund i syntes jeg. selvfølgelig kan man få nogle som er meget bedre som så også koster meget mere. men jeg syntes at cerwin vegas lydkvalitet er i top selvfølgelig ikke helt vildt men det er gode højtaler som baåde kan bruges til sorruond eller dj agtig. syntes ikke der er nogle grund til at genere dem som har cv er bare fordi du syntes dit er bedre.

  • #4   12. mar 2009 Casper: Mine er bedre end CV´er, og det kan ikke diskuteres smiley

    Prisen er så også en helt anden, og det er også en helt anden snak...

    Jeg kan bare blive lidt træt når folk stiller 4 x CV´er op, og fyre noget techno / dance af, og det lyder bare virkelig elendigt...

    Baaaad sound kills good music !!! Synd at de HIFI klubben så sælger Baaaad sound smiley


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #5   12. mar 2009 det gør de jo så ikke det er din mening kan godt være dine er bedre. men cv er er sku nogle udmærket højtalere og kan bruges til lidt af hvert. og jeg ved at mange har det på samme måde. ingen tvivl om dine sikkert spiller bedre men koster så også det mere. og cerwin er i mellem klassen til en god pris med okay lyd og kvalitet. kan godt være du er træt af folk sætter 4 cv er som diu siger. men hvad rager det dig man. du har dine højtaler så pas dine egne i stedet for at brokke dig over andres setup

  • #6   12. mar 2009 Ja du har ret, jeg kan jo egenligt bare være ligeglad :o)

    Og så bare trække på smilebåndet, når den næste knægt på 15 - 20 år opretter sig herinde med CV setup og tror at det gælder om at have 2000Watt højttaler hehe...

    Suk smiley


  • #8   12. mar 2009 jeg tror det der sker er at folk hører at det ene produkt ka spille afsindigt højt og super godt osv, fint nok, men mange af de folk har bare ikk så fandens meget i samme klasse at sammenligne med, og derfor ryger de på fordi det er bedre end det de har hørt til dato (selvom det ka være nok så ringe), også selvom der findes bedre alternativer til måske samme pris

  • peter m
    peter m Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #9   12. mar 2009 B&W lyder sgu også af lort.. alt for skingert

  • #11   12. mar 2009 jeg har altid vurderet at prisen er det om afhænger af alt i HIFI smiley

    som i ser har jeg selv et par CV'er men jeg har så A&B select så jeg kan have 2 forskellige fronter.

    Og det har jeg så benyttet af, og købt nogle meget velspillene reol højttalere som er hånd samlet.

    Watt siger mig ikke en skid! jeg ser bare på prisen, vægten, mærket, og selvfølgeligt ørene hvis det kan lades sig gøres.


    Jeg købte mest de her CV'er fordi man ikke behøver en sindsyg forstærkere til at trække dem, og jeg har lidt vigtigere ting, at benytte mine penge på.


    OGGG så var de demo vare så jeg fik dem til 2500kr smiley


  • #12   12. mar 2009 Hvorfor skal denne diskussion tages op hver anden dag?

    Nu er det jo altså ikke alle CV´er som spiller elendigt.

    Vi kan tage de fleste gamle modeller tilbage fra slut 70´erne og op til midt 80´erne. DE fleste af dem spiller faktisk godt, men det kræver så osse at man spænder en god forstærker på dem, i stedet for konstant kun at bruge NAD eller CV´s egne effektblokke. For det ødelægger sgu lyden i dem.

    Jeg synes det er sørgeligt at folk konstant skal sidde og rakke andet grej ned, fordi de aldrig har hørt hvordan deres gamle produkter lød dengang at mærkerne var seriøse.

    Jeg er glad for mine S1 fra CV, da de høre til den seriøse serie fra CV.

    Det er jo ikke for sjov, at den bankede JBL´s 43xx monitor langt ud, da de stillede CV S1 op imod den tilbage i 1980.

    Så lad vær med at dømme alle CV´s produkter som negative subjekter, for det er langt fra tilfældet.

    Og det er jo ikke alle CV ejere som går op i watt og i hvor højt det kan spille.

    Den gruppe høre jeg til.


  • #13   12. mar 2009 Men hvis vi snakker om deres nye produkter, vil jeg gerne dele jeres mening, for dem synes jeg heller ikke har en skid med god lyd at gøre.

  • #15   12. mar 2009 Nu tror jeg heller ikke at det var cv fra 70'erne sune mente da han startede denne tråd (rent gætværk), for det er jo trods alt de færeste mærker hvor man ka sige at hele deres produktion igennem hele deres leve tid har været ganske forfærdelig, for var det tilfældet så havde de nok ikke fandtes endnu smiley

  • #18   12. mar 2009 vel skrevet lasse

  • #19   12. mar 2009 Daniel (RA)

    Citat: Sune jeg kan sagtens følge dig.. men Cv har aldrig spillet godt og kommer de ikke til.. de er KUN til og spille højt med.

    Så skære du jo egentlig osse alle CV modeller over en kam?

    Lasse B.

    Netop min pointe.

    Man skal ikke rakke CV ned, for de har lavet mange seriøse højttalere.

    Og dog er deres modeller som findes på markedet i dag, ikke en specielt velspillene model. De nye modeller mere beregnet på at spille højt og uforvrænget ( som de i øvrigt gør til UG ) hvor de gamle modeller har mere Hifi-lignene karakter, rent spille mæssigt. Bygge kvaliteten, og enhedernes kvalitet, var osse væsentlig højere dengang.

    Men det er med CV, som med mange andre mærker i dag. De er gået væk fra den kvalitet de stod for tilbage i 70´erne og 80´erne, for at kunne være mere konkurrence dygtige, rent prismæssigt.

    Hvis de gik tilbage til deres gamle koncept, med at fremstille seriøse højttalere, tror jeg osse de ville få den fanskare tilbage som de havde dengang.

    Men igen, sådan er det med stort set alle producenter.


  • #20   12. mar 2009 Lasse

    Du har helt ret smiley

    jeg var jo selv 15år da jeg fik mine CV'er udelukkende fordi pengenepungen ikke var særlig tung. og de CV'er de sælger nu, er jo udelukkende bassen der er super, og til den pris, uden man SKAL have en stor forstærkere.

    Men som Allan siger, de gamle er suveræn, men tunge at trække smiley


  • #21   12. mar 2009 Skum-caT M

    Ja til dels, de er ikke specielt tunge at drive, men hvis man vil have det hele ud af dem, så skal der sgu en del til, for ellers kapper de bare over.

    Er dog ret imponeret over at min harman/kardon HK 970, kan trække mine S1 fuldt ud.


  • #22   12. mar 2009 Nu har jeg selv CV S2 og A324 og de spiller som en drøm til de slags musik jeg høre og de nye CV'er spilelr ikke godt har hørt dem og det er ikke mig men de gamle de spiller bare perfekt

  • #23   12. mar 2009 sune T. det er noget man lærer med tiden. lige som ens musik smag ændre sig.. til techno fra computeren i 128kbs er en PA forstærker ganske udemærket, og så et sæt store VEGA højttalere. ja det er da en billig måde at spille højt på. og kvaliteten af det musik der afspilles matcher grejet..

    med det grej jeg har nu, bliver jeg næsten irreteret over techno og hip hip, for optage kvaliteten er som reglen meget ringe, og det afsløres med det samme på gode stereoanlæg. så hører slet ikke den type musik mere, nu er det Jazz, rock og blues og akustisk musik. og det lydder forfærdeligt på billigt PA grej og store papkasse højttalere.

    jeg vil hellere have 2 x 20W kl.a hifi grej. end jeg vil have 2 x 1000W kl.b PA grej.







  • #24   12. mar 2009 og krødre man de 2 x 20W kl.a med de rigtige højttalere, så kan det sagtme også spille højt, og om end ikke andet. så lydder det så mange gange bedere end PA grejet..

  • #25   12. mar 2009 Hehe... Sjov snak. :o)

    Jeg vil altså også vælge at være delvist uenig i Daniels kommentar. For det første så mener jeg at man skal sammenligne æbler med æbler, hvis vi snakker ud fra et teknisk synspunkt. Dvs. samme CD-afspiller, samme forstærker mm. på de forskellige mærker der skal måles. Det giver så et andet problem... Hvor lidt forvrænging er der på den forstærker man bruger? Hvilken kvalitet af kabel bruges der? Hvor god er CD-afpsilleren? Højtalerne er ikke bedre end det svageste led, i sådan et HIFI setup. Derfor kan et sæt CV lyde fuldkommen lige så godt / eller bedre end et sæt BW. Min pointe er at lydkvaliteten afhænger af meget andet end lige højtalerne.

    Jeg købte engang et sæt 2.1 computerhøjtalere. De var 20 cm. i højden og tykkelsen var 2 cm. De var opgjort til 20.000 Watt. Så... Watt behøver ikke have nogen som helst betydning. De lød iøvrigt forfærdeligt. :o) Det der betyder noget er brugerens egen forventning, samt hørelse.


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #26   12. mar 2009 FULDSTÆNDIG ENIG MED THOMAS J

  • #27   13. mar 2009 Sådan Thomas J det sådan det skal lyde

  • #28   13. mar 2009 Selve begrebet Watt kan ikke bruges til en fis smiley Da de fleste producenter har forskellige måder at måle watt på. Det der derimod er intersant er hvor strømstærk din forstærker er (klasse D ikke inklusiv).
    Har du fx en forstærker som er har opgivet 500W men kun trækker 40W fra stikkontakten er der et eller andet galt.
    Så drop at kigge på hvad den er opgviet til, men se hvad den bruger af strøm under brug, vist man skal gå op i specs.

    Men tænk lige på alders gruppen herinde. Jeg vil tror at næsten jer alle sammen også kiggede meget på watt da i var teenager. Det gjorde jeg da. Cv er en populær højtaler herinde og den har den fordel at den kan spille højt, vist den har nok kræfter bag sig. Cv er ikke en flot højtaler lydmæssigt med detaljer osv. men den henvender sig til den "yngre" målgruppe og der får de valutta for pengene.

    Alle har forskellige forventninger til et anlæg. Nogle vil gerne kunne spille højt med booooooooooooomy bass, andre vil have lidt bass men meget dynamik og detaljer.
    Så at lave hetz mod CV er forkert, da dem som har CV (forhåbenligt) godt kan lide dem og de opfylder deres krav.



  • #29   15. mar 2009 watt betyder intet.

    watt er ikke en betegnelse af hvor højt en højtaler spiller. bare en opgivelse af hvor mange watt der skal til at drive enhederne til den maximale ydelse.

    derfor kan en højtaler på 100w spille ligeså højt som en på 500w, selvom de har samme specifikationer.
    den på 500w skal bare have mere arm på forstærkeren før den spiller ligeså højt som 100w skal.

    for mig betyder watt ikke særlig meget hvad angår højtaler, så længe lyden er god er jeg tilfreds


  • #30   15. mar 2009 Somreelt ved højtalere, så er watt opgivelserne på hvor meget spolen kan klare, inden den brænder sammen. Derfor afhænger det også meget, af kabinet type de er placeret i.

Kommentér på:
Hvad kan man bruge mange Watt til...

Annonce