{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Overload :/ {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.

Nu er jeg ikke den helt store hifi-geek men altså jeg har lige været inde i hifiklubben og hente mine nye Cerwin vega V-12F idag og fået dem sat til og det hele men så da jeg skruede godt op for dem skrev forstærkeren pludselig overload. Er forstærkeren for lille til højttallerene eller hvad kan problemet være. Forstærkeren er en 5 x 100 watts JVC forstærker. Begge dele kører 8 ohm.. Nogen der ved hvad det kan være?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overload :/
  • #1   7. mar 2006 Ja, din forstærker bliver overbelastet, du skal have en der er meget størrere... en der er meget stærkere

  • #2   7. mar 2006 Du skal bare skrue mere op når den skriver "overload"
    muhaha smiley


  • #3   7. mar 2006 Nogen ide'er til en forstærker som er til at betale sig fra?

  • kim b
    kim b Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #4   7. mar 2006 nad T753

  • #5   7. mar 2006 måske NAD 743v2 og så med en NAD 272 effektforstærker, så er der masser at skrald på.

  • #6   7. mar 2006 Dennis V > Kan bare ikke få det til at hæe hel sammen.. Omkring nytår havde jeg min vens højttallere herover og det var sådan noget eltax pyramide nogen. Ved dem kunne den sagtens køre på fulde knald stortset hele nytårs aften men havde haft de her højttallere slået til i 2 min eller sådan noget. Godt nok havde forstærkeren stået tændt hele dagen men ikke spillet musik mere end 3 timer samlet på mine gamle højttallere.. Kan det have noget at sige at den havde stået tændt hele dagen?

  • #7   7. mar 2006 Køb dig en ældre integreret onkyo, denon, yamaha eller lign forstærker. Der kan du snildt få en forstærker der kan trække de vf12'ere, f.eks. min Onkyo forstærker, den har haft fint med kræfter til mine Infinityer indtil videre. Den gav jeg 500kr for også fik jeg EQ, tuner og cdafspiller med.

  • #8   7. mar 2006 Du vil straks kunne mærke når du får den i hænderne at det er kram, f.eks. min onkyo med en front og knapper lavet af aluminium det hele, og det kan skilles ad ligeså let ad. Jeg havde haft en nyere sony sorround forstærker på 5x100W til mine højtalere, og det gjorde den ikke særlig godt. Jeg kunne allerede mærke det da jeg hentede den, den var noget tungere end min 5 kanals sony forstærker, og det er altså kun en stereo forstærker Da jeg så fik min Onkyo skal jeg love dig for at der kom power på, det var en helt anden lyd der kom ud af samme højtalere. Så hvis du kun vil have stereo så drop den surround forstærker og køb en god stereo forstærker

  • #9   7. mar 2006 Har du noget link til et sted jeg kan få fat i sådan noget til ordentlige penge.. Synes ikke jeg rigtig kan finde noget brugt på dba.

  • #10   7. mar 2006 Hvad er en god pris så? smiley

  • #11   8. mar 2006 Jesper M tror du det ville hjælpe hvis jeg købte noget ordentlig højttaller kabel i stedet for sådan noget gammel billigt noget jeg bare fandt i bunden af et skab?

  • #12   8. mar 2006 Og har du evt. nogen ide'er om hvor man kan få fat i nogen af dem til rimelige penge?

  • #13   8. mar 2006 hehe køber bare kabler fra hifiklubben hvis det er.. Det ligger ikke langt fra hvor jeg bor smiley

  • #14   8. mar 2006 Hvis du mener at du har brug for mere effekt og der er preout på din reciever er ideen med en effektforstærker fin.

    Du kan evt tage et kig på min Acurus A250. Effektmæssigt ligger den i den høje ende (2x250w) og den leverer en fin lydkvalitet.


  • #15   8. mar 2006 (hmm........normalt plejer den at skrive "overload" når plus og minus rører ved hinanden)

    står der iværtifald i manualen......


  • #16   8. mar 2006 ja det rigtigt...........men han skriver jo de er 8 ohm......????


  • #17   8. mar 2006 he he.............. smiley
    havde ik lige læst hvad du havde skrevet....


    men så er vi jo enige....


  • #18   8. mar 2006 Prøver bare i første omgang at købe nogle kable inde fra hifiklubben og hvis det ikke løser hele problemet så må jeg jo prøve at finde ud af noget med en effekt forstærker smiley

  • #19   8. mar 2006 Okay det lyder godt du smiley Kan jeg ikke få dig til at ansøge om venskab herinde da jeg ikke ved hvordan man gør smiley Så skriver jeg lige til dig når jeg har fået købt nogle kabler smiley

  • #20   8. mar 2006 Super.. Skriver lige til dig når jeg har fået købt nogle nye kabler smiley

Kommentér på:
Overload :/

Annonce