{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.401 visninger | Oprettet:

Nybegynder spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har lige nogle spørgsmål angående mit anlæg som består af følgende:
Cd-afspiller: Technics SL-PG3
For-forstærker: AMC Home Theater AV81HT
Effektforstærker: Technics SE-A1000M2(A1000mark2)
Højt: 2 x Jamo E 350
2 x Jame E 3sur

1) Effektforstærkeren har 4 udgange selvom det kun er en stereoforstærker, så jeg har lavet en opstilling der minder om surround(To højt i front og to i bag), som selvfølgelig spiller stereo. Spørgsmålet er så om det tager ekstra effekt fra forstærkeren at have tilsluttet de to baghøjttalere? Og om der er andre der gør det på samme måde som mig..?
2) Vi har oliefyr hjemme hos mig, og hver gang det går i gang tager det en masse støm som så høres som en knitren eller klik i mine højtalere, kan man gøre noget ved det?
3) Til en start, skulle bare have lyd i højtalerne, købte jeg det dyreste højtalerkabel fra harald nyborg... Ved godt det ikke er den bedste løsning, men det var billigt og der kom lyd. Spørgsmålet er så hvor meget ekstra jeg kan få ud af mine højtalere ved f.eks at købe noget højtalerkabel til 50-150 kr/m? Noget jeg ville kunne forskel på? Nogle ideer til hvad jeg kunne købe i den prisklasse?
4) Har længden af højtalerkablet betydning for lyden?
5) Min for-forstærker er varm hele tiden, også selvom den har stået stille i en uge... Noget galt, eller normalt?

Håber i kan besvare spørgsmålene! Tusind tak.

MVH Kasper(en nyslået hifi-entusiast)
ps. udfra mine komponenter, ville i så udskifte noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder spørgsmål
  • #1   26. feb 2006 Hejza, Ja det tager på din effekt forstærker at have de to "bag" højtalere på, og knitren, er nok noget i din "strømfase" der kan man købe sådan et "filter" til at sætte i stik kontakten, og så sætter du så anlægget i det "filter" Tror ikke du vil hører så meget forskel på dine ht'ere med noget bedre kabel, hvad gav du for dit kabel meteren??

  • #2   26. feb 2006 Din for-forstærker skal være varm for at holde sig igang selvom den er slukket!

    Det højttaler-kabel fra harald nyborg, er da okay. Højttaler kabel skal MIN. være 1.5 mm, og koste MIN. 5 kr/m.

    Du kan godt få en lille slags Pro-Logic effekt, ved a sætte 2 for og 2 bag!


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #3   26. feb 2006 spørgsmål 4)

    ja. længden spiller et lille pus. smiley

    for jo længere et kabel er dets mere modstand skal lyden igennem før det når højtaleren...

    såå.... men jo tykkere et kabel er jo mindre modstand, jo kortere et kabel er jo mindre modstand...

    jo mindre modstand, jo mere power ryger der ud til dine højtalere smiley


  • #4   26. feb 2006 Hvor kan man købe et sådant filter?

Kommentér på:
Nybegynder spørgsmål

Annonce