{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.570 visninger | Oprettet:

Sherwood Forstærker+Cd-Afspiller prob. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Sherwood Forstærker, model: RX-4010R
og en Sherwood Cd-Afspiller, model: CDC-3010R...
Forstærkeren virker som den skal...næsten!...for hvis man skruer bare en lille smule op for volumen så skratter den på den venstre kanal (til højtaleren), og det gælder både for A-B, udgangene...hvad skyldes dette?

Cd-afspilleren kan tænde, og åbne lukke skuffen (med plads til 5 Cd'er...men den store "dreje-skive" som cd'er kører på, hakker når den kører rundt...og cd'erne bliver placeret skævt i forhold til Laser-øjet, lige meget hvor mange om gange man skulle kede sig med at tage?...hvad skyldes dette?...

kunne godt bruge en tekniker, måske én som har lyst til at kigge på tingene?...eller nogen som måske er intra i et "halv-defekt" Sherwood anlæg?...der er også en Båndoptager i samme serie som virker helt fint, og der er fjernbetjeninger...

men lad mig høre fra nogle med erfaring omrking denne slags sager smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sherwood Forstærker+Cd-Afspiller prob.
  • #1   15. sep 2008 forstærkeren skal du bare afhjælpe lidt, køb noget kontakt spray og sprøjt ind i potmeteret, som volume kontrol knappen er i forlængelse af. bare et par dråber ind i selv potmetereret og så virker det som nyt.

    cd afspilleren lydder som at være mekanisk defekt, måske pga en skive har siddet fast og den har kammet over i plastik tandhjulene, eller noget.


  • #2   15. sep 2008 okay...er du helt sikker på at det med forstærkeren ville hjælpe?...for det er ikk kun når man drejer på volumen-knappen...det er hele tiden?

  • #3   15. sep 2008 Det kan som sagt være skidt i potmeteret, men en løs forbindelse er også en mulighed.
    Potmeteret plejer kun at skratte, når der justeres på volumen (for det meste).
    Du kan prøve med Kontakt 60, der renser med godt resultat. Det skader ikke noget, så det er bare at hoppe ud i det.


  • #4   9. maj 2009 Lidt tilføjelse,
    jeg har også en Sherwood 5 disk afspiller 5030 tror jeg den hedder.
    Den har samme problem med at karusellen med de 5 disk ikke altid vil køre rundt og det er et kendt problem på disse karuseller at de med tiden køre trægt, hakker og ikke helt ved hvor de skal stope osv.
    Jeg har haft min skildt ad og smurt den samt kikket på tandhjul osv, men intet hvalp det, problemet ligger i styringen som ikke kan finde ud af det og trods jeg er elektronik mekanikker så kan jeg ikke helt lure hvorfor det går galt fordi normalt føler den ud fra nogle sensore men de ser helt ok ud og det burde kun kunne være modstand som får motoren til at tro der er noget galt og så stopper den, men den køre som smurt, så måske det blot er motoren som er blevet deffekt i lejerne, det kan ske.

    Jeg har samme probem med skuffen som ikke vil åbne trods den godt kan se jeg trykker på åben så står den bare og laver ingen ting men skriver åben som om den er i gang med at udførre åbningen.
    heller ikke her problemet at det køre trægt, det er gså smurt til ukendelighed med teflon spray i glide skinerne (endelig ikke bruge fedt) det skaber faktisk mere modstand.
    Men tja det er lidt ærgeligt fordi SherWood var sku noget af det bedste der fandtes i det pris leje den gang, alle tests gav altid Sherwood topkarrakter foran Sony, Kenwood og Technics.
    Både fordi forstærkerne har store køleprofiler og deres seperate kredsløbs teknoligo og bestykninger.
    CD afspillere med Bit konvertere af god kvalitet samt båndspillere med direkt drive technologi og HTX technologi som var udviklet af B&O.


Kommentér på:
Sherwood Forstærker+Cd-Afspiller prob.

Annonce