{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

DVI - HDMI kabel... {{forumTopicSubject}}

Heej...

Nu har jeg i dag lige fået mit HDMI-DVI kabel hjem... men der er noget med det som jeg ikke rigitig kan forstå...

Altså når jeg afspiller film plejer jeg at bruge VLC-player... men når jeg har min fladskærm til via kablet... Så viser den kun filmen på min PC skærm i bærbaren men ikke på Fladskærmen der er der bare en sort firkant hvor billedet sku være...

Men bruger jeg Windows Media Player virker det fint og der er bilelde fra filmen på fladskærmen os...

En anden ting.. når jeg så fx afspiller en film i Windows Media Player så lagger den ind i mellem... Kun på fladskærmen ikke på selve PC skærmen på bærbaren... Er det kabllet der simpelthen ikke kan sende så mange data igennem? :S

Kablet er dette: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_til_hdmi_kabel/high_grade_dvi_hdmi_kabel_guldbelagt_3_m_1981_da.html

Fandme skuffet over det.. skulle jeg sende det tilbage og købe det et tak dyere i stedet for?

Håber i kan hjælpe lidt her..

Jan B

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DVI - HDMI kabel...
  • #1   12. sep 2008 Kom lige til at tænke... kan det ha noget at gøre med at VLC sneder Analog signal og kablet jo er Digitalt?

Men det forklare jo selvf ikke noget med at det lagger? :S

• #2   12. sep 2008 det kabel der burde sagtens kunne klare det... men ved ikke hvorfor du har de problemer du har... en computer kan godt hakke kun i den eksterne afspilning, det har jeg set flere gange, det plejer at være pc'en der skal opgraderes

• #3   12. sep 2008 Ricko N

Okay.. så det kan simpelthen være min bærbar der er for svag til at trække en 32" skærm? :S
    Den er ellers kun 5 uger gammel... Men du kan ikke forklare hvorfor den ikke vil afspille film i VLC? eller det vil den jo godt, den vil bare kun vise billedet på bærbar skærmen og ikke på selve fladskærmen.. :S

• #4   12. sep 2008 det er fordi du skal ind og sætte fladskærmen til den primære afspilnings skærm, gør du inde i grafik indstillingerne. højreklik på skrivebordet -> indstillinger -> skærmindstillinger -> avancerede indstillinger -> og så skal du finde et sted du kan sætte et flueben så den bruger fladskærmen til afspilning

• #5   12. sep 2008 Michael .

Og så skulle den hverken hagge eller "fucke op" når jeg bruger VLC? smiley

Prøver jeg lige så..

• #6   12. sep 2008 ja, som michael skriver smiley hehe

• #7   12. sep 2008 Ricko N

Nu fuck min pc helt og deler skrive bordet på begge skærme og alt muligt... og kan ikke rigtig finde det der med flue benene som i skriver? Har Vista?

• #8   12. sep 2008 Kan det ikke også være et billig kabel?

Men som de andre siger. Sæt den som din primære skærm din fladskærm. Du skal jo ikke se film på to skærme. smiley

• #9   12. sep 2008 hmm hmm, har du ati grafikkort? kender ikke så meget til vista, men ved at man kan vælge teater visning ved ati kort... og det virker også godt!

• #10   12. sep 2008 Ricko N

ja det er et ATI kort der er i den... men hvis jeg nu går ind i skærmindstillinger som Michael sagde.. så bliver den ved med at skrive at min fladskærm ikke er aktiveret... og jeg kan heller ikke vælge min fladskærm som primær skærm fordi at man ikke kan trykke på de flueben.. :S

Og nu bliver den også ved med at tilslutte skærmen som om at det er en stor skærm så jeg kan trække ting fra bærbarens skærm over på fladskærmen.. og det kan den ikke ændre.. :S

• #11   12. sep 2008 Nu er de da cloner igen... så nu mangler jeg bare at få fladskærmen til Primær skærm.. men kan jeg ik finde ud af.. smiley

• #12   12. sep 2008 Så nu har jeg fået min fladskærm som Main og bærbar skærm som Clone skriver ATI Catalyst control center... men filmene virker stadig ik i VLC player.. :S

• #13   12. sep 2008 du skal aktivere teater tilstand, ved ikke hvordan du gør det præcist på din smiley

• #14   12. sep 2008 Ricko N

Hmm ja så er det jo en støre videnskab.. der er jo fandme så mange funktioner.. ^^
    Men burgte det da ik bar virke?`kan virkelig ikk se hva det sku hjælpe på VLC-player...? :S

• #15   12. sep 2008 det er ati's måde at gøre tingene på smiley arbejder selv ude i midtdata og må indrømme det kan være noget rigtigt lort at finde ud af til tider, men du skal finde noget der hedder teatertilstand, typisk samme sted som du indstiller clon tilstanden... altså inde i catalyst centeret

• #16   12. sep 2008 Ricko N

okay jeg prøver... men kan stadig ik se hvilken virkning det skulle ha på VLC-player? :S

Har også prøvet at ha et VGA stik i fladslærmen og så en omformer til DVI i i den anden ende, og så ind i bærbaren (har kun DVI i bærbaren)
    Og der virkede det fint, der kunne jeg sagtens afspille film fra VLC-player.. Så min ide er at VLC-player må udsende et eller andet gennem det DVI-HDMI kabel som fladskærmen ik kan lide?

Men jeg prøver da lig og ser om jeg kan finde der der teatertilstand.. skriver hva jeg finder ud af..

• #17   12. sep 2008 det har du sikkert helt ret i smiley men teatertilstand plejer at være løsningen på alle problemer med ati kort hehe smiley

• #18   12. sep 2008 Ricko N

Jeg kan ikke finde nogen teater tilstand nogen steder... muligvis fordi det er en bærbar?

Men tak for alle svarene selv om intet virkede... Tror det ender med at de for det smidt tiilbage... men må lige se om jeg kan få "lortet" til at funke... sys bar det er underligt...:S

• #19   12. sep 2008 Skulle bar ha købt det her i stedet... :S

Link : http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_til_dvi_kabel/dvia_til_vga_kabel_3_m_553_da.html

• #20   12. sep 2008 Hej

Fordi det Hakker i det billed du har på din fladskærm er ofte pga. Grafik kortet i ens computer som ikke kan trække billedet nok....

Men det kunne selvfølgelig os være indstillingerne som der os er snak om smiley

• #21   12. sep 2008 Henrik C

Jeg tror det har noget med kablet at gøre... for havde min PC tilsluttet med VGA kabel til en 42" og der hakkede det ikke... og min skærm er altså "kun" en 32" så det burgte den jo sagtens.. men jeg bytter bare kablet til det andet som jeg linker til længere oppe...

• #22   13. sep 2008 det virker underligt.. jeg køre selv med DVI-HDMI og har ingen problemer med "hakker" osv.. vil os mene at problemet enten ligger i grafikkortet eller programmet du afspiller med.

• #23   13. sep 2008 Michael..

Jamen det kan vel ikke være programmet når den viser billede på bærbaren men en sort box på fladskærmen? :S
    Og hakkerne ja det kan muligvis være PC´en der er for svag.. men har jo som sagt haft den til en 42" med et VGA - DVI kabel.. og der brugte jeg også VLC-player og det virkede fint uden hakker osv... så jeg vil mene det er kablet der er for ringe ? og at VLC-player måske udsender et signal som det kabel ik ka lide? :S

Ved det ikke bare min teori... men jeg tror jeg sender det tilbage og køber mig det kabel jeg linket til længere oppe...

Kommentér på:
DVI - HDMI kabel...

Annonce