{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Michael T
Michael T
Tilmeldt:
7. feb 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

kan phono-kabler deles mange gange??? {{forumTopicSubject}}

Hey alle HIFI'er...

jeg har li købt ny bil, hvori der sidder en sony headunit. Den har kun 2 phono udgang. Men der sidder en 4-kanals JBL forstærker i bilen. Til denne forstærker er der brokoblet en sub over de to kanaler, og det spiller fint. Men jeg skal have 6x9'er i også, samt højtallere i dørene (1 højre, 1venstre) samt to i instrument bordet. Jeg har 6x9 højtallere, og tænkte på at købe højtallere til dørene med diskant (satellitter) til instrumentbordet. Jeg har også en anden forstærker, som også er 4-kanals...

Spørgsmål: Hvordan vil i bygge det op, og kan jeg godt dele min to phonokabler fra HU, ud til 4x2 indgange på forstærkerne.

- Michael, på forhånd tak for hjælpen, er rimelig newbie til det her!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan phono-kabler deles mange gange???
  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #1   7. feb 2008 Kan jeg lave to outputs til 8 inputs, (HU --> forstærker) ved hjælp af Y fordelere til phonokabler? evt. anden løsning..

    Vil 6x9erne ikke lave "dårlig" bass, i forhold til subben?


  • per h
    per h Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #2   7. feb 2008 hej syntes du skal prøve at se her http://www.bilstereoforum.dk/

  • #3   7. feb 2008 du kan dele det næsten lige så mange gange du vil. det skal så siges at du kun behøver at trække et sæt phono/linie kabler ud til den forstærker til din bass, og så skal du dele det ud til forstærkeren til det andet, det eneste minus du får ud af det er at du ikke ville være i stand til at justere på din HU hvordan det hele skal spille, det bliver du nødt til at gøre på dine forstærkere.
    og husk også for guds skyld at trække dine strømkabler så langt væk fra dine phonokabler som muligt, da du ellers vil i de fleste tilfælde få en konstant baggrundsstøj når dit anlæg er tændt.(træls at høre på)


  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   7. feb 2008 Per H: mange tak

    Alexander: Jamen når jeg brokobler min sub over to kanaler, så skal der vel også to inputs i???


  • #5   7. feb 2008 det er ikke nødvendigt, når du brokobler ud til mono, så behøver du ikke har alle indgangene fyldt, prøv at tage nogle af dem af. men hvis du har trukket det i forvejen kan du bare lade det være som det er

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   7. feb 2008 Jamen jeg får da mest effekt ud af min sub hvis den er brokoblet over to kanaler vs. en kanal???

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   7. feb 2008 Jeg overvejer at lade det ene phono kabel kører til de forreste højtallere, og så det andet til sub og seksni... så kan jeg justere lidt...

    1. forstærker
    1.kanal + 2. kanal = sub
    3. kanal + 4. kanal = seksni
    2. forstærker
    1.kanal + 2. kanal = dørehøjtallere
    3. kanal + 4. kanal = instrumentbordet

    Lyder det helt forkert...

    Men jeg kan justere hvor meget bass 6x9 spiller ik?


  • #8   7. feb 2008 det er bedst at have to eller flere signal kabler fra HU til forstærker.

    Det ene signal kabel bruger du til front og Rear højtalere. dvs du skal dele det ud i 4. (to røde og to hvide)

    Det andet signal kabel bruger du så til sub.

    giv hellere lige et link til det udstyr du har. så skal jeg se om jeg kan hjælpe mere.


  • #9   7. feb 2008 tag og behold din sub brokoblet, og kør diskant over din HU, og så kør dine højttaler over den anden forstærker. ved ikke hvor kraftigt din bass og din forstærker er osv, men det er nok bedst du holder din ene forstærker kun til bass, det vil du få mere ud af.

Kommentér på:
kan phono-kabler deles mange gange???

Annonce