{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

8,3 mm2 strømkabel? {{forumTopicSubject}}

Har bestilt dette kabelkit fra Focal

http://knot.dk/shop/item.asp?id=9384&info=Focal-PK8&InfoCat=Kabler-Kabelset

Jeg får så af vide af en ven i dag, at 8,3 mm2 er alt for småt som power kabel til en forstærker.. Hvad synes i? Det er en 4 kanals forstærker som blot skal trække to front højtalere i mine fordøre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  8,3 mm2 strømkabel?
  • #2   11. aug 2013 Jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger.. Men jeg tænker lidt at hvis et ok mærke som Focal, laver et kabel sæt med en strømkabel på 8,3 mm2 så må det jo også kunne bruges..
    Ville bare være ked af at montere det hele, og hvis jeg så engang skulle have sat en sub til, så kan kablet ikke følge med..

• #3   11. aug 2013 lasse b læser du hans tekst er det ret tydeligt det er til bil brug med mindre han vil ha højtaler sat i hans døre i sin bolig smiley og nu er det kabel så oplyst til at kunne klare 60a så mon ik det kan klare 10a bare et gæt smiley

det er et super fint kabel fu har fundet smiley din ven snakker åbenbart som han har forstand.. om det er feks 5mm eller 8.2mm betyder ingen ting når du ik trækker mere spænding igennem.. vis det var tunge subwoofer havde det en stor bedtydning:) har selv trukkket nok spænding igennem på 5mm til at drive 2x15 earthquake magma subwoofer og det er nogen seriøse tunge dreng smiley men køb det kabel sæt thansen ik fordi det bedre men der er sens/signal kablet kørt sammen phono kablet så det fyldte det mindre smiley

• #4   11. aug 2013 Michael, hehe spænding er volt, det du tænker på er strøm/amperer smiley
    Men et 5mm2 kabel var ikke meget til at trække 2 15".. Med kun en madness forstærker i bilen til at trække min stroker ( fik en madness forstærker mere senere hen) sprang jeg sikringen på 40 amp og kablet blev varmt hvorefter det blev udskiftet til et seriøst kabel.

Til morten, Michael har ret, kablet er længe fint til at trække en 4 kanal som kun skal trække 2 dør højtaler.

• #5   11. aug 2013 rene du ved hvad jeg mener smiley det var jo os en storker bas du træk der kunne mine earthquake jo slet ik være med smiley er det ik 80/90 amp sikringer thansen sælger deres sæt med eller husker jeg helt forkert ?

• #6   11. aug 2013 Hehe jeps det gør jeg smiley Hehe tja lidt strøm vil den da gerne have smiley Nope de kits kommer med 40 amp sikring og jeg råder til ikke at overskride dette på det kabel. Jeg ved faktisk ikke hvor tykt det kabel er som jeg har liggende men kørte med 200 amps sikringer på det smiley

• #7   11. aug 2013 Jeg takker for hjælpen, så må det i bilen næste weekenden smiley

• #8   11. aug 2013 under dens specs står der da 21Qmm

• #9   11. aug 2013 Ronnie, i pdf filen finder du info til til 2 kits men det er i venstre side du skal kigge hvor du har kigget i højre side smiley

• #11   11. aug 2013 Til et 8 mm2 kabel ville jeg personligt maks sætte en 50 ampere sikring på, og om 50 ampere er nok til din forstærker ved jeg ikke.

Hvis du trækker flere ampere igennem det kabel vil det blive varmt og du risikerer at der går ild i noget, så det er ret vigtigt at du sikrer det rigtigt

• #12   11. aug 2013 Martin: du mener den sikring til strømkablet, ikke? Ja jeg er lidt ny inden for faget smiley

• #13   11. aug 2013 Den sikring jeg får med i sættet, er på 60 AMP, er jeg ude i at der kan gå ild i lortet så?

• #14   11. aug 2013 (link fjernet)

Forstærkeren er denne smiley og den skal kun trække to fronter smiley

• #15   11. aug 2013 På forstærkeren sidder der 2 stk 30'er sikringer, hvis det har noget at sige?

• #17   11. aug 2013 Nej den 60 AMP sikring er absolut ikke ligemeget, den skal sikre kablet, så der netop ikke kan gå ild i det hvis det skulle kortslutte til stel, sikringerne i forstærkeren skal kun sikre forstærkeren.

60 AMP passer til et 10mm2 kabel, der vil sandsynligvis ikke ske andet end at kablet kan blive lidt varmt/blødt, men jeg ville skifte den til en 50 AMP for at være sikker

• #18   11. aug 2013 Okay Martin, det vil jeg gøre så, skal ikke risikere noget, tak for hjælpen smiley

• #20   22. aug 2013 Det skal lige huske at nævnes til Martin A's seneste kommentar, at den 60 amps sikring skal sidde i motorrummet maks 15cm fra batteriet ! smiley

Det er faktisk lovkrav at der SKAL være en sikring maks 15cm fra batteriet, hvis man selv trækker en "plus" derfra... smiley

Kommentér på:
8,3 mm2 strømkabel?

Annonce