{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

18" subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, er der nogle af jer der kender et sted hvor man kan købe en baskasse til en 18" subwoofer, den skal ligge i bagagerummet på en toyota carina II 2.0 fra 1990. - Hvor mange liter tror i ca. kassen skal være. Det drejer sig om en subwoofer med 3000 watt peak power ved 2 ohm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18" subwoofer
  • #1   16. aug 2012 Uhh det fortæller meget det du oplyser der..

Oplys navn på enhden.. og dens specifikationer, så kan man gurtigt sige hvor stort et kabinet den skal have..

Men noget helt andet, hvorfor ikke bare tage 4 stk 12" ? det giver endda mere lydtryk.. og fylder ikke så meget..

• #2   16. aug 2012 Daniel: Tak for dit indlæg, det kunne jeg bruge til noget smiley ..
    Jacob: Ved det godt, men det er sådan at jeg har en 18" til at ligge, så den kan jeg jo ligeså godt få brugt..
    Specs kender jeg ikke så meget til da den ikke er købt i Danmark, men lidt kan jeg vel opramse:
    3000 watt peak
    2 ohms
    frekvensområde:36-150 Hz
    Max SPL: vil tro det ligger omkring 118-20 dB.
    vægt for enhed: omkring 10-12 kg. vil jeg tro smiley

• #3   16. aug 2012 Her:

18" Dual 2 ohm SX Series Car Subwoofer
    Power Handling:
    RMS: 1000 watts
    Impedance: Dual 2 ohm
    Dual composite 2-piece cone
    Rubatek foam surround
    FEA Optimized motor structure
    Progressive spiders
    Wrap around rubber gasket
    Tork-Tite terminals
    3" 8-Layer voice coil
    Cast aluminum basket
    Triple stacked magnets
    Designed specifically for ported/vented enclosures

Hvad kabinet skal der til sådan en? smiley

• #4   16. aug 2012 Hmm.. når du ikke har navn eller andre vigtige data så er det svært må jeg beklage.. men tag da et billed og ligeg ind så kan folk se den og måske kende den smiley

• #5   16. aug 2012 De er næsten magen til Re audio SX-18 hvis specs jeg har givet ovenover smiley ..

• #6   16. aug 2012 Den er ikke i Danmark endnu, det er en længere historie, men pointen er at den kommer til danmark her til december, så tænkte hvis et eller andet smart hoved vidste hvor jeg fik fat i et kabinet så kunne jeg have det klar til når jeg fik den smiley .

• #7   16. aug 2012 Du kan først beregne et kabinet når du kender enhedens T/S parametre ( thiele/small parametre) .. Alt andet vil være ren gætværk

• #8   16. aug 2012
    Electrical Q Value (Qes): 0.53
    Mechanical Q Value (Qms): 6.1
    Total Speaker Q Value (Qts): 0.48
    Free Air Resonance (Fs): 33.2 Hz
    Equivalent Compliance (Vas): 159 liters
    One-Way, Linear Excursion (Xmax): 22 mm
    Efficiency (SPL 1W/1m): 92.7 dB SPL
    Effective Piston Area (Sd): 1210 cm2
    DC Resistance (Re): 1.9 ohm
    Nominal Impedance (Znom): Dual 2 ohm
    Thermal Power Handling (Pe): 1000 W
    Force Factor (Bl): 21

Hvis dette stemmer over ens med din så skal den være.. 136 liter i et lukket system..

282,2 liter i et portet kabinet.. med en resonans på 27 hz.. og med 2 porte på 10,2 cm i dameter og 14,60 cm i længden..

• #9   16. aug 2012 Dvs. en lukket baskasse på 136 liter kan gøre det?

• #10   16. aug 2012 Ja

• #11   20. sep 2012 Jacob:
    Men hvis kassen bliver større kan den spille dybere eller......?

• #12   20. sep 2012 Ja det er faktisk rigtig det kan den.. men den skal være noget større hvis den skal ned omkring 20 hz.. jeg ville sige det var rigeligt med 27 hz... den skal op på omkring 220 liter måske hvis den skal ned i 22 hz bare..

• #13   20. sep 2012 og så det os nogle helt andre porte der skal til..

Kommentér på:
18" subwoofer

Annonce