{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.974 visninger | Oprettet:

Kasper N
Kasper N
Tilmeldt:
10. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

"HJÆÆLP Hifi Galleri" {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en skadet Peugeot 206 Gti som jeg er ved og bygge op fra bunden, og er faktisk ved og være der hvor jeg skal begynde at tænke på at få bilen synet.
Derfor syntes jeg at det er på tide at få proppet et orndeligt anlæg i bilen! Problemet er bare at jeg ikke har så meget styr på det der med anlæg som jeg entelig gerne ville have... Så derfor søger jeg nu hjælp her inde smiley

(Det skal lige siges at der virkeligt er kælet for detalierne i den her bil, og intet er overladt til tilfældighederne, så derfor vil jeg også have et orndeligt anlæg der spiller godt smiley

Deg er så småt begyndt at købe lidt forskellige komponenter. Dette er hvad jeg har indtil videre:

- 1sæt Vibe Slick 6.5" 270watts højtalere, med tilhørende diskanter og delefilter.

- Og så har svierfar lovet mig 2stk. Pioneer TS-W 309 S4 Sub. enten 10 eller 12 tommer (Da han ejer et mobildiskotek og åbenbart kunne få fat på sådan et par. Desværre har han ikke mod på at hjælpe mig med anlæget smiley

-Alverdens kabler og stik levere svierfar også smiley

HJÆLP mig...
Hvad syntes i jeg skal gøre ?
Hvilken forstærker ?
Hvordan og hvorledes???

jeg har massere af spørgsmål, og jeg tager gerne imod gode råd smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "HJÆÆLP Hifi Galleri"
  • #1   10. jan 2012 hjælp :s

  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #2   10. jan 2012 Hvor er du fra og hvor meget drejer det sig om?

    Er det bare alm råd eller er det til at opbygge? smiley


    Smid evt en PM med mere info smiley


  • #3   10. jan 2012 Hvor mange penge vil du smide efter "lortet" ? smiley

    Gør det lettere at rådgive dig.. ellers vil jeg anbefale JBL's high end monoblok til 50k stykket til hver enhed smiley


  • #4   10. jan 2012 hvordan skal opbygningen være?? den fede i glasfiber eller den nemme i MDF

  • #5   10. jan 2012 Hvad angår enheder så er der lige så mange meninger som der er producenter... Så vil ikke fremhæve noget frem for andet,

    Så få lavet et budget og find ud af hvor mange penge du vil bruge på det. Men pris og kvall hænger somregl helt godt sammen...


  • #6   11. jan 2012 for det første ville jeg droppe discount butikkerne...

    Pioneer enhederne er rigtig fede, men dine højtalere... vibe... det er altså ikke ikke kendetegnet med lydkvalitet... men så længe du kan li lyden i dem er det fint...


    af forstærkere ville jeg tjekke markedet igennem for en STEG K204 forstærker... det er en 2 kanals forstærker der smider 1.000watt RMS på hver kanal... og det er ikke bare effekt den spytter ud, den spiller også ganske godt...

    jeg ville se på noget Audison, Dynaudio, Hertz eller Focal indenfor højtalere...

    men tror måske også du kan ''nøjes'' med Ground Zero, Rainbow, Audio System, DLS, Alpine eller Pioneer...

    nævner Pioneer i den anden omgang da man skal op i PRS sættet før det virkelig sparker røv.. dog er de slet ikke dårlige, heller ikke til prisen...


  • #7   11. jan 2012 men få nu lavet noget ordentlig overskrift... husk det til næste gang...

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #8   11. jan 2012 Ja ok ... burde nok have lavet en anden overskrift, men jeg er ny her inde og har egentlig oprettet en profil her inde for at kunne få hjælp af nogle "Proffer" smiley

    Jeg ved også godt at jeg skal specificere mine spørgsmål lidt mere, men jeg syntes at jeg allerede havde skrevet et langt indlæg og var derfor lidt uoverskueligt smiley
    "Any Ways" Her kommer hvordan jeg havde tænkt mig/håbet på anlæget skulle laves:
    Istedet for at have en almindelig autoradio som headunit, så ville jeg gerne kunne koble min mobil "direkte" til en ikke så kraftig forstærker, som skulle trække mine Vibe enheder og et andet sæt højtalere i bagdørene. så havde jeg håbet at man på en eller anden måde kunne få sendt signalet videre til en eller to kraftige forstærkere, der skulle kunne trække mine to Pioneer subér i bagageruummet. Det er såddan overordnet hvad jeg selv havde tænkt mig.
    Men...
    - Kan det lade sig gøre ?
    -


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   11. jan 2012 Mit budget er såddan rimeligt smiley
    Dvs. at jeg gerne vil have "god kvalitet til rimelige penge" ! smiley


  • #10   11. jan 2012 du bliver nød til at få en eller anden form for HU... på den anden måde her har du kun udgang til en forstærker, altså 2 kanaler eller en monoblock... du skal under ingen omstændigheder bruge Y-splittere...

    har selv lige været over grænsen, min kæreste var lidt træt af mit musik så jeg monterede lige hurtigt et AUX stik til min P88RS radio så kunne hun høre hendes musik... man kunne tydeligt høre forskel på lydkvaliteten selvom det var samme sang, samme fil, som jeg havde liggende på en CD...

    lydkvaliteten med Iphone er lav, så den ide ville jeg helt droppe også selv med en HU...

    en mulighed hvis det skal være lidt ekslusivt, så ville jeg montere en Car-PC i stedet for... og så en DSP... (Digital Sound Processer) såsom Audison eller andre lignende... det koster dog en del mere end en kvalitets HU, men så har du noget ekstra ordinært...

    hvis det skal holdes lidt billigere kunne en 2DIN radio være en mulighed, de har en relativ stor skærm, hvor nogle af dem er med touch, så det vil fungere lidt ligesom Car-pc - DSP løsningen, dog vil lyden ikke være lige så god og mulighederne vil være lidt mindre, dog stadig flere og bedre end den konventionelle løsning med en 1DIN radio...

    en 3. løsning kunne så være at køre med almindelig HU hvor du så 100% går efter lydkvalitet og montering...


    jeg ville skyde første mulighed, den med Car-pc og DSP, til at blive den dyreste, men klart den fedeste... løsning 2, 2DIN radio'en, vil også blive lidt halv pebret bare for radioen hvis den skal have touch...

    idet du måske ikke vil lægge alle dine penge det næste halve års tid på anlæg ville jeg satse på den konventionelle måde...

    få en god radio, nogle gode fronthøjtalere og så en fed bagagerums opbygning...


  • #11   11. jan 2012 jeg ville gå efter den "almindelige" løsning med en radio af en art og så noget forstærker værk, det med en telefon direkte ind i forstærkeren syns jeg virker som ren dovenskab, og hvis resten af bilen er i ti top stand, hvorfor så sænke standarten her ??

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   11. jan 2012 Mikkel P

    Grunden til at jeg gerne vil af med radioen er at jeg skal have installeret et olietryks - og temperatur måler i bilen, og så var jeg fri for at hænge dem i en af stolperne.
    Men jeg er blevet foræret en Equalizer med indbygget radio og mobil tilslutning, som kan styres over mobilen... så på den måde skal jeg faktisk bare bruge min mobil som skærm, og så spille musik fra radio eller usb smiley (Det er et ret fancy stykke isenkram, som svigerfar også har skaffet) og det bedste er at den har fono og Hdmi udgang. Så på den måde havde jeg håbet på at den kunne kobles til en forstærker som så kunne sende signalet videre til en anden forstærker ?
    Men kan dette lade sig gøre ?? smiley


  • #13   11. jan 2012 hvilken Equalizer har indbygget radio... ? har jeg ikke hørt om før... du må meget gerne finde et link til den...

  • #14   11. jan 2012 ja det lyder spændende smiley du har vel ikk et link

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #15   11. jan 2012 Det er også noget specielt noget ... Det er ikke noget man sådan lige kan købe i butikkerne !
    Jeg klagede jo lige min nød til svigerfarenn og fortalte hvilket problem jeg havde, og så var det jo heldigt at han havde besøg af et par venner der for så kom de jo til at snakke om hvordan man løste problemet. På den måde gik der jo lidt konkurrence i det smiley
    Men det er bare såddan et lille radiomodul som man nættop kan styres ved hjælp af mobilen, som bare er koblet til en mini Equalizer fra en pult. Og så er der bare lavet phono udgang på den, og nu er det eneste der mangler bare en usb port, og så skal jeg lave et cover smiley Det bedste af det hele er at den ikke fylder en skid smiley
    Men det er ikke min fornemmelse at den er så svær at lave, men det er jo lidt svært at sige for manden har arbejdet med skidtet i 25år smiley


  • #16   11. jan 2012 fra en pult... ?? så skal det jo kobles til 230V... ?? altså stikkontakten... ? sikker på det kører 12V DC... ??

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #17   12. jan 2012 Jeg snakkede lige med ham her imorges, og det viste sig at jeg havde fået lidt galt fat i det smiley Equalizeren er fra en 12V micro mixerpult, han engang havde fået i en prøvepakke. Selve mixeren var brændt af men det viste sig at Equalizeren sad seperat og ikke fejlede noget smiley

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   12. jan 2012 jeg har fundet den her forstærker her inde på siden... http://www.hifigalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=31581
    Men er der nogle der ved om det er noget der kan komme til at virke igen ? Jeg tænkte nemlig at hvis det var noget svigerfaren havde mod på at på, så lød det ikke som et dårligt bud på en forstærker til mine sub ? eller er det overkill ?
    Det ville bare være rart med en forstærker istedet for to smiley


  • #19   12. jan 2012 1.000kr for den forstærker der er aaaaaalt for meget... Den koster 3500 for ny... Den skal koste en 1.000-1800 kr brugt hvor den ikke fejler noget... Men EQ eller ej, der skal noget HU til...

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #20   14. jan 2012 Mikkel P
    Hvad ville dit forslag til en HU såddan helt precis være, hvil jeg vil og mærke vil spare radioen væk ?
    Og hvad skal den forstærker i det hele taget ned i før det kan gå og kigge på den ? Og er det i det heletaget en god forstærker ? eller hvad ville du foreslå ? Jeg ville jo gerne kunne nøjes med en til at trække de to Pioneer smiley

    Jeg har regnet frem til at jeg har et budget på ca. 5-6000 :S

    Tak for hjælpen indtil nu smiley


  • #21   20. jan 2012 jeg har lige købt den power acoustik forstærker der. til 4000kr helt ny, sat ned fra 5500.. desværre har jeg ikke rigtig fået prøvet den endnu da min subwoofer af en eller anden uvis grund lige syntes den sku gå i døden idag, det gamle lort! smiley

Kommentér på:
"HJÆÆLP Hifi Galleri"

Annonce