{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.314 visninger | Oprettet:

Andreas M
Andreas M
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 108

Højtalere hyler når jeg træder på... {{forumTopicSubject}}

Høtalere hyler når jeg træder på speederen, men stopper når bilen er i tomgang. Hvad kan der være galt, og hvordan fixer jeg det ??

Kører med 6,5" højtalere i dørene - Disse er trukket af selve radioen, og hyler ikke.

Har 2stk 6x9" i hattehylden, og disse er tilsluttet 4-kanals forstærker - Der er disse højtalere der hyler når jeg træder på gassen.

Til sidst har jeg en sub og den omtalte forstærker...

Hele sættet er JBL...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtalere hyler når jeg træder på...
  • #1   6. aug 2010 Det er generatorstøj.

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#2   6. aug 2010 Hvordan slipper jeg af med det ??

Kondensator måske ??

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#4   6. aug 2010 Kører med dobbelt-afskærmet signalkabel...

Hvis det er stel, burde de så ikke også hyle når motoren er slukket ??

• #5   6. aug 2010 Det kan også være hvis strømkablerne til forstærkeren ligger lige op ad signalkablerne. Det kan anbefales at trække dem i hver sin side af bilen

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#6   6. aug 2010 lars hubbi C : Det vil jeg lige prøve..

Hasse J : Lyd og strøm er trukket i hver sin side. Lyd højre side, strøm venstre side smiley

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#7   7. aug 2010 lars hubbi C : Og det kan så fjernes med et støjfilter ?

• #8   7. aug 2010 Tjek din stel forbindelse på forstærkeren og den på batteriet.
    Optimalt er de så korte som muligt og boltet direkte i karosseriet.
    Jeg brugte selv skruerne fra sikkerheds bælterne( skal selvfølgeligt kunne spændes forsvarligt bagefter ) og sleb malingen af, gi det noget tektyl bagefter for at undgå rust.

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#9   7. aug 2010 Okay, det skal helt sikkert prøves smiley

• #10   7. aug 2010 støjfiler kan IKKE anbefales... hvordan ved de hvilke frekvenser der skal filtreres fra... ?? og så sluger de noget af signal styrken...

du skal bare lave en ordentlig stel forbindelse, så er det det... stelforbindelsen fra forstærker til karossen skal være minimum lige så tyk som plus kablet, og så skal stelforbindelsen være på SELVE karossen, ikke en blikplade der er svejset fast på karossen...

hvis det er i orden, så skal du lave stelforbindelsen i motorrummet... din stelforbindelse kan være nok så god i bagagerummet, men den vil ikke være bedre end forbindelsen i motorrummet...
    bilen er ikke bygget til at ha en forstærker i, så derfor er stelforbindelsen fra batteriet til karossen kun kraftig nok til at trække de ting der originalt er i bilen...

Xenon skulle også kunne gå ind og give generator støj, det er et problem jeg har læst mange steder nu...

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#11   8. aug 2010 Jeg købte et kabelsæt til montering af anlæg i bil, så kablerne er gode tykke, og stel er lige så tykt som 12v-kablet...

Men jeg har en tanke om, at en kondensator ville kunne fjerne generator-støj, da den ville sørge for, at det altid er den samme strøm der kommer igennem til forstærker... Bare en teori, ved ikke om det virker i prakcis...

Mht til støj-filter, så har jeg tænkt mig at prøve, da det lader til at kunne blive en billig løsning... Hvis det virker... Skulle det ikke virke, så er det ikke verdens største beløb der er sat til.

• #12   8. aug 2010 Kondensatoren vil ikke fjerne generatorstøj da støjen kommer fra dine signal kabler

• #13   8. aug 2010 Ellers lav forsøget men du spiller musik med motoren tændt at pille signal kablerne ud og høre om det er løsningen.

• #14   8. aug 2010 Andreas M:
    har du ordnet det i motorrummet... ?? det er typisk kun en lille ledning der sidder fra minus polen på batteriet til stel... så kan din stel bagi være nok så god hvis din forbindelse fra batteri til stel er original...

støjfiltre vil IKKE hjælpe på problemet... det er din stel forbindelse der er problemet...

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#15   8. aug 2010 Stel kablet er monteret under bagsæderne.
    Men skal jeg så bare købe et længere stel-kabel, så jeg kan montere det i motorrummet?

• #16   8. aug 2010 NEJ...

DIN FORBINDELSE FRA BATTERIET TIL STEL FORBINDELSE SKAL VÆRE BEDRE...

hvordan tror du at din forstærker for strøm... ?? plus strømmen kører med kabel, men minus bliver sendt ud til stellen / karossen... det her har INTET at gøre med din forbindelse fra stel til forstærker...

det er din stelforbindelse fra batteriet i motorummet til stellen / karossen...

(jeg er afslappet, så lad vær med at skrive jeg skal slappe af...)

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#17   8. aug 2010 Bare rolig, ved godt jeg kan være lidt langsomtopfattende nogle gange smiley
    Så det er helt iorden, at du skærer det ud i pap med STORE BOGSTAVER smiley Så længe sproget er pænt, så er jeg tilfreds smiley

Men tror jeg har fanget den nu, det er batteriets forbindelser jeg skal se på...

• #18   8. aug 2010 lige præcis... smiley beklager, men jeg var bare lidt irretabel da jeg skrev indlægget... smiley

men godt du forstår det nu...

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#19   8. aug 2010 Jah det er godt smiley
    Alle kan blive irretable nogen gane...

Men vil prøve jeres forskellige løsninger her i morgen og tirsdag smiley

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

#20   9. aug 2010 Har idag prøvet at skifte kablerne på batteriet, og dette lader umiddelbart til at have løst problemet smiley

Kommentér på:
Højtalere hyler når jeg træder på...

Annonce