{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.662 visninger | Oprettet:

Mikkel N
Mikkel N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

mangler hjælp til en golf 4 {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en lækker Golf 4, fra 2003
Som har standard højtalere og den der standard bluepunkt radio i.

Har tænkt mig at købe en:
Pioneer DEH-P5100UB radio.
så jeg kan spille sange på min ipod..

Men passer den der pioneer radio ind hvor bluepunkt radioen sad? eller skal man have et andet stik / dims bagi radioen?

Og hvad ville i anbefale af subwoofer osv, til den?, som ikke koster det hvide ud af øjnene men stadig noget der lyder godt smiley

og er standard højtalerne til golf 4 (fra 2003) gode nok? vis man bare smider en subwoofer eller noget i?

Håber i kan hjælpe, har nemlig intet forstand på det. ;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 600 kr.
  • lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mangler hjælp til en golf 4
  • #1   3. jun 2010 Den kan nok godt være der, dog ikke sikker på stik, men koster ikke en formue at skifte dem... ang bas.. kig under min av enhed, Ny koster kster kun 2500 ink forstærker, og det er et super godt anlæg!

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    maj 2010

#2   3. jun 2010 Har du et link til det? ville da lige kigge lidt på det, men kunne ikke finde den på nogle af de sider jeg lige kendte..

Og vis man bare smider sådan et sæt i, ville det så være godt nok med bare standard højtalere? ;P
    de spiller jo godt nok i sådan en golf (synes jeg da)

• #3   3. jun 2010 Mit er købt ved CC Pro shop i kolding.

(link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #4   3. jun 2010 Simon:
    du har Alpine Type E...

noget af det ringeste fra Alpine...

Mikkel N:
    går du efter at det bare skal lyde hammergodt for pengene, eller skal det bare spille så højt som muligt...

og hvad er dit maksimale budget...

• #5   3. jun 2010 det der lyder godt:

Peerless XXLS 10''... 2 kan købes hvis du har pengene, lyder sindsygt godt... har selv haft 2 af dem, og helt klart noget af det bedste du kan få til de penge...
    http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1142

forstærker:
    (link fjernet)

en billigere forstærker:
    STEG K401... kan findes på www.autohifi.dk

(link fjernet)
    Power acoustic BAMF 2000/1D er ikke en der er bygget til at spille godt, den er bygget til at pumpe nogle watt ud til billige penge, og det gør den også super godt...

den er et alternativ, men næsten helt ærgeligt at sætte Peerless subs sammen med en ikke SQ forstærker...

hvis det bare skal spille højt:
    GTX Pro Eliminator 12''... 2 for éns pris... 999kr...

forstærker:
    (link fjernet)

med henblik på højtalere, der bliver du sgu nødt til at tage ud og lytte til den lyd du kan li...
    det burde du egentlig også gøre med subwooferen, men jeg er nu af den holdning at en sub skal levere bas, og så stor forskel er der heller ikke på dem...
    dog på de 2 modeller som der bliver linket til her, er der en KÆMPE forskel... Peerless XXLS 10'' bliver brugt i bilstereo setups helt op til 100.000kr's klassen...

GTX er derimod bare bygget til at spille højt...

• #6   3. jun 2010 MikkL !

fortæl lige hvor jeg skrev jeg havde topmodellen? kan sku ik selv finde det....

• #7   3. jun 2010 Fortalte bare hvad jeg havde og at jeg var glad for det.

Så kan ik se hvad det har med sagen at gøre at det ligger i den billige ende eller "ringeste" som du kalder det.

og bare fordi det er noget af det billige fra Alpine betyder det ikke det spiller ringe.

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    maj 2010

#8   3. jun 2010 Jeg går efter det skal lyde godt men, det må da stadig godt kunne hamre der ud af.
    Men det skal ikke koste det helt store, da jeg ikke går så meget op i det igen,

Det er mest til hygge/når jeg hænger ud med vennerne osv

• #9   3. jun 2010 Simon W:
    Alpine Type E og Type S spiller hverken godt eller kan hamre der ud af...

Mikkel N:
    hvis det skal kunne hamre derud af så syntes jeg du skal købe 2 Peerless XXLS'' og smække den billige Power Acoustic forstærker efter...

2 af de der Peerless XXLS 10'' subwoofer kom jeg på en 2. plads med til DM i Street A klassen... så de kan både spille pisse godt OG brage igennem...

men en enkelt vil dog ikke give nok SPL til mig... smiley

og så kunne du vente med højtalere da de sikkert spiller fint nok til dig allerede... smiley

• #10   3. jun 2010 Begrund hvorfor det ikke spilelr godt mikkel.

• #11   3. jun 2010 Det er skide flot du kan sidde at kritisere andres ting uden at begrunde hvorfor.

• #12   4. jun 2010 Simon W - du gav ham 38 sekunder til at svare ? men jeg de serier lyder ikke særlig godt, en meget skinger diskant og en næsten ikke eksisterende mellemtone samt en meget tynd bass. Hvis man vil have alpine højtalere skal man jo op i den serie hvor de bruger scan speak enheder før det lyder godt.

• #13   4. jun 2010 Alpine lyder godt til dig Simon, og fred være med det... jeg siger jo heller ikke at han ikke skal købe det, blot at det er en billig serie som der ikke er brugt mange penge på at lave... så kan man heller ikke forvente et godt resultat...

Alpine Type R og Type X derimod klarere sig super fint... men deres F1 er nu noget helt specielt... men det sæt koster også 20.000kr... smiley

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    maj 2010

#14   4. jun 2010 og med den der
    Peerless XXLS 10'' subwoofer
    skal de sidde i en baskasse eller hva gør man med dem ;P
    og en forstækker hvor smider man den? i bagagerummet?

som i kan se, har jeg nada forstand på det ;P

• #15   4. jun 2010 hehe, fair nok... smiley

jep, subben skal i en kasse... 20 liters lukket kabinet... de er ikke bygget til åbne kasser og vil derfor spille bedst i lukket...

en enkelt vil også kunne spille fint i sådan en lille golf 4...

forstærkeren kan du gøre med hvad du vil... men det nemmeste er vel at montere den bagpå kabinettet til subwooferen...

MEN, hvis du vælger STEG K401 forstærkeren, den kan ikke være bagpå kassen til subben, mener den er 1 meter bred... smiley

men hvis du virkelig ved så lidt om anlæg, så vil jeg ikke anbefale dig at gå i krig med det alene, få en eller anden kammerat som ved lidt om anlæg generalt, til at hjælpe dig...

for du kludre garanteret i stelforbindelse og plus forbindelsen til forstærkeren... smiley og så kan du risikere at du brænder både forstærker og subwoofer af...

• #16   4. jun 2010 K401 er da ikke 1 meter ? er det mon 204 du tænker på ??

401eren er en fin lille forstærker der ikke fylder ret meget

• #17   4. jun 2010 Lars K:
    mente også kun den var 1 meter bred... smiley troede den var ligesom K204'eren ja... smiley men det er den så ikke...

• #18   5. jun 2010 401 bruger samme chassis som 202 og 402 bruger samme chassis som 203 smiley

• #19   6. jun 2010 nemlig smiley

• #20   6. jun 2010 hvor kommer du fra Mikkel N ??

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    maj 2010

#21   7. jun 2010 Jeg er fra køge på sjælland

• #22   7. jun 2010 okay, for der kommer nok et lille bilstereo komsammen (det der kaldes Burgermeet) på Ro´s torv i roskilde, tror det bliver den sidste weekend i måneden, og der er folk mere end villige til at hjælpe folk med deres spørgsmål/problemer, men der bliver skrevet mere info herinde herinde www.altombilstereo.dk

men hvis du selv kaster dig ud i det, så skriv, jeg er selv fra den del af landet ca smiley

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    maj 2010

#23   8. jun 2010 okay, ser om jeg har tid.
    men vis man skulle tage til en butik, og se på nogle subwoofer, forstærkere osv, hva ville i så anbefale? gerne noget i nærheden af køge. eller omkring

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    maj 2010

#24   8. jun 2010 Det må gerne være nogle som har erfaring og ikke bare sælger en et eller andet de intet aner om

• #25   8. jun 2010 rasmus fra carsound i roskilde plejer at være rigtig god til at vejlede folk

• #26   8. jun 2010 Carsound har en skide god vejledning og service... men desværre er deres produkter langt fra lige så gode som de folk de har ansat...

MDS og Bull Audio er noget hø... Rainbow er for dyrt... så har de ikke rigtig andet, jo, men så kommer du op over 4.000kr... lige med undtagelse af Dynaudio som har en sub til 2.000kr...

selv ville finde en som ikke var ansat et sted hvor de sælger bilstereo... for den rådgivning vil ALTID være farvet af det der bliver forhandlet det sted som personen arbejde... ligemeget hvad...

Kommentér på:
mangler hjælp til en golf 4

Annonce