mangler hjælp til en golf 4 {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt en lækker Golf 4, fra 2003
Som har standard højtalere og den der standard bluepunkt radio i.
Har tænkt mig at købe en:
Pioneer DEH-P5100UB radio.
så jeg kan spille sange på min ipod..
Men passer den der pioneer radio ind hvor bluepunkt radioen sad? eller skal man have et andet stik / dims bagi radioen?
Og hvad ville i anbefale af subwoofer osv, til den?, som ikke koster det hvide ud af øjnene men stadig noget der lyder godt
og er standard højtalerne til golf 4 (fra 2003) gode nok? vis man bare smider en subwoofer eller noget i?
Håber i kan hjælpe, har nemlig intet forstand på det. ;D
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 5 AV-enheder: 5 Emner: 23 Svar: 358
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Og vis man bare smider sådan et sæt i, ville det så være godt nok med bare standard højtalere? ;P
de spiller jo godt nok i sådan en golf (synes jeg da)
jun 2009
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
du har Alpine Type E...
noget af det ringeste fra Alpine...
Mikkel N:
går du efter at det bare skal lyde hammergodt for pengene, eller skal det bare spille så højt som muligt...
og hvad er dit maksimale budget...
okt 2008
Peerless XXLS 10''... 2 kan købes hvis du har pengene, lyder sindsygt godt... har selv haft 2 af dem, og helt klart noget af det bedste du kan få til de penge...
http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1142
forstærker:
(link fjernet)
en billigere forstærker:
STEG K401... kan findes på www.autohifi.dk
(link fjernet)
Power acoustic BAMF 2000/1D er ikke en der er bygget til at spille godt, den er bygget til at pumpe nogle watt ud til billige penge, og det gør den også super godt...
den er et alternativ, men næsten helt ærgeligt at sætte Peerless subs sammen med en ikke SQ forstærker...
hvis det bare skal spille højt:
GTX Pro Eliminator 12''... 2 for éns pris... 999kr...
forstærker:
(link fjernet)
med henblik på højtalere, der bliver du sgu nødt til at tage ud og lytte til den lyd du kan li...
det burde du egentlig også gøre med subwooferen, men jeg er nu af den holdning at en sub skal levere bas, og så stor forskel er der heller ikke på dem...
dog på de 2 modeller som der bliver linket til her, er der en KÆMPE forskel... Peerless XXLS 10'' bliver brugt i bilstereo setups helt op til 100.000kr's klassen...
GTX er derimod bare bygget til at spille højt...
jun 2009
fortæl lige hvor jeg skrev jeg havde topmodellen? kan sku ik selv finde det....
jun 2009
Så kan ik se hvad det har med sagen at gøre at det ligger i den billige ende eller "ringeste" som du kalder det.
og bare fordi det er noget af det billige fra Alpine betyder det ikke det spiller ringe.
maj 2010
Men det skal ikke koste det helt store, da jeg ikke går så meget op i det igen,
Det er mest til hygge/når jeg hænger ud med vennerne osv
okt 2008
Alpine Type E og Type S spiller hverken godt eller kan hamre der ud af...
Mikkel N:
hvis det skal kunne hamre derud af så syntes jeg du skal købe 2 Peerless XXLS'' og smække den billige Power Acoustic forstærker efter...
2 af de der Peerless XXLS 10'' subwoofer kom jeg på en 2. plads med til DM i Street A klassen... så de kan både spille pisse godt OG brage igennem...
men en enkelt vil dog ikke give nok SPL til mig...
og så kunne du vente med højtalere da de sikkert spiller fint nok til dig allerede...
jun 2009
jun 2009
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 983
okt 2008
Alpine Type R og Type X derimod klarere sig super fint... men deres F1 er nu noget helt specielt... men det sæt koster også 20.000kr...
maj 2010
Peerless XXLS 10'' subwoofer
skal de sidde i en baskasse eller hva gør man med dem ;P
og en forstækker hvor smider man den? i bagagerummet?
som i kan se, har jeg nada forstand på det ;P
okt 2008
jep, subben skal i en kasse... 20 liters lukket kabinet... de er ikke bygget til åbne kasser og vil derfor spille bedst i lukket...
en enkelt vil også kunne spille fint i sådan en lille golf 4...
forstærkeren kan du gøre med hvad du vil... men det nemmeste er vel at montere den bagpå kabinettet til subwooferen...
MEN, hvis du vælger STEG K401 forstærkeren, den kan ikke være bagpå kassen til subben, mener den er 1 meter bred...
men hvis du virkelig ved så lidt om anlæg, så vil jeg ikke anbefale dig at gå i krig med det alene, få en eller anden kammerat som ved lidt om anlæg generalt, til at hjælpe dig...
for du kludre garanteret i stelforbindelse og plus forbindelsen til forstærkeren...
sep 2008
401eren er en fin lille forstærker der ikke fylder ret meget
okt 2008
mente også kun den var 1 meter bred...
sep 2008
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 9 AV-enheder: 7 Emner: 12 Svar: 558
nov 2005
maj 2010
nov 2005
men hvis du selv kaster dig ud i det, så skriv, jeg er selv fra den del af landet ca
maj 2010
men vis man skulle tage til en butik, og se på nogle subwoofer, forstærkere osv, hva ville i så anbefale? gerne noget i nærheden af køge. eller omkring
maj 2010
nov 2005
okt 2008
MDS og Bull Audio er noget hø... Rainbow er for dyrt... så har de ikke rigtig andet, jo, men så kommer du op over 4.000kr... lige med undtagelse af Dynaudio som har en sub til 2.000kr...
selv ville finde en som ikke var ansat et sted hvor de sælger bilstereo... for den rådgivning vil ALTID være farvet af det der bliver forhandlet det sted som personen arbejde... ligemeget hvad...
mangler hjælp til en golf 4