{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Støjende bas {{forumTopicSubject}}

Hey

Har her for ikke så lang tid siden installeret radio, forstærker og sub i bilen igen efter indbrud

Mit RCA kabel var ødelagt, men har loddet det om og sat nye stik på begge ender, alt er målt igennem og intet er i vejen

Når jeg tænder for min radio, Alpine 9884R, siger det BOOM omme bagfra, hvis man tager skiven ud og sætter den igen kan man, igennem bassen, høre skiven blive trukket op i omd. og læst for TOC og så siger det BOOM lige inden den spiller

Fænomenet kommer også hvis man bruger volume-hjulet fra 0-1 og 1-0, så snart den lander på 0 siger det BOOM
Og BOOM lyden kommer ved HVERT nummer på cden

Af forstærker har jeg monteret en MDS Monoblock 850W og som sub har jeg en billig noget som der spiller ok, se den i mine fotoalbums...

Jeg har tjekket alle kabler igennem, målt på 12V ledningen og udskiftet et stykke som gik fra batteri til sikring med nyt, spændt alt sammen.
Minus har fået mere rå metal og spaden røg af til fordel for direkte tilslutning på blokken samme med plus kablet, Remote kablet blev tjekket og udskiftet med nyt med samme resultat

Har haft radioen ude og prøvet de andre line outs med samme resultat

Hvad kan der så være galt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støjende bas
  • #1   20. maj 2010 Nemnlig tak for hjælpen Jesper altid rart med et par assisterende hænder smiley

    Ja det var signalkablet som der røget sig en tur smiley
    Og tak for kaffe det larmer nu


  • - ALPHA -
    - ALPHA - Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 35
    #2   20. maj 2010 I min lære tid som elektronikmekaniker havde jeg den forba........ opgave at rep. bilstereo og fu.. jeg hadede alpine, det er det værste lo.. 60% af det der kom ind var alpine, både forstærker,og HU
    Det er selvfølgelig også ved at være 5år siden jeg blev udlært. men tror næppe de har forbedret deres produkter så væsenligt.
    og ja min holdning til alpine er at det oprindeligt blev fremstillet som et billigt produkt som feks thansens mærke. men de er kommet meget op i pris dengang jeg var i lære 5-9 år siden.


  • #3   20. maj 2010 Jeg må ærligt indrømme at min Alpine HU ikke fejlede det mindste, den spillede trofast hver dag

    Men der findes jo folk som der åbenbart også kan lide Alpine uden at spørge først i hvertfald forsvandt min med tilbehør !

    Oj jeg må sige at Alpine er kommet meget godt med de andre mærker smiley


  • #4   20. maj 2010 jeg kan nu alså ikke se hvorfor folk tilbeder alpine sådan, jo de har da gode produkter, men der er osse andre gode mærker smiley

  • #5   21. maj 2010 Dr MAdsen:
    eeeeej, der er jeg sgu ikke enig.... Pioneer hører ikke til blandt den gruppe af discount mærker du nævner der...

    hvis Pioneer ikke lavede gode radioer, hvorfor ligger de så i toppen til EMMA... ??


  • - ALPHA -
    - ALPHA - Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 35
    #6   21. maj 2010 Dr. MADSEN

    tager for meget parti, og har ingen ide om hvad han snakker om vedr. komponenterne i ALPINE, har brugt 6 år på elektronik uddannelse.
    Så lad være med at sige mig i mod hvad angik elektronik, eller installation af ICE.


  • #7   21. maj 2010 ALPHA:
    grunden til at meget Alpine skulle til reperation kan også være at folk er glade for det og gerne vil beholde det...


  • - ALPHA -
    - ALPHA - Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 35
    #8   22. maj 2010 Problemet var ikke at der kom så meget alpine ind, problemet var at alpine var noget skrammel.

    Og dengang var holdningen til alpine ikke at det er noget man tilbeder.



  • #9   22. maj 2010 ALPHA:
    vil så sige at Alpine slet ikke er skrammel mere... men det er heller ikke så godt som folk ofte gør det til... lidt ligesom Rockford Fosgate og JBL, alt for opreklameret...

    dog er Alpine klart bedst af de 3 opreklarmerede mærker...


  • Ronnie B
    Ronnie B Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 50
    #10   24. maj 2010 jeg vil sige det sdåan det er smag og behag hvad folk kan lide men jeg syntes alpine har gjort det rigtig godt . de sidste par år alpine har også været rimlig kendt for enkelt headunit uden alt mugligt knald af lcd skærme osv og det er nok derfor jeg på et tidspunkt købte en alpine radio og jeg var sku super glad for den og den kører stadig godt bare ikke i min bil .

    men alpha der hvor du så har stået i lærer der må i da så også have haft alt reparation på alpine hvis 60% af jeres rep var det
    nu har jeg haft arbejdet i fona/fredgaards kocern i en del år uden og se ja måske 5 alpine anlæg om året ved ikke om det er tilfældigt eller hvad men jeg så mest sony pionner og jvc som er de meget fremtrædende produkter der bruger mange penge på at komme fremad .

    det er bare min version af det


Kommentér på:
Støjende bas

Annonce