3.032 visninger
|
Oprettet:
viper x1 Vs JBL grand touring {{forumTopicSubject}}
hvad for en er bedst ? håber i kan hjælpe
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
så selvom jeg hader JBL, vil jeg sgu hellere ha en JBL forstærker end noget Xzound pis...
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 24
okt 2008
og der er forskel på om det er watt RMS eller watt peak... peak er fuldtstændig ligegylidgt når du kigger effekt...
og så vil en Xzound forstærker ALDRIG nogensinde smide de watt ud som der står den kan... det er under ultra optimale forhold, og så er den alligevel lige blevet twisted lidt op...
du vil maks kunne hive 65% effekt ud af en Xzound forstærker...
watt er fuldstændig ligegyldig så længe det ikke er kvalitet...
du kan uden problem få en eks. Genesis Profile forstærker til at spille langt bedre og højere end en Xzound forstærker...
det handler om kontrol... hvor meget kontrol en forstærker har over de enheder der er spændt efter...
og kvalitet og pris går hånd i hånd...
mar 2008
okt 2008
men for at være helt ærlig... så drop ideen om komplet CV... det kan OVERHOVEDET ikke klare sig på markedet med alle de andre konkurrenter...
det er slet ikke godt nok til prisen... så jeg ville hellere smide pengene på et andet mærke...
bare fordi CV har lavet nogle gode enheder inden for stue hifi, er det bestemt ikke ensbetydende med de også gør det inden for bilstereo... de er faktisk langt efter konkurrenterne...
mar 2008
okt 2008
men hvordan kan du vælge anlæg uden at lytte først... ?? du aner jo ikke om Alpine slet ikke passer ind til dig... ?
og så er der altså oceaner af andre mærker derude som er ligeså gode som Alpine...
du skal for alt i verden IKKE vælge det anlæg som dine kammerater har, bare fordi de har det... du skal vælge dit anlæg fordi du vil ha det...
mar 2008
okt 2008
4 kanaler = 4 højtalere...
en mono block, som Viper'en er, har kun 1 kanal... og kan faktisk kun spille de toner som en subwoofer skal... så der er det kun bass...
du bliver sgu nødt til at sætte dig lidt ind i tingene hvis du vil undgå at dumme dig...
okt 2008
tro mig... der findes mange andre højtalere derude der er mindst ligeså gode som Alpine, i samme pris leje...
når du ved så lidt om anlæg som du gør, så bliver du nødt til at lave noget mere ben arbejde... ud og få nogle referencer, ud og lyt til nogle forskellige mærker inden du beslutter dig...
der kommer blandt andet Fast & Furious Show her den sidste weekend i April... der bliver der holdt EMMA, db-drag og BassRace konkurrencer...
og der er mange kompetente folk ind i mellem... og der kan du komme til at lytte til en masse forskelligt... så du virkelig ved hvad du vil ha...
ellers så bare glem den her tråd og køb 4 monoblocke til hver af dine højtalere og en 6 kanals forstærker til de 6 Thansen basser bagi...
har på fornemmelsen af din verden kun går i Thansen...
mar 2008
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 35 AV-enheder: 5 Emner: 154 Svar: 697
mar 2008
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 983
okt 2008
men vil du ikke ha noget som dine kammerater bliver imponeret over... ?? noget hvor man rent faktisk kan høre dig før du kommer kørende osv osv... ?? en rigtig ''brian'' vogn... (no offence til dem der hedder brian)
og grunden til jeg tror du kun lever i Thansen er at du kun har nævnt mærker der alle kan findes i Thansen...
men 1 ting, Xzound spiller ikke bare, det forvrænger, har en elendig klang og SQ... og når vi snakker subwoofer er de også rimelig elendige, både med musik kvaliteten, men sgu også med bygnings kvaliteten...
hvis du bare skal ha noget der spiller, så findes der også en masse andre mærker, prøv eks at kigge på:
www.knot.dk
www.carsound.dk
www.danskaudioteknik.dk (ring til ham, han er skide flink og kan helt sikkert hjælpe dig)
www.bergs.dk
www.bd-audio.dk
www.ice-shop.dk
www.hifi-biler.dk
www.bilxperten.dk
www.hificity.dk
www.brcdenmark.dk (det er en svensk hjemmeside hvor du lige skal skifte til dansk sprog)
www.hifispeed.dk
www.cmimport.dk
hifispeed og cmimport undgår jeg at handle i da de 2 tit går konkurs og en masse mennesker har en masse penge som de ikke kan få tilbage...
det er også samme mand der står bag begge firma'er... han har et mere, men kan ikke huske hvad det hedder...
Carsound er også kanon gode til at give god service, men min favorit er nu Danskaudioteknik.dk
især deres B2 og Eton udstyr... klasser bedre end det du kigger efter, og til nogenlunde samme pris...
okt 2008
Rainbow spiller kanon godt til prisen, lige indtil vi rammer Germanium og Vanadium serien... der kan de ikke følge med de andre på markedet...
men SLC, SAX, SLX og SAC serierne er kanon gode til prisen...
okt 2008
kan kun grine af dig...
Sinus Live SLA1500 TÆSKER Xzound til hver den tid...
og ja, jeg har forstand... mere end du kunne drømme om, åbenbart...
lige nu er Sinus Live SLA3000 på tilbud til 2800kr...
du aner INTET hvis du kan komme og påstå at Xzound Viper'en er bedst til under 3.000kr af monoblock... virkelig, du burde krybe ned i et MEGET dybt hul...
og så findes der ingen uddannelse inden for bilstereo... det er selvlært...
og jeg kan ikke arbejde med træ, derfor har jeg ikke selv bygget kasserne... jeg er dum til at bygge, og siger jeg også gerne...
okt 2008
sep 2008
http://www.extremeaudio.de/index.php?main_page=product_info&products_id=7692
den lidt større model er tæt på jeres prisklasse
http://www.extremeaudio.de/index.php?main_page=product_info&products_id=7693
okt 2008
Steg er vanvittigt billigt lige for tiden... men det er jo også begrænset da fabrikken er gået konkurs...
ellers er min favorit nu Eton også...
sep 2008
okt 2008
det er bunden af bunden... og grunden til folk køber det er at de baer skal ha noget billigt noget der overdøver støjen i bilen... men de folk er desværre ikke klar over at man faktisk kan få LANGT bedre til samme pris... desværre...
sep 2008
viper x1 Vs JBL grand touring